Specialities
Направление: Administration and Management
Редовно обучение
Speciality Business Administration with specialization Executive MBA
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В резултат на обучението си по тази магистърска програма мениджърите ще развият богат комплекс от съвременни и иновативни организационно-управленски, аналитични и изследователски компетенции, подкрепени с използването на съвременни информационни и комуникационни технологии.
Главната цел на магистърската програма "Висш мениджмънт" е да осигури висококвалифицирана подготовка на мениджърите, които да усъвършенстват знанията и уменията си за прилагане на съвременни методи и техники в областта на стратегическото управление, лидерството, уменията за решаване на проблемни ситуации и др. Обучаваните ще придобият задълбочена специализирана теоретична подготовка в областта на мениджмънта със силна практическа насоченост.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Висш мениджмънт” в ОКС „Магистър” имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- малки, средни и големи фирми;
- финансови институции;
- организации в областта на образованието,
- здравеопазването, социалните дейности и др.;
- научно-изследователските звена;
- органи на местната и държавната власт;
- национални и международни организации, и т.н.
Акцентът в обучението се поставя върху подготовката на обучаваните за висшите нива на управленската йерархия (CEO – chief executive officer).
Дистанционно обучение - гр. София
Speciality Business Administration with specialization Executive MBA
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В резултат на обучението си по тази магистърска програма мениджърите ще развият богат комплекс от съвременни и иновативни организационно-управленски, аналитични и изследователски компетенции, подкрепени с използването на съвременни информационни и комуникационни технологии.
Главната цел на магистърската програма "Висш мениджмънт" е да осигури висококвалифицирана подготовка на мениджърите, които да усъвършенстват знанията и уменията си за прилагане на съвременни методи и техники в областта на стратегическото управление, лидерството, уменията за решаване на проблемни ситуации и др. Обучаваните ще придобият задълбочена специализирана теоретична подготовка в областта на мениджмънта със силна практическа насоченост.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Висш мениджмънт” в ОКС „Магистър” имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- малки, средни и големи фирми;
- финансови институции;
- организации в областта на образованието,
- здравеопазването, социалните дейности и др.;
- научно-изследователските звена;
- органи на местната и държавната власт;
- национални и международни организации, и т.н.
Акцентът в обучението се поставя върху подготовката на обучаваните за висшите нива на управленската йерархия (CEO – chief executive officer).
Speciality Public administration with specialization Healthcare management
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската специалност създава устойчив образователен и кадрови потенциал за реализацията на ключови цели, визирани в приоритет 2 на „Национална здравна стратегия 2020 год.“. Конкретните й цели са:
- Да подготвя ръководни кадри за разработването и прилагането на политики за развитие на здравния сектор;
- Да развива модерен образователен проект, основан на взаимодействието между публични политики и регулации, и нови форми на взаимодействие с организациите на гражданското общество, независимите институции и експертни органи;
- Да подготвя експерти за реализация на здравната политика в посока на изграждане и управление на справедлива, устойчива и ефективна здравна система, ориентирана към качество и резултати;
- Да създава условия за устойчиво преодоляване на управленски дефицити на всички равнища на управление на здравната система, базирани на нов управленски стил и организационна култура;
- Професионален здравен мениджмънт с ясна ориентация към средносрочни и дългосрочни цели и резултати.
Професионална реализация:
Придобилите магистърска степен по „Здравен мениджмънт“ могат:
- да заемат ръководни длъжности;
- да инициират и самостоятелно да ръководят реализацията на програми и проекти;
- да извършват изследователска и експертна дейност;
- да осигуряват експертни мнения и препоръки в областта на управлението и администрацията на здравни и лечебни заведения и органи и др.
Завършилите могат бъдат специалисти по администрация в здравния сектор; анализатори на икономическите и финансовите аспекти от дейността на здравната организация. Те могат да се реализират в:
- здравни институции – болници, извънболнични центрове, рехабилитационни структури, фармацевтични фирми;
- обществени и частни клиники на ръководни и административни длъжности;
- публични институции като НЗОК, осигурителни фондове и здравно-застрахователни компании;
- научни центрове и институти;
- нестопански организации – фондации, сдружения, съсловни организации и др.;
- международни програми, проекти и дейности в здравеопазването и др.
Дистанционно обучение - гр. Хасково
Speciality Business Administration with specialization Social Responsibility
Цели на обучението:
Завършилите специалността придобиват знания за:
- теоретичните основи и базисните принципи, върху които се изгражда практиката на стопанското и административното управление;
- методологическите основи на организационното развитие и произтичащите от това методи за организиране, проектиране, подготовка и вземане на решения и работа с хората в организацията;
- съвременното предприемачество, прогресивните технологии на управление и използването на нови информационно-технически средства за подпомагане дейността на стопанското ръководство.
Освен това обучението формира специфични знания и умения в областите на:
- моделирането, прогнозирането, стратегическото управление и финансовите модели в управлението с оглед осъществяване на целенасочени пазарни и иновационни проучвания;
- диагностиката и консултирането по въпроси на организационно-икономическото състояние на фирмите, разкриването и преодоляването на проблемни ситуации и създаването на благоприятен социално-психологически климат в организациите;
- решаването на проблемите, възникващи в стопанското управление в резултат на влиянието на средата на функциониране на стопанските организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като: ръководители на различни равнища на управление на стопанските организации; функционални и линейни специалисти в управленската йерархия на стопанските организации; съветници на висшето ръководство в стопанските организации; специалисти и експерти по управление в изследователските и развойните звена на стопанските организации; консултанти и експерти по управление и организационно развитие в специализирани фирми и научноизследователски организации; специалисти по управление и администрация в местните и държавни управленски структури.
