Специалности
Направление: Администрация и управление
Редовно обучение
Специалност Бизнес администрация със спец. "Висш мениджмънт" - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В резултат на обучението си по тази магистърска програма мениджърите ще развият богат комплекс от съвременни и иновативни организационно-управленски, аналитични и изследователски компетенции, подкрепени с използването на съвременни информационни и комуникационни технологии.
Главната цел на магистърската програма "Висш мениджмънт" е да осигури висококвалифицирана подготовка на мениджърите, които да усъвършенстват знанията и уменията си за прилагане на съвременни методи и техники в областта на стратегическото управление, лидерството, уменията за решаване на проблемни ситуации и др. Обучаваните ще придобият задълбочена специализирана теоретична подготовка в областта на мениджмънта със силна практическа насоченост.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Висш мениджмънт” в ОКС „Магистър” имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- малки, средни и големи фирми;
- финансови институции;
- организации в областта на образованието,
- здравеопазването, социалните дейности и др.;
- научно-изследователските звена;
- органи на местната и държавната власт;
- национални и международни организации, и т.н.
Акцентът в обучението се поставя върху подготовката на обучаваните за висшите нива на управленската йерархия (CEO – chief executive officer).
Дистанционно обучение - гр. София
Специалност Бизнес администрация със спец. "Висш мениджмънт" - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В резултат на обучението си по тази магистърска програма мениджърите ще развият богат комплекс от съвременни и иновативни организационно-управленски, аналитични и изследователски компетенции, подкрепени с използването на съвременни информационни и комуникационни технологии.
Главната цел на магистърската програма "Висш мениджмънт" е да осигури висококвалифицирана подготовка на мениджърите, които да усъвършенстват знанията и уменията си за прилагане на съвременни методи и техники в областта на стратегическото управление, лидерството, уменията за решаване на проблемни ситуации и др. Обучаваните ще придобият задълбочена специализирана теоретична подготовка в областта на мениджмънта със силна практическа насоченост.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Висш мениджмънт” в ОКС „Магистър” имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- малки, средни и големи фирми;
- финансови институции;
- организации в областта на образованието,
- здравеопазването, социалните дейности и др.;
- научно-изследователските звена;
- органи на местната и държавната власт;
- национални и международни организации, и т.н.
Акцентът в обучението се поставя върху подготовката на обучаваните за висшите нива на управленската йерархия (CEO – chief executive officer).
Специалност Публична администрация със специализация "Здравен мениджмънт" - 3 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската специалност създава устойчив образователен и кадрови потенциал за реализацията на ключови цели, визирани в приоритет 2 на „Национална здравна стратегия 2020 год.“. Конкретните й цели са:
- Да подготвя ръководни кадри за разработването и прилагането на политики за развитие на здравния сектор;
- Да развива модерен образователен проект, основан на взаимодействието между публични политики и регулации, и нови форми на взаимодействие с организациите на гражданското общество, независимите институции и експертни органи;
- Да подготвя експерти за реализация на здравната политика в посока на изграждане и управление на справедлива, устойчива и ефективна здравна система, ориентирана към качество и резултати;
- Да създава условия за устойчиво преодоляване на управленски дефицити на всички равнища на управление на здравната система, базирани на нов управленски стил и организационна култура;
- Професионален здравен мениджмънт с ясна ориентация към средносрочни и дългосрочни цели и резултати.
Професионална реализация:
Придобилите магистърска степен по „Здравен мениджмънт“ могат:
- да заемат ръководни длъжности;
- да инициират и самостоятелно да ръководят реализацията на програми и проекти;
- да извършват изследователска и експертна дейност;
- да осигуряват експертни мнения и препоръки в областта на управлението и администрацията на здравни и лечебни заведения и органи и др.
Завършилите могат бъдат специалисти по администрация в здравния сектор; анализатори на икономическите и финансовите аспекти от дейността на здравната организация. Те могат да се реализират в:
- здравни институции – болници, извънболнични центрове, рехабилитационни структури, фармацевтични фирми;
- обществени и частни клиники на ръководни и административни длъжности;
- публични институции като НЗОК, осигурителни фондове и здравно-застрахователни компании;
- научни центрове и институти;
- нестопански организации – фондации, сдружения, съсловни организации и др.;
- международни програми, проекти и дейности в здравеопазването и др.