Speciality Communication management
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази магистърска програма е фокусирана върху подготовка на квалифицирани и високо образовани комуникационни мениджъри. Предназначена е за изграждането на комуникационни компетенции на мениджъри, предприемачи и бизнес лидери, които им помагат да внедрят най-съвременните комуникационни, информационни и управленски технологии. Програмата интегрира умения във всички области на бизнес комуникацията, междуличностните комуникации, връзките със заинтересованите страни, комерсиалните и некомерсиалните комуникации. Обучението е насочено е към усъвършенстване на знанията и уменията на студентите за прилагане на модерни комуникационни методи и техники за вътрешни и външни комуникации във всички сектори на икономиката.
Основните цели на магистърската програма "Комуникационен мениджмънт" са:
- Получаване на базови и специални знания и умения за успешна реализация в сферата на управлението на комуникациите като обща управленска функция и като специфична професионална дейност.
- Изграждане на висококвалифицирани специалисти по бизнес комуникации със засилени лидерски качества.
- Създаване на умения и нагласи за прилагане на най-новите научни постижения в областта на информационните и комуникационните технологии в управлението. Утвърждаване на УНСС като водещ учебен и квалификационен център в областта на специфичните комуникационни и управленски компетенции.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Комуникационен мениджмънт“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри със засилен лидерски профил, като комуникационни мениджъри и експерти на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- ръководители на различни равнища на управление на организациите;
- функционални и линейни специалисти в управленската йерархия на фирмите;
- съветници (щабни специалисти) на висшето ръководство в стопански организации (фирми);
- специалисти и експерти по управление в изследователските и развойни звена на организациите;
- консултанти и експерти по управление, организационно развитие и комуникации в специализирани фирми и научно-изследователски организации;
- специалисти по управление и администрация в местни държавни управленски структури.
Speciality Local governance
Цели на обучението:
Специалността е фокусирана върху подготовката на кадри за нуждите на местното управление, местния и регионалния бизнес въз основа на възможностите, които предоставя Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) (Innovative Strategy for Smart Specialization (ISSS/IS3)), както и върху подготовката на кадри за местните структури, отговорни за изготвянето и изпълнението на интегрирани териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2 за периода 2021-2027 г. и Плановете за интегрирано развитие на общините. Основните цели на магистърската програма по "Местно самоуправление" са фокусирани върху:
- Осигуряване на висококвалифицирана подготовка на бъдещите ръководни кадри и общински съветници;
- Обучение в модерни концепции, принципи и международни стандарти за организация и управление на структурите и органите на местно самоуправление;
- Осигуряване на специфични знания и умения на ръководителите от различни нива да провеждат целенасочен анализ и управленска диагностика на проблемни ситуации и да идентифицират възможностите за развитие на местните ресурси и общности;
- Подпомагане на мениджмънта и вземащите решения (ръководен състав на общините, ръководители на общински фирми, общински съветници, експерти, обществени съветници, членове на НПО) при внедряването на съвременни управленски модели и технологии, при ефективното управление на ресурсите, както и при разработването и успешната реализация на гъвкави и интегрирани стратегии за местно и регионално развитие.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Местно самоуправление“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация като: лица на ръководни длъжности в местната администрация; лица на експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции; лица на експертни длъжности със спомагателни функции; общински съветници; членове на областните съвети за развитие; браншови, експертни и професионални организации; общински бизнес организации от индустрията, услугите и финансовия сектор; локални НПО; изследователския сектор: научни и образователни организации; специализирани български и международни консултантски организации и др.
Направление: Economics and Business
Редовно обучение
Speciality Business analysis and projects
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Водеща цел на обучението е осигуряването на комплексна и качествена подготовка на студентите магистри в областта на диагностиката, анализа, оценяването и проектирането на бизнес процесите и дейностите в организациите.
Основните цели на обучението в магистърската специалност „Бизнес анализи и проекти“ са следните:
- Да се предложи комплексна подготовка по важни икономически и управленски аспекти на дейността на фирмите, свързани с анализа, оценяването, планирането и контрола на ресурсите и процесите в бизнес организациите.
- Да се предложи широка изборност от студентите на изучавани дисциплини, които да ги насочат към актуални за тях въпроси за създаването и трансфера на добри управленски и изпълнителски практики от университета към бизнеса и от бизнес към бизнес.
- Да се предложи задълбочена подготовка по методологията и методите за обосноваване, вземане на решения, управление и изпълнение на проекти, свързани с ефективното постигане на целите на бизнес организациите.
- Да се осигури силна практическа ориентация на обучението чрез използване на подходящи форми, методи и инструменти за преподаване и изпитване.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Бизнес анализи и проекти“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация. Дипломираните магистри в специалност „Бизнес анализи и проекти“ могат да заемат мениджърски и експертни длъжности в държавни учреждения, бизнес организации; да основават и управляват собствен бизнес или развиват академична кариера.
Сферите на реализация, в т.ч. длъжностите, които могат да заемат дипломираните магистри от специалността, са:
- в управленските структури на големи и средни бизнес организации като бизнес анализатори и експерти по процеси и дейности;
- в постоянни или временни проектни екипи в бизнес организации;
- в постоянни или временни проектни екипи в консултантски организации;
- в постоянни или временни проектни екипи в научно-изследователски и развойни организации;
- аналитични специалисти по бизнес стратегии, икономически; инвестиционен и конфликтологичен анализ;
- експерти в проекти дейности реализирани в централната и местната администрация;
- предприемачи създаващи собствени (Старт-Ъп) бизнеси.
Завършилите специалност „Бизнес лидерство“ в ОКС Магистър имат възможност за продължаване на обучението в ОНС „Доктор“.
Speciality Бизнес и екологична устойчивост с преподаване на английски език- 2 сем.
Speciality Дигитален стартъп бизнес - 2 сем.
Speciality Интелектуална собственост и творчески индустрии - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази специалност подготвя мениджъри за управление на творческите индустрии, а именно: радио- и телевизионна индустрия, музикална и звукозаписна индустрия, сценични изкуства, филмова индустрия, издателска индустрия, рекламна индустрия, модна индустрия, софтуерна индустрия, дизайн, архитектура, занаяти, култура.
- Придобиване на ключови знания и умения за дигиталната трансформация на творческите индустрии: спецификите на дигиталната бизнес среда, киберсигурност, дигитална конкурентоспособност.
- Развиване на умения за разработване на успешни стратегии за създаване на иновации и конкурентоспособност чрез системата на интелектуалната собственост.
- Усвояване на формите за икономическа реализация на интелектуалната собственост, в т.ч. внедряване в производството, търговска реализация на иновативни продукти, използване на идентифициращи означения в бизнеса, технологичен трансфер.
- Разкриване на икономическата значимост на портфолиото от обекти на интелектуална собственост на фирмата като изключителни права върху продуктови и технологични иновации, върху бизнес идентификатори.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да намерят професионална реализация и като мениджъри в творческите индустрии, държавните и правителствени структури, културните институти, медиите, неправителствения сектор, в университети и специализирани международни организации, като Световната организация по интелектуална собственост (СОИС/WIPO), Службата на ЕС за интелектуална собственост (СЕСИС/EUIPO) и Европейското патентно ведомство (ЕПВ/ЕPO).
Студентите, завършили специалността, могат да:
- Участват като консултанти в екипи за развойна дейност, създаващи иновативни продукти и услуги.
- Участват в икономическа и управленска дейност, насърчаваща изследванията или индустриално сътрудничество в бизнес контекст.
- Участват в одиторски екипи, осъществяващи задълбочени проверки на дружества, договори, транзакции чрез идентифициране на права върху интелектуална собственост, лицензии или друго осигуряване на регистрация на творчески достижения.
Speciality Intellectual Property and Technology Start-Ups
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази специалност подготвя мениджъри за управление на предприемачеството в иновационните индустрии, а именно: в производствената сфера, включително изкуствения интелект, триизмерния печат и др.; в информационните и комуникационни технологии – в частта защита на иновациите; в електрониката и в автомобилната индустрия – защита на иновациите; в дизайна и модата; здравеопазването и фармацевтиката; във финансовите услуги – в частта технически иновации и мобилно банкиране; в различни апликации и дигитални системи.
- Насърчаване на иновациите, креативността и икономическото развитие, чрез създаване на знания и умения в управлението на резултатите от човешката креативност и бизнес иновациите.
- Усвояване на новите бизнес модели на предприемаческата дейност и политиките, насърчаващи създаването на технологични стартъпи, в т.ч. внедряване в производството, търговска реализация на иновативни продукти, възможности за създаване на технологични стартъпи и технологичен трансфер, основани на интелектуална собственост.
- Разкриване на икономическата значимост на портфолиото от обекти на интелектуална собственост на фирмата като изключителни права върху продуктови и технологични иновации, върху бизнес идентификатори.
- Придобиване на умения за управление на интелектуалната собственост при формирането и реализацията на успешни конкурентни стратегии, приложими в технологичните стартъпи за постигане и поддържане на устойчива конкурентоспособност.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като:
- Основатели на технологични стартъпи, базирани върху иновации.
- Консултанти по управление и развитие на технологични стартъпи.
- Консултанти в различни правителствени и неправителствени организации, подкрепящи технологичните стартъпи.
- Експерти и мениджъри в инкубатори, акселератори, технологични паркове и други организации, сред чиито приоритети е насърчаване на технологичните стартъпи.
- Сътрудници в научноизследователски институти, бизнес центрове, технологични и бизнес паркове.
- Създатели, координатори и мениджъри на национални и международни проекти в областта на технологичните стартъпи.
Speciality Cryptoeconomics and Blockchain
Speciality Marketing
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Специалността подготвя висококвалифицирани специалисти и управленски кадри, които притежават задълбочени знания и умения да анализират, разработват и реализират маркетинговата стратегия на организации с различен предмет на дейност.
Основните цели на обучението включват придобиването на:
- знания относно съвременните разбирания за ключовата роля на маркетинга за организациите в пазарни условия;
- знания и умения, необходими за разработване на методология и методика за определяне на маркетинговата политика и стратегия на организацията;
- способности за ръководство на екипи по позиционирането на организацията и на нейните продукти и търговски марки;
- знания за спецификата на маркетинга в различните сектори на икономиката;
- познания и качества за управление на маркетинговите дейности в различни организации;
- възможности за възлагане на задания за рекламни, PR, изследователски и други външни за фирмата субекти;
- способности за оценяване на офертите на външни агенции и за изграждане и управление на дългосрочни взаимоотношения с клиентите.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да работят като: ръководители или заместник-ръководители на звената по маркетинг в организациите; ръководители на рекламни, изследователски, PR или други агенции; старши изследователи; ръководители на сектори в звената по маркетинг (продажби, анализи, реклама и др.); планьори в агенции, оказващи маркетингови услуги; членове на висшето ръководство на организациите. Те могат да бъдат членове на управленските екипи в министерства, агенции, комитети и др. органи на централна и местна власт.
Посочените по-горе дейности определят и областите на професионална реализация на завършилите специалността, които са: маркетингови отдели на различни фирми и организации; рекламни агенции, PR агенции и агенции за директен маркетинг; изследователски агенции; агенции за медийно планиране; агенции за организиране на събития; министерства и ведомства.