Дистанционно обучение - гр. Хасково
Специалност Бизнес администрация със спец. "Социална отговорност" - 4 сем., след проф.бакалавър - Хасково
Цели на обучението:
Завършилите специалността придобиват знания за:
- теоретичните основи и базисните принципи, върху които се изгражда практиката на стопанското и административното управление;
- методологическите основи на организационното развитие и произтичащите от това методи за организиране, проектиране, подготовка и вземане на решения и работа с хората в организацията;
- съвременното предприемачество, прогресивните технологии на управление и използването на нови информационно-технически средства за подпомагане дейността на стопанското ръководство.
Освен това обучението формира специфични знания и умения в областите на:
- моделирането, прогнозирането, стратегическото управление и финансовите модели в управлението с оглед осъществяване на целенасочени пазарни и иновационни проучвания;
- диагностиката и консултирането по въпроси на организационно-икономическото състояние на фирмите, разкриването и преодоляването на проблемни ситуации и създаването на благоприятен социално-психологически климат в организациите;
- решаването на проблемите, възникващи в стопанското управление в резултат на влиянието на средата на функциониране на стопанските организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като: ръководители на различни равнища на управление на стопанските организации; функционални и линейни специалисти в управленската йерархия на стопанските организации; съветници на висшето ръководство в стопанските организации; специалисти и експерти по управление в изследователските и развойните звена на стопанските организации; консултанти и експерти по управление и организационно развитие в специализирани фирми и научноизследователски организации; специалисти по управление и администрация в местните и държавни управленски структури.
Специалност Комуникационен мениджмънт - 2 сем. - Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази магистърска програма е фокусирана върху подготовка на квалифицирани и високо образовани комуникационни мениджъри. Предназначена е за изграждането на комуникационни компетенции на мениджъри, предприемачи и бизнес лидери, които им помагат да внедрят най-съвременните комуникационни, информационни и управленски технологии. Програмата интегрира умения във всички области на бизнес комуникацията, междуличностните комуникации, връзките със заинтересованите страни, комерсиалните и некомерсиалните комуникации. Обучението е насочено е към усъвършенстване на знанията и уменията на студентите за прилагане на модерни комуникационни методи и техники за вътрешни и външни комуникации във всички сектори на икономиката.
Основните цели на магистърската програма "Комуникационен мениджмънт" са:
- Получаване на базови и специални знания и умения за успешна реализация в сферата на управлението на комуникациите като обща управленска функция и като специфична професионална дейност.
- Изграждане на висококвалифицирани специалисти по бизнес комуникации със засилени лидерски качества.
- Създаване на умения и нагласи за прилагане на най-новите научни постижения в областта на информационните и комуникационните технологии в управлението. Утвърждаване на УНСС като водещ учебен и квалификационен център в областта на специфичните комуникационни и управленски компетенции.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Комуникационен мениджмънт“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация като мениджъри със засилен лидерски профил, като комуникационни мениджъри и експерти на всички управленски равнища в широк кръг организации:
- ръководители на различни равнища на управление на организациите;
- функционални и линейни специалисти в управленската йерархия на фирмите;
- съветници (щабни специалисти) на висшето ръководство в стопански организации (фирми);
- специалисти и експерти по управление в изследователските и развойни звена на организациите;
- консултанти и експерти по управление, организационно развитие и комуникации в специализирани фирми и научно-изследователски организации;
- специалисти по управление и администрация в местни държавни управленски структури.
Специалност Местно самоуправление - 2 сем. - Хасково
Цели на обучението:
Специалността е фокусирана върху подготовката на кадри за нуждите на местното управление, местния и регионалния бизнес въз основа на възможностите, които предоставя Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) (Innovative Strategy for Smart Specialization (ISSS/IS3)), както и върху подготовката на кадри за местните структури, отговорни за изготвянето и изпълнението на интегрирани териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2 за периода 2021-2027 г. и Плановете за интегрирано развитие на общините. Основните цели на магистърската програма по "Местно самоуправление" са фокусирани върху:
- Осигуряване на висококвалифицирана подготовка на бъдещите ръководни кадри и общински съветници;
- Обучение в модерни концепции, принципи и международни стандарти за организация и управление на структурите и органите на местно самоуправление;
- Осигуряване на специфични знания и умения на ръководителите от различни нива да провеждат целенасочен анализ и управленска диагностика на проблемни ситуации и да идентифицират възможностите за развитие на местните ресурси и общности;
- Подпомагане на мениджмънта и вземащите решения (ръководен състав на общините, ръководители на общински фирми, общински съветници, експерти, обществени съветници, членове на НПО) при внедряването на съвременни управленски модели и технологии, при ефективното управление на ресурсите, както и при разработването и успешната реализация на гъвкави и интегрирани стратегии за местно и регионално развитие.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Местно самоуправление“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация като: лица на ръководни длъжности в местната администрация; лица на експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции; лица на експертни длъжности със спомагателни функции; общински съветници; членове на областните съвети за развитие; браншови, експертни и професионални организации; общински бизнес организации от индустрията, услугите и финансовия сектор; локални НПО; изследователския сектор: научни и образователни организации; специализирани български и международни консултантски организации и др.