Speciality Marketing with specialization "Brand Management"
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Разработването и управлението на силни марки е от фундаментално значение за придобиването на печелившо конкурентно предимство и осигуряването на дългосрочна профитабилност на продуктите, услугите, компаниите и организациите. Основните цели на специалността се изразяват в натрупването на знания и формирането на умения относно:
- използването на съответните методи и техники за събиране, обработване, анализ и интерпретация на емпирична информация за пазарите, потребителите, марките и конкурентите;
- разработването и внедряването на нови марки на пазарите, в т.ч. анализ на пазарната сегментация, избор на целеви пазар и позициониране на марките;
- управлението на съществуващи марки и архитектури от марки чрез средствата на маркетинг микса;
- вземането на стратегически решения за екстензия на съществуващи марки или разработване на нови марки, както и за промени в бранд архитектурата на компаниите, притежаващи няколко или повече марки;
- регулациите на обектите на интелектуална собственост, които са непосредствено свързани с проблематиката по разработването и управлението на марките.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели в съответните предметни полета, които имат не само академичен, но практически опит по разработване и управление на марки в реномирани компании и организации. Под формата на практикум по отделни дисциплини се канят изявени бранд мениджъри на български и чуждестранни компании, работещи в страната.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират успешно в областта на разработването и управлението на марки в маркетинговите отдели на компаниите и организациите - като бранд мениджъри, групови бранд мениджъри, продуктови мениджъри, маркетинг мениджъри, бранд и маркетингови аналитици и др. Те са подходящи за работа в консултантски, рекламни, изследователски, PR и др. агенции в сферата на маркетинга и брандинга.
Speciality Marketing with specialization "Brand Management"
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Разработването и управлението на силни марки е от фундаментално значение за придобиването на печелившо конкурентно предимство и осигуряването на дългосрочна профитабилност на продуктите, услугите, компаниите и организациите. Основните цели на специалността се изразяват в натрупването на знания и формирането на умения относно:
- използването на съответните методи и техники за събиране, обработване, анализ и интерпретация на емпирична информация за пазарите, потребителите, марките и конкурентите;
- разработването и внедряването на нови марки на пазарите, в т.ч. анализ на пазарната сегментация, избор на целеви пазар и позициониране на марките;
- управлението на съществуващи марки и архитектури от марки чрез средствата на маркетинг микса;
- вземането на стратегически решения за екстензия на съществуващи марки или разработване на нови марки, както и за промени в бранд архитектурата на компаниите, притежаващи няколко или повече марки;
- регулациите на обектите на интелектуална собственост, които са непосредствено свързани с проблематиката по разработването и управлението на марките.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели в съответните предметни полета, които имат не само академичен, но практически опит по разработване и управление на марки в реномирани компании и организации. Под формата на практикум по отделни дисциплини се канят изявени бранд мениджъри на български и чуждестранни компании, работещи в страната.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират успешно в областта на разработването и управлението на марки в маркетинговите отдели на компаниите и организациите - като бранд мениджъри, групови бранд мениджъри, продуктови мениджъри, маркетинг мениджъри, бранд и маркетингови аналитици и др. Те са подходящи за работа в консултантски, рекламни, изследователски, PR и др. агенции в сферата на маркетинга и брандинга.
Speciality Marketing with specialization Advertising Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др..
Speciality Marketing with specialization Advertising Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др.
Speciality International Business taught in English
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалността е разработена на основата на консултации с ръководители на водещи български компании, които участват в международния бизнес, и с представители на държавната администрация, която регулира тази дейност. Тя е със силна европейска насоченост и е съобразена с най-новите тенденции в развитието на глобалната икономика. Връзките с бизнеса дават възможности за разработването на реални проекти, за организиране на стажове и практики и за избор на теми на дипломни работи, които се отнасят до конкретни организации в България и чужбина.
Специалността дава съвременни познания за теорията и практиката на международния бизнес и спомага за формиране на етично и професионално поведение. Целта на обучението е подготовката на студентите за работа в организации с външноикономическа дейност.
Професионална реализация:
Завършилите специалността отговарят на специфичните изисквания за заемане на длъжности на висше и средно управленско равнище в държавната и местна администрация и в компаниите с международна дейност. Те притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски и финансови институции, както и в многонационални компании. Техните знания и умения са адаптивни и към изискванията на институциите на Европейския съюз.
Speciality Public Financial Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В името на общото благо съвременната държава прави разходи, събира данъци и регулира поведението на своите граждани и техните организации. Предизвикателствата на новия век (глобална несигурност, климатични промени, пенсионноосигурителни проблеми и т.н.) изискват нестандартно мислене, решителност и висок професионализъм.
Целите на обучението са:
- усвояване на теоретични и практически знания за публичните разходи и алтернативите за тяхното финансиране;
- формиране на умения за вземане на компетентни управленски решения, научноизследователска,аналитико-приложна и оперативна работа;
- придобиване на специфични качества, необходими за специалист със съответната образователно-квалификационна степен, в т.ч.: отговорност, комуникативност, критично мислене, работа в екип, стремеж към самоусъвършенстване и непрекъснато повишаване на квалификацията.
Професионална реализация:
Завършилите специалност специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: висши управленски кадри в държавната администрация; висши управленски кадри в общинските администрации; членове на управленски и контролни органи; ръководители на финансови отдели в предприятията от реалния сектор, заместник-директори и директори; анализатори, експерти и специалисти в консултантския сектор; научноизследователски кадри и преподаватели в средните и висшите училища.
Speciality Счетоводство и финансов одит- 2 сем.
Speciality Счетоводство и финансов одит- 3 сем.
Speciality TRANSPORT MANAGEMENT
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Катедра „Икономика на транспорта и енергетиката“ при УНСС има утвърдени традиции в обучението на специалисти в областта на икономиката и управлението на транспорта по различни специалности и магистърски програми.
Магистърската програма по специалност „Транспортен мениджмънт“ е разработена с цел да отговори на търсенето на професионалисти в транспортните и спедиторските предприятия, Министерството на транспорта и съобщенията, изпълнителните агенции и другите органи на управление в сектора.