Направление: Икономика
Редовно обучение
Специалност Бизнес анализи и проекти - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Водеща цел на обучението е осигуряването на комплексна и качествена подготовка на студентите магистри в областта на диагностиката, анализа, оценяването и проектирането на бизнес процесите и дейностите в организациите.
Основните цели на обучението в магистърската специалност „Бизнес анализи и проекти“ са следните:
- Да се предложи комплексна подготовка по важни икономически и управленски аспекти на дейността на фирмите, свързани с анализа, оценяването, планирането и контрола на ресурсите и процесите в бизнес организациите.
- Да се предложи широка изборност от студентите на изучавани дисциплини, които да ги насочат към актуални за тях въпроси за създаването и трансфера на добри управленски и изпълнителски практики от университета към бизнеса и от бизнес към бизнес.
- Да се предложи задълбочена подготовка по методологията и методите за обосноваване, вземане на решения, управление и изпълнение на проекти, свързани с ефективното постигане на целите на бизнес организациите.
- Да се осигури силна практическа ориентация на обучението чрез използване на подходящи форми, методи и инструменти за преподаване и изпитване.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Бизнес анализи и проекти“ в ОКС Магистър имат възможност за успешна професионална реализация. Дипломираните магистри в специалност „Бизнес анализи и проекти“ могат да заемат мениджърски и експертни длъжности в държавни учреждения, бизнес организации; да основават и управляват собствен бизнес или развиват академична кариера.
Сферите на реализация, в т.ч. длъжностите, които могат да заемат дипломираните магистри от специалността, са:
- в управленските структури на големи и средни бизнес организации като бизнес анализатори и експерти по процеси и дейности;
- в постоянни или временни проектни екипи в бизнес организации;
- в постоянни или временни проектни екипи в консултантски организации;
- в постоянни или временни проектни екипи в научно-изследователски и развойни организации;
- аналитични специалисти по бизнес стратегии, икономически; инвестиционен и конфликтологичен анализ;
- експерти в проекти дейности реализирани в централната и местната администрация;
- предприемачи създаващи собствени (Старт-Ъп) бизнеси.
Завършилите специалност „Бизнес лидерство“ в ОКС Магистър имат възможност за продължаване на обучението в ОНС „Доктор“.
Специалност Бизнес и екологична устойчивост с преподаване на английски език- 2 сем.
- Усвояване и прилагане на теоретични знания, концепции, принципи, подходи и стратегии за екологизиране, устойчивост, развитие на зелена икономика и бизнес, преход от линеен икономически модел към кръгов и др.;
- Придобиване на знания и умения за реализиране на зелен бизнес, за разкриване, анализиране и диагностициране на проблеми и конфликти в организациите, екоиновации и дигитализация, оценка на въздействията върху околната среда от изпълнението на различни проекти и стратегически документи;
- Придобиване на компетенции за разработване на варианти за решения на проблемни ситуации за бизнеса и регионите и въвеждане на подходящи иновативни подходи и бизнес модели за устойчиво развитие;
- Придобиване на специфични комуникационни и презентационни умения и компетенции за събиране, обработка и интерпретиране на специализирана информация, необходима за решаване на сложни проблеми на управлението на използването и опазването на природните ресурси.
- мениджъри и експерти по управление на екологична инфраструктура на различни нива в публичния сектор;
- специалисти по публично-частно партньорство при използване на природните ресурси;
- мениджъри и консултанти по оценка и управление на екологични проекти;
- консултанти и одитори на системата за управление на качеството на околната среда (ISO 14001)
- оценители на земеделски земи и биофондове в консултантски и други фирми;
- експерти по екологична оценка;
- специалисти по екологични въпроси в различни бизнес организации;
- експерти по въпросите на корпоративната социална отговорност в различни бизнес организации;
- експерти в Министерството на околната среда и водите и Министерството на земеделието, храните и горите и др.;
- експерти по екологични проблеми в неправителствени, браншови и други организации и съюзи.
- научни работници и преподаватели в научни институти и университети.
Специалност Дигитален стартъп бизнес - 2 сем.
- Подготовка за предприемаческа кариера: Програмата има за цел да подготви студентите да станат успешни предприемачи, които могат да създават и управляват свои собствени дигитални стартъпи.
- Развитие на предприемачески дух: Програмата цели да развие предприемаческия дух на студентите, като ги научи как да разпознават възможности, да решават проблеми и да иновират в дигиталната среда.
- Разбиране на дигиталните технологии и иновации: Програмата осигурява фундаментални знания за последните дигитални технологии и иновации, които са важни за дигиталния стартъп бизнес.
- Развитие на уменията за управление на стартъпи: Целта е да се научат студентите как да управляват дигитални стартъпи, включително управление на проекти, ресурси и финанси.
- Придобиване на маркетингови умения: Програмата цели да научи студентите как да създават и изпълняват маркетингови стратегии, които да помогнат за разработка на пазара и привличане на клиенти.
- Способност за адаптация към бързо променящата се среда: Магистърската програма е насочена към подготовка на студентите да се адаптират към промените в технологичния пейзаж и бизнес средата.
- Умения за сътрудничество и лидерство: Програмата цели да развие уменията за работа в екип и лидерство, които са важни за успешното управление на дигитални стартъпи.
- Подготовка за финансиране и инвестиции: Студентите трябва да се научат как да привличат финансиране и инвестиции за своите стартъп проекти.
- Придобиване на етични и правни познания: Програмата трябва да научи студентите да съобразяват дейността на техните стартъпи с етични и правни стандарти.
- Практически опит и изграждане на мрежа от контакти: Програмата може да предостави възможности за стажове и сътрудничество с партньори, както и да помогне на студентите да разширят своята професионална мрежа.
- Създатели на собствен дигитален стартъп бизнес или развиващи вече съществуващия си дигитален бизнес.
- Участници в различни структури - управителни съвети, бордове на директори, сдружения и т.н.
- Консултанти по управление и развитие на дигитални предприятия.
- Експерти, мениджъри и правещи политиките в различни правителствени и неправителствени организации, подкрепящи дигиталния стартъп бизнес.
- Експерти и мениджъри в инкубатори, акселератори, технологични паркове и други организации, сред чиито приоритети е насърчаване на дигиталното предприемачество.
- Разработчици, координатори и мениджъри на национални и международни проекти в областта на дигиталното предприемачество.
Специалност Интелектуална собственост и творчески индустрии - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази специалност подготвя мениджъри за управление на творческите индустрии, а именно: радио- и телевизионна индустрия, музикална и звукозаписна индустрия, сценични изкуства, филмова индустрия, издателска индустрия, рекламна индустрия, модна индустрия, софтуерна индустрия, дизайн, архитектура, занаяти, култура.
- Придобиване на ключови знания и умения за дигиталната трансформация на творческите индустрии: спецификите на дигиталната бизнес среда, киберсигурност, дигитална конкурентоспособност.
- Развиване на умения за разработване на успешни стратегии за създаване на иновации и конкурентоспособност чрез системата на интелектуалната собственост.
- Усвояване на формите за икономическа реализация на интелектуалната собственост, в т.ч. внедряване в производството, търговска реализация на иновативни продукти, използване на идентифициращи означения в бизнеса, технологичен трансфер.
- Разкриване на икономическата значимост на портфолиото от обекти на интелектуална собственост на фирмата като изключителни права върху продуктови и технологични иновации, върху бизнес идентификатори.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да намерят професионална реализация и като мениджъри в творческите индустрии, държавните и правителствени структури, културните институти, медиите, неправителствения сектор, в университети и специализирани международни организации, като Световната организация по интелектуална собственост (СОИС/WIPO), Службата на ЕС за интелектуална собственост (СЕСИС/EUIPO) и Европейското патентно ведомство (ЕПВ/ЕPO).
Студентите, завършили специалността, могат да:
- Участват като консултанти в екипи за развойна дейност, създаващи иновативни продукти и услуги.
- Участват в икономическа и управленска дейност, насърчаваща изследванията или индустриално сътрудничество в бизнес контекст.