Обучението по специалността има за цел да осигури на студентите управленски и икономически знания, умения и компетентности за:
- разработване и управление на транспортни проекти;
- прилагане на международни и национални регламенти в транспортния сектор;
- финансов мениджмънт на транспортните предприятия;
- изследване на състоянието и развитието на транспортните пазари;
- управление на човешките ресурси в транспортния сектор.
Професионална реализация:
Магистърската програма по специалност „Транспортен мениджмънт“ е предназначена за подготовката на специалисти за транспортния сектор и по-специално за длъжности, свързани с управление на транспортни предприятия, финансово анализ на транспортната дейност, международен транспорт и спедиция и др . Студентите, които завършат специалността, биха могли да намерят професионална реализация като управители на транспортни предприятия в областта на пътническите и товарните превози. Освен това могат да работят и като ръководители на проекти в областта на транспортния мениджмънт, както и да заемат длъжности в Министерство на транспорта и съобщенията, Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“, Изпълнителна агенция “Железопътна администрация“, Изпълнителна агенция “Морска администрация“, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ и др.
Завършилите специалността имат възможност да продължат своето образование и в ОНС „Доктор“, както и да се реализират успешно в консултантската и научно-изследователската област.
Speciality Cybersecurity management
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността има за цел да подготви висококвалифицирани мениджърски кадри на средно и високо управленско ниво за нуждите на сектора за сигурност, органите на централната и местна администрация и търговските фирми, в частност в сферата на киберсигурността. То допринася за разширяване и задълбочаване на знанията и уменията и на ангажираните в сектора, както и на онези, преминали през обучението в ОКС „бакалавър” в различни научни направления.
Основните направления, върху които пада фокусът на програмата са:
- най-важните аспекти на мениджмънта на киберсигурността, както и методите, средствата и процедурите за осигуряване на сигурност в киберпространството;
- системите за управление, информационните и комуникационните системи, свързани със сигурността и защитата на критичната информационна инфраструктура;
- управлението на ИТ проекти в публичния и частния сектор;
- придобиване на научни умения при изготвянето на комплексни анализи и на способности и знания при боравенето с различна по вид и сложност информация и нейната защита.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация в:
- органи на централната и местна държавна администрация;
- банковия и финансов сектор;
- МВР и службите за сигурност;
- частни и държавни компании във всички сектори;
- дружествата за търговска дейност в сектора за сигурност;
- специализирани фирми в областта на киберсигурността;
- дейности по организация на защитата и охраната на дружества от бизнес сектора и застрахователната сфера;
- неправителствените организации в областта на отбраната и сигурността;
- научноизследователски организации с интереси в областта на отбраната и сигурността.
Speciality International projects management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Управление на международни проекти” има за цел специализирана подготовка на студентите със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните проекти и тяхното приложение. Отличителни черти на тази програма е предприемачески подход към управлението на проекти, който включва управление на корпоративни проекти, проекти за сътрудничество и публично-частни партньорства, както социални, между културни и екологични аспекти.
Обучението по управление на международни проекти има за цел:
- да даде специализирана подготовка на професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на управлението на международни и европейски проекти;
- да формира знания за справяне в динамичната и изключително сложна проблематика на инвестиционните проекти;
- да развива умения за анализиране и вземане на решения в сложни бизнес и финансови ситуации на проектно равнище, както и в контекста на междуинституционални и бизнес взаимовръзки.
Професионална реализация:
Обучението по тази програма осигурява специализирана подготовка за мениджъри и професионалисти, които придобиват задълбочени знания и компетенции за съвременни подходи и методи за управление на международни проекти и за бизнес процеси свързани с проектното програмиране на европейско и национално равнище и вземане на решения в динамична среда. Програмата подготвя специалисти, които могат управляват изпълнението на проекти в национални, международни компании, в публичния сектор и в неправителствени организации. Завършилите също така притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски, финансови и кредитни организации, както и в мултинационални компании
Придобитите знания от обучението позволяват на завършилите магистри да бъдат ръководители на проекти, на екипи, координатори и експерти, специалисти а финансовото управление (отчет, контрол на проекти и програми), консултанти по управление на проекти в бизнеса, с публичния и неправителствения сектор, консултанти по комуникации, одитори за техническото и административно изпълнение на проектите. Завършилите също могат да разработват, управляват и изпълняват проекти в сферата на информационните технологии и на иновативни бизнес проекти.
Speciality Finance
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Образователната цел е чрез набор от дисциплини да се предоставят необходимите знания и умения за вземане на решения на високо управленско равнище и за извършване на аналитична и приложна работа.
Целите на обучението са:.
- да се изградят специалисти с висока степен на познания в областта на финансите, които да могат да реагират адекватно на бързо променящата се, динамична, непредвидима и сложа финансова и макроикономическа среда;
- да се формират специалисти, които да могат да вземат мотивирани управленски решения, да подготвят стратегии за развититето на финансовия сектор, да формулират политика за подобряването на икономическата и финансовата среда въз основа на извършена самостоятелна изследователска и аналитична дейност;
- да се осигури мотивация за самостоятелната работа и активно участие в учебния процес за целите на придобиването на знания за ефективно използване на различни източници на информация, за извършването на анализи и за решаване на конкретни казуси и проблеми.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация в банковата система и небанковите финансови институции, държавната администрация, научноизследователските звена и институти, български и чуждестранни финансови и нефинансови компании, общинската и областна администрация, различни звена на Европейската комисия и др.
Speciality Finance and Real Estate Investments
Regular
Еducational objectives:
The educational objective of the course is to provide an economic and financial foundation of knowledge, as well as knowledge related to real estate investment, to prepare professionals for the dynamic economic environment.
The educational objectives are:
- To develop professionals with significant knowledge and skills in finance, management and real estate investment who can respond appropriately to a rapidly changing environment;
- to create professionals who can take motivated management decisions.
Professional realization:
Graduates have the opportunity for a successful professional career in the banking system and non-banking financial institutions such as insurance companies, pension funds, investment companies, real estate agencies, state administration, research units and institutes, Bulgarian and foreign financial and non-financial companies, municipal and regional administration, various units of the European Commission, etc.
Speciality Financial Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Speciality Financial Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Дистанционно обучение - гр. София
Speciality Marketing
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Специалността подготвя висококвалифицирани специалисти и управленски кадри, които притежават задълбочени знания и умения да анализират, разработват и реализират маркетинговата стратегия на организации с различен предмет на дейност.
Основните цели на обучението включват придобиването на:
- знания относно съвременните разбирания за ключовата роля на маркетинга за организациите в пазарни условия;
- знания и умения, необходими за разработване на методология и методика за определяне на маркетинговата политика и стратегия на организацията;
- способности за ръководство на екипи по позиционирането на организацията и на нейните продукти и търговски марки;
- знания за спецификата на маркетинга в различните сектори на икономиката;
- познания и качества за управление на маркетинговите дейности в различни организации;
- възможности за възлагане на задания за рекламни, PR, изследователски и други външни за фирмата субекти;
- способности за оценяване на офертите на външни агенции и за изграждане и управление на дългосрочни взаимоотношения с клиентите.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да работят като: ръководители или заместник-ръководители на звената по маркетинг в организациите; ръководители на рекламни, изследователски, PR или други агенции; старши изследователи; ръководители на сектори в звената по маркетинг (продажби, анализи, реклама и др.); планьори в агенции, оказващи маркетингови услуги; членове на висшето ръководство на организациите. Те могат да бъдат членове на управленските екипи в министерства, агенции, комитети и др. органи на централна и местна власт.
Посочените по-горе дейности определят и областите на професионална реализация на завършилите специалността, които са: маркетингови отдели на различни фирми и организации; рекламни агенции, PR агенции и агенции за директен маркетинг; изследователски агенции; агенции за медийно планиране; агенции за организиране на събития; министерства и ведомства.
Speciality Marketing with specialization Advertising Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др..
Speciality Marketing with specialization Advertising Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др.
Speciality International Management
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Международен мениджмънт” е насочена към студенти и експерти мотивирани да станат глобални мениджъри. Програмата осигурява солидни познания в международното управление заедно със солидни основи по икономика, маркетинг и финанси с цел развитие на ръководители, които могат да мислят аналитично и да вземат решения в критични ситуации.
Съвременните предизвикателства от бързото развитие на дигитализацията и на прехода към устойчив и зелен бизнес изискват професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните икономически отношения, на управлението на международните инвестиционни проекти и интелектуалните продукти, на международния бизнес и маркетинг. Целта е да даде специализирана подготовка на специалисти за работа в глобална и международна среда
Магистърската програма предоставя теоретична подготовка, както и богат набор от аналитични инструменти, които ще позволят на завършилите да се развиват успешно в международна бизнес среда. Целта на специализираната подготовка е обучаемите в програмата да получат знания за европейската бизнес среда, за интеграционните процеси в Европа, за европейската иновационна политика, както и да получат умения за прилагане на подходи и методи за стратегически анализ, за прогнози на промените в международния бизнес и външноикономическите операции.
Професионална реализация:
Завършилите „Международен мениджмънт” в най-висока степен отговарят на специфичните изисквания за заемане на ръководни позиции в държавната и местна администрация, в международни компании, финансови институции и др. Техните знания и умения са адаптивни и към изискванията на институциите на Европейския съюз.
Завършилите магистърската програма ще бъдат напълно подготвени да работят в глобална корпоративна среда, да решават проблеми свързани с глобален маркетинг и финанси, с глобалната верига на стойността, междукултурните различия и интернационализацията на продукти на международните пазари. Програмата дава необходимата квалификация за заемане на професионални позиции в консултантски фирми, индустриални и търговски мултинационални компании, логистични компании, иновативни старт-ъп компании, международни организации, публична администрация, международни екипи по иновативни изследователски и приложни проекти и др.
Speciality TOURISM MANAGEMENT
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
- Разработване и прилагане на стратегии в туристическата индустрия.
- Планиране, организиране и осъществяване на пазарни изследвания и количествени анализи.
- Взимане на самостоятелни управленски решения.
- Да отговори на изискванията на пазара по повод удовлетворяване на съвременните очаквания на българските и международните туристи.
- Да предостави допълнителни специализирани и практически знания в областта на туристическата индустрия.
- Управление на различни специализирани видове туристически бизнес.
- Да подготви висококвалифицирани специалисти в областта на туризма.
- Да удовлетвори нуждите на изпълнителната власт в България за квалифицирани кадри в национални и местни органи на управление.
- Да предложи високо специализирани и практически приложими знания в областта на туризма.
- Да отговори на изискванията на пазара за придобиване на магистърска специалност в рамките на кратък период от време за всички работещи в сектора, но непритежаващи специално образование.
Професионална реализация:
Придобитите знания и умения на завършилите обучението си в ОКС „магистър” на специалност „Мениджмънт в туризма” допринасят за тяхната пълноценна реализация в глобалния туристически бизнес. Завършилите специалност „Мениджмънт в туризма” в ОКС „магистър” имат възможност за успешна професионална реализация в местни, национални и международни туристически администрации, високо категорийни места за настаняване, заведения за хранене и развлечения, кетъринг фирми, туристически агенции, туроператорски фирми и други видове туристическа стопанска дейност в различните подсектори на туристическата индустрия. Завършилите специалност „Мениджмънт в туризма” в ОКС „магистър” имат възможност за продължаване на обучението в докторската програма „Икономика и управление (туризъм)”.
Катедра „Икономика на туризма” осъществява директни международни контакти и създава перспективи за успешна реализация на магистрите в международни туристически организации, асоциации и фирми.