- Участват в одиторски екипи, осъществяващи задълбочени проверки на дружества, договори, транзакции чрез идентифициране на права върху интелектуална собственост, лицензии или друго осигуряване на регистрация на творчески достижения.
Специалност Интелектуална собственост и технологични стартъпи - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Тази специалност подготвя мениджъри за управление на предприемачеството в иновационните индустрии, а именно: в производствената сфера, включително изкуствения интелект, триизмерния печат и др.; в информационните и комуникационни технологии – в частта защита на иновациите; в електрониката и в автомобилната индустрия – защита на иновациите; в дизайна и модата; здравеопазването и фармацевтиката; във финансовите услуги – в частта технически иновации и мобилно банкиране; в различни апликации и дигитални системи.
- Насърчаване на иновациите, креативността и икономическото развитие, чрез създаване на знания и умения в управлението на резултатите от човешката креативност и бизнес иновациите.
- Усвояване на новите бизнес модели на предприемаческата дейност и политиките, насърчаващи създаването на технологични стартъпи, в т.ч. внедряване в производството, търговска реализация на иновативни продукти, възможности за създаване на технологични стартъпи и технологичен трансфер, основани на интелектуална собственост.
- Разкриване на икономическата значимост на портфолиото от обекти на интелектуална собственост на фирмата като изключителни права върху продуктови и технологични иновации, върху бизнес идентификатори.
- Придобиване на умения за управление на интелектуалната собственост при формирането и реализацията на успешни конкурентни стратегии, приложими в технологичните стартъпи за постигане и поддържане на устойчива конкурентоспособност.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират като:
- Основатели на технологични стартъпи, базирани върху иновации.
- Консултанти по управление и развитие на технологични стартъпи.
- Консултанти в различни правителствени и неправителствени организации, подкрепящи технологичните стартъпи.
- Експерти и мениджъри в инкубатори, акселератори, технологични паркове и други организации, сред чиито приоритети е насърчаване на технологичните стартъпи.
- Сътрудници в научноизследователски институти, бизнес центрове, технологични и бизнес паркове.
- Създатели, координатори и мениджъри на национални и международни проекти в областта на технологичните стартъпи.
Специалност Криптоикономика и блокчейн- 2 сем.
Специалност Маркетинг - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Специалността подготвя висококвалифицирани специалисти и управленски кадри, които притежават задълбочени знания и умения да анализират, разработват и реализират маркетинговата стратегия на организации с различен предмет на дейност.
Основните цели на обучението включват придобиването на:
- знания относно съвременните разбирания за ключовата роля на маркетинга за организациите в пазарни условия;
- знания и умения, необходими за разработване на методология и методика за определяне на маркетинговата политика и стратегия на организацията;
- способности за ръководство на екипи по позиционирането на организацията и на нейните продукти и търговски марки;
- знания за спецификата на маркетинга в различните сектори на икономиката;
- познания и качества за управление на маркетинговите дейности в различни организации;
- възможности за възлагане на задания за рекламни, PR, изследователски и други външни за фирмата субекти;
- способности за оценяване на офертите на външни агенции и за изграждане и управление на дългосрочни взаимоотношения с клиентите.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да работят като: ръководители или заместник-ръководители на звената по маркетинг в организациите; ръководители на рекламни, изследователски, PR или други агенции; старши изследователи; ръководители на сектори в звената по маркетинг (продажби, анализи, реклама и др.); планьори в агенции, оказващи маркетингови услуги; членове на висшето ръководство на организациите. Те могат да бъдат членове на управленските екипи в министерства, агенции, комитети и др. органи на централна и местна власт.
Посочените по-горе дейности определят и областите на професионална реализация на завършилите специалността, които са: маркетингови отдели на различни фирми и организации; рекламни агенции, PR агенции и агенции за директен маркетинг; изследователски агенции; агенции за медийно планиране; агенции за организиране на събития; министерства и ведомства.