Speciality Accounting and control
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality Accounting and control
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality Accounting and control
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality International projects management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Управление на международни проекти” има за цел специализирана подготовка на студентите със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните проекти и тяхното приложение. Отличителни черти на тази програма е предприемачески подход към управлението на проекти, който включва управление на корпоративни проекти, проекти за сътрудничество и публично-частни партньорства, както социални, между културни и екологични аспекти.
Обучението по управление на международни проекти има за цел:
- да даде специализирана подготовка на професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на управлението на международни и европейски проекти;
- да формира знания за справяне в динамичната и изключително сложна проблематика на инвестиционните проекти;
- да развива умения за анализиране и вземане на решения в сложни бизнес и финансови ситуации на проектно равнище, както и в контекста на междуинституционални и бизнес взаимовръзки.
Професионална реализация:
Обучението по тази програма осигурява специализирана подготовка за мениджъри и професионалисти, които придобиват задълбочени знания и компетенции за съвременни подходи и методи за управление на международни проекти и за бизнес процеси свързани с проектното програмиране на европейско и национално равнище и вземане на решения в динамична среда. Програмата подготвя специалисти, които могат управляват изпълнението на проекти в национални, международни компании, в публичния сектор и в неправителствени организации. Завършилите също така притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски, финансови и кредитни организации, както и в мултинационални компании
Придобитите знания от обучението позволяват на завършилите магистри да бъдат ръководители на проекти, на екипи, координатори и експерти, специалисти а финансовото управление (отчет, контрол на проекти и програми), консултанти по управление на проекти в бизнеса, с публичния и неправителствения сектор, консултанти по комуникации, одитори за техническото и административно изпълнение на проектите. Завършилите също могат да разработват, управляват и изпълняват проекти в сферата на информационните технологии и на иновативни бизнес проекти.
Speciality Trade Chains Management
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основната цел на специалността е да подготви висококвалифицирани мениджъри и изследователи в областта на управлението на търговските вериги.
Учебното съдържание е разработено в съответствие с изискванията за осигуряване на задълбочена специализирана теоретична и практико-приложна подготовка, съобразена с предизвикателствата пред развитието и управлението на функциониращите търговски вериги.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират в национални, чуждестранни и смесени обединения на: търговски вериги в сектора за бързооборотни стоки, хипермаркети и молове, ресторантьорски вериги за бързо хранене, хотелиерски и ресторантьорски вериги, търговски вериги за потребителска електротехника, търговски вериги „Направи си сам” и Кеш енд Кери, логистични центрове и др. Те може да работят като: изпълнителни директори на търговски вериги, търговски директори, маркетинг мениджъри, мениджъри по продажбите, търговски представители, регионални мениджъри, мениджъри „Ключови клиенти”, регионални директори, мениджъри по покупките, бранд мениджъри и др.
Speciality Financial Management
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Дистанционно обучение - гр. Хасково
Speciality Accounting and control
Индивидуална форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са
основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят, счетоводно познавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” ОКС „магистър“ редовна форма на обучение, предназначен за завършили професионален бакалавър е разработен, съобразно придобитата квалификация в ОКС “професионален бакалавър” – 2 години. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Редовно обучение имат големи
възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality Счетоводство и контрол- 2 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality Счетоводство и контрол- 3 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Speciality Счетоводство и контрол- 4 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Направление: Public Communications and Information Sciences
Редовно обучение
Speciality Public relations
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма по "Връзки с обществеността" цели получаването на актуални знания и практически умения в областта на пъблик рилейшънс, институционалните и корпоративните комуникации като елемент от цялостната социална система. С примери от българската и световната практика са проследени и трансформациите на PR в онлайн среда за ефективно дигитално присъствие чрез идентифициране на правилните комуникационни канали, прецизно таргетиране на целеви публики и креативни подходи за ангажирането им в краткосрочни и дългосрочни проекти с информационен, социален или продуктов характер.
Магистърската програма цели да обучи бъдещите PR експерти да осмислят възникването и утвърждаването на PR професията, място и значението й в управленските процеси на организациите. Бъдещите специалисти ще усвоят принципите и професионалните техники на имиджмейкърството (изграждане на положителен персонален, корпоративен и медиен образ), ще могат успешно да планират, организират и измерват ефективността на онлайн комуникациите в социални медии и други дигитални платформи.
Професионална реализация:
Успешно завършилите магистърската програма „Връзки с обществеността“ могат да се реализират професионално като комуникационни мениджъри, отговарящи пряко за планирането, организирането, координирането, контролирането и оценяването на комуникационните дейности в министерства и институции, в държавната администрация като цяло, в правителствени и неправителствени организации, компании, фондации, комуникационни агенции и др.; да бъдат ръководители, говорители и специалисти по пъблик рилейшънс в пресцентрове, дирекции, връзки с медиите, протокол и др.; да заемат длъжности на PR експерти, които имат компетентността да изготвят информационно и убеждаващо съдържание, предназначено за вътрешни или външни публики на организацията, да осъществяват медиапланиране, както и да намират най-ефективните форми и средства за взаимодействие с обществеността, организациите и медиите; да работят като PR специалисти, които могат да организират и планират успешни кампании в различни сфери и да прилагат ефективни техники за справяне с кризисни ситуации.
Направление: Political Sciences
Редовно обучение
Speciality DIPLOMACY AND STRATEGIC STUDIES
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма предлага аналитична подготовка и изграждане на професионални умения в две обширни области, които са в тясно взаимодействие. В отговор на все по-нарастващото интензифициране на международните взаимодействия се осъществява взаимно преплитане на изследванията и обучението в областта на международните отношения и дипломацията и стратегическия анализ. Това е приложимо както в сферата на държавното управление и външните отношения на държавата, така и при международната дейност на недържавни субекти и бизнес структури, а също и при взимане на решения в рамките на международни институции на наднационално ниво.
Завършилите магистърската програма задълбочават знанията и уменията си в насоки, съществени за работа в сферата на национални и международни институции, изследователски, консултантски и бизнес организации. Обучението е изградено с оглед изискванията на практиката и отговаря на предизвикателствата пред сигурността и съвременната политика, икономика и управление.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Дипломация и стратегически анализ“ в ОКС „Магистър“ притежават необходимата професионална компетентност и имат възможност за успешна професионална реализация като:
- Експерти в сферата на международните връзки и комуникации, управлението на програми и проекти с международно участие;
- Служители, външнополитически експерти и съветници в централни държавни органи;
- Служители в Министерството на външните работи и неговите структури у нас и в чужбина;
- Референти и анализатори в българските ведомства за сигурност и отбрана;
- Външнополитически коментатори и анализатори в средствата за масова информация;
- Специалисти в отделите за международна дейност на държавни учреждения, недържавни, нестопански публични организации, търговски камари, митници, вносно-износни дружества, както и в представителства на транснационални корпорации, фирми със смесено участие;
- Служители в структурите на Европейския съюз и други международни организации и институции у нас и в чужбина.
Speciality NATIONAL SECURITY
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Програмата представлява интерес за студенти, които желаят да навлязат или да продължат своето развитие в специфичен публичен сектор в неговите национални, наднационални, интеграционни и транснационални измерения. Курсът е съобразен също с изискванията на работата в сферата на: управлението на националната сигурност във външната и световната политика и икономика; националния и международния бизнес; евроинтеграционните и световните институции; неправителствения сектор.
Професионална реализация:
Възможностите за реализация са в няколко направления:
- Централни и местни структури на държавните институции от сферата на националната сигурност;
- Ръководители и изпълнители на различни дейности, свързани със сигурността на държавни и частни фирми;
- Научно-изследователска дейност;
- Експерти в неправителствени организации;
- Експерти в структури на ЕС по проблемите на националната и международната сигурност.
Speciality Politics and Business
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалността съответства на водещите световни тенденции в областта на висшето образование и е съобразена със спецификата на българската практика. Тя запълва специфична „ниша“ на българския образователен пазар. Обучението в нея постига симбиоза между бизнеса и политиката като две ключови и взаимообвързани сфери на съвременното общество. Специалността дава на студентите специализирани знания, от сферата на политиката и бизнеса. У тях се формират знания и умения за изследване, анализ и оценка на сложни взаимосвързани социални, политически и икономически процеси.
Основните цели на обучението са:
- разкриване на значимостта на връзката между политиката и бизнеса на различни равнища: институционално, функционално и аналитично;
- усвояване на знания и практически умения за управление на отношенията и процесите в политиката и бизнеса;
- изграждане на специалисти с интердисциплинарна подготовка за професионална реализация в политически и бизнес структури.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като:
- развиващи и управляващи собствен бизнес;
- политически анализатори в институции на централната и местната власт;
- бизнес анализатори в държавни и частни бизнес компании;
- експерти и анализатори в политически партии, синдикати, работодателски съюзи, неправителствени организации и сдружения с идеална цел;
- координатори, експерти и анализатори на социални програми и проекти в различни международни и национални организации и институции;
- съветници и сътрудници на политици и бизнес собственици;
- лобисти и застъпници;
- политически и бизнес PR специалисти;
- медийни коментатори и анализатори.
Speciality Синдикализъм и синдикални политики- 2 сем.
- Creating an academic and professional platform for renewal and transformation of trade union activity in the changing political, economic and social conditions;
- Improving the functional capacity of trade union structures and organizations in the various economic activities, by developing the competitiveness and efficiency of both active trade unionists and activists, as well as all those interested in the functional representation of interests and protection of labour, trade union and social rights;
- Empowerment through education and learning by making sense of the acquired own experience for the needs of the functional representation of interests and labour, trade union and social protection.
- trade union activists in various structures and organizational levels of trade union organizations;
- activists of civil and social organizations and movements;
- employees in the state administration, in departments and directorates dealing with workers' rights, social dialogue and health and safety at work;
- employees in private and public companies who understand the specifics of labour relations and who can effectively lead communication with trade unions in the respective company;
- specialists in employment issues, labour relations and social protection in consulting companies.
Направление: Sociology, Anthropology and Cultural Sciences
Редовно обучение
Speciality Sociology (specialization "Social Research, Analyses and Projects")
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са да осигури на обучаващите се:
- фундаментална теоретична подготовка за съвременните национални и глобални социално-икономически процеси и обществени трансформации;
- приложни знания за същността, принципите и методите на емпиричните социални, политически, миграционни и демоскопски изследвания;
- адекватни практически умения за извършване на социален анализ и използване на изследователските резултати;
- знания и умения за управление на научни и приложни социални проекти.
Професионална реализация:
Съчетаването на теоретична, методологическа и практическа подготовка с интердисциплинарен характер позволява да се формират специалисти, които могат да се реализират упешно като: аналитични специалисти; преподаватели и изследователи; ръководители, експерти и анализатори в агенции за социални, политически, маркетингови и рекламни изследвания, в отдели за анализи и прогнози на бизнес, правителствени и неправителствени организации; ръководители и оценители на национални и европейски научни и приложни програми и проекти; експерти и анализатори в политически партии, синдикати, работодателски съюзи, неправителствени организации и сдружения с идеална цел; съветници и сътрудници на държавници, политици и бизнесмени при изследването, анализа и управлението на социални и икономически процеси; специалисти-консултанти в държавни институции, частни фирми и организации; анализатори и коментатори в средствата за масова информация; консултанти и медиатори при решаване на социални, индустриални, професионални и други видове обществени конфликти.