Специалност Маркетинг със спец. "Бранд мениджмънт" - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Разработването и управлението на силни марки е от фундаментално значение за придобиването на печелившо конкурентно предимство и осигуряването на дългосрочна профитабилност на продуктите, услугите, компаниите и организациите. Основните цели на специалността се изразяват в натрупването на знания и формирането на умения относно:
- използването на съответните методи и техники за събиране, обработване, анализ и интерпретация на емпирична информация за пазарите, потребителите, марките и конкурентите;
- разработването и внедряването на нови марки на пазарите, в т.ч. анализ на пазарната сегментация, избор на целеви пазар и позициониране на марките;
- управлението на съществуващи марки и архитектури от марки чрез средствата на маркетинг микса;
- вземането на стратегически решения за екстензия на съществуващи марки или разработване на нови марки, както и за промени в бранд архитектурата на компаниите, притежаващи няколко или повече марки;
- регулациите на обектите на интелектуална собственост, които са непосредствено свързани с проблематиката по разработването и управлението на марките.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели в съответните предметни полета, които имат не само академичен, но практически опит по разработване и управление на марки в реномирани компании и организации. Под формата на практикум по отделни дисциплини се канят изявени бранд мениджъри на български и чуждестранни компании, работещи в страната.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират успешно в областта на разработването и управлението на марки в маркетинговите отдели на компаниите и организациите - като бранд мениджъри, групови бранд мениджъри, продуктови мениджъри, маркетинг мениджъри, бранд и маркетингови аналитици и др. Те са подходящи за работа в консултантски, рекламни, изследователски, PR и др. агенции в сферата на маркетинга и брандинга.
Специалност Маркетинг със спец. "Бранд мениджмънт" - 3 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Разработването и управлението на силни марки е от фундаментално значение за придобиването на печелившо конкурентно предимство и осигуряването на дългосрочна профитабилност на продуктите, услугите, компаниите и организациите. Основните цели на специалността се изразяват в натрупването на знания и формирането на умения относно:
- използването на съответните методи и техники за събиране, обработване, анализ и интерпретация на емпирична информация за пазарите, потребителите, марките и конкурентите;
- разработването и внедряването на нови марки на пазарите, в т.ч. анализ на пазарната сегментация, избор на целеви пазар и позициониране на марките;
- управлението на съществуващи марки и архитектури от марки чрез средствата на маркетинг микса;
- вземането на стратегически решения за екстензия на съществуващи марки или разработване на нови марки, както и за промени в бранд архитектурата на компаниите, притежаващи няколко или повече марки;
- регулациите на обектите на интелектуална собственост, които са непосредствено свързани с проблематиката по разработването и управлението на марките.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели в съответните предметни полета, които имат не само академичен, но практически опит по разработване и управление на марки в реномирани компании и организации. Под формата на практикум по отделни дисциплини се канят изявени бранд мениджъри на български и чуждестранни компании, работещи в страната.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират успешно в областта на разработването и управлението на марки в маркетинговите отдели на компаниите и организациите - като бранд мениджъри, групови бранд мениджъри, продуктови мениджъри, маркетинг мениджъри, бранд и маркетингови аналитици и др. Те са подходящи за работа в консултантски, рекламни, изследователски, PR и др. агенции в сферата на маркетинга и брандинга.
Специалност Маркетинг със спец. "Рекламен мениджмънт" - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др..
Специалност Маркетинг със спец. "Рекламен мениджмънт" - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др.
Специалност Международен бизнес с преп. на англ. език - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалността е разработена на основата на консултации с ръководители на водещи български компании, които участват в международния бизнес, и с представители на държавната администрация, която регулира тази дейност. Тя е със силна европейска насоченост и е съобразена с най-новите тенденции в развитието на глобалната икономика. Връзките с бизнеса дават възможности за разработването на реални проекти, за организиране на стажове и практики и за избор на теми на дипломни работи, които се отнасят до конкретни организации в България и чужбина.
Специалността дава съвременни познания за теорията и практиката на международния бизнес и спомага за формиране на етично и професионално поведение. Целта на обучението е подготовката на студентите за работа в организации с външноикономическа дейност.
Професионална реализация:
Завършилите специалността отговарят на специфичните изисквания за заемане на длъжности на висше и средно управленско равнище в държавната и местна администрация и в компаниите с международна дейност. Те притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски и финансови институции, както и в многонационални компании. Техните знания и умения са адаптивни и към изискванията на институциите на Европейския съюз.
Специалност Публичен финансов мениджмънт - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
В името на общото благо съвременната държава прави разходи, събира данъци и регулира поведението на своите граждани и техните организации. Предизвикателствата на новия век (глобална несигурност, климатични промени, пенсионноосигурителни проблеми и т.н.) изискват нестандартно мислене, решителност и висок професионализъм.
Целите на обучението са:
- усвояване на теоретични и практически знания за публичните разходи и алтернативите за тяхното финансиране;
- формиране на умения за вземане на компетентни управленски решения, научноизследователска,аналитико-приложна и оперативна работа;
- придобиване на специфични качества, необходими за специалист със съответната образователно-квалификационна степен, в т.ч.: отговорност, комуникативност, критично мислене, работа в екип, стремеж към самоусъвършенстване и непрекъснато повишаване на квалификацията.
Професионална реализация:
Завършилите специалност специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: висши управленски кадри в държавната администрация; висши управленски кадри в общинските администрации; членове на управленски и контролни органи; ръководители на финансови отдели в предприятията от реалния сектор, заместник-директори и директори; анализатори, експерти и специалисти в консултантския сектор; научноизследователски кадри и преподаватели в средните и висшите училища.
Специалност Счетоводство и финансов одит- 2 сем.
Специалност Счетоводство и финансов одит- 3 сем.
Специалност Транспортен мениджмънт - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Катедра „Икономика на транспорта и енергетиката“ при УНСС има утвърдени традиции в обучението на специалисти в областта на икономиката и управлението на транспорта по различни специалности и магистърски програми.
Магистърската програма по специалност „Транспортен мениджмънт“ е разработена с цел да отговори на търсенето на професионалисти в транспортните и спедиторските предприятия, Министерството на транспорта и съобщенията, изпълнителните агенции и другите органи на управление в сектора.
Обучението по специалността има за цел да осигури на студентите управленски и икономически знания, умения и компетентности за:
- разработване и управление на транспортни проекти;
- прилагане на международни и национални регламенти в транспортния сектор;
- финансов мениджмънт на транспортните предприятия;
- изследване на състоянието и развитието на транспортните пазари;
- управление на човешките ресурси в транспортния сектор.
Професионална реализация:
Магистърската програма по специалност „Транспортен мениджмънт“ е предназначена за подготовката на специалисти за транспортния сектор и по-специално за длъжности, свързани с управление на транспортни предприятия, финансово анализ на транспортната дейност, международен транспорт и спедиция и др . Студентите, които завършат специалността, биха могли да намерят професионална реализация като управители на транспортни предприятия в областта на пътническите и товарните превози. Освен това могат да работят и като ръководители на проекти в областта на транспортния мениджмънт, както и да заемат длъжности в Министерство на транспорта и съобщенията, Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“, Изпълнителна агенция “Железопътна администрация“, Изпълнителна агенция “Морска администрация“, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ и др.
Завършилите специалността имат възможност да продължат своето образование и в ОНС „Доктор“, както и да се реализират успешно в консултантската и научно-изследователската област.
Специалност Управление на киберсигурността - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността има за цел да подготви висококвалифицирани мениджърски кадри на средно и високо управленско ниво за нуждите на сектора за сигурност, органите на централната и местна администрация и търговските фирми, в частност в сферата на киберсигурността. То допринася за разширяване и задълбочаване на знанията и уменията и на ангажираните в сектора, както и на онези, преминали през обучението в ОКС „бакалавър” в различни научни направления.
Основните направления, върху които пада фокусът на програмата са:
- най-важните аспекти на мениджмънта на киберсигурността, както и методите, средствата и процедурите за осигуряване на сигурност в киберпространството;
- системите за управление, информационните и комуникационните системи, свързани със сигурността и защитата на критичната информационна инфраструктура;
- управлението на ИТ проекти в публичния и частния сектор;
- придобиване на научни умения при изготвянето на комплексни анализи и на способности и знания при боравенето с различна по вид и сложност информация и нейната защита.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация в:
- органи на централната и местна държавна администрация;
- банковия и финансов сектор;
- МВР и службите за сигурност;
- частни и държавни компании във всички сектори;
- дружествата за търговска дейност в сектора за сигурност;
- специализирани фирми в областта на киберсигурността;
- дейности по организация на защитата и охраната на дружества от бизнес сектора и застрахователната сфера;
- неправителствените организации в областта на отбраната и сигурността;
- научноизследователски организации с интереси в областта на отбраната и сигурността.
Специалност Управление на международни проекти - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Управление на международни проекти” има за цел специализирана подготовка на студентите със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните проекти и тяхното приложение. Отличителни черти на тази програма е предприемачески подход към управлението на проекти, който включва управление на корпоративни проекти, проекти за сътрудничество и публично-частни партньорства, както социални, между културни и екологични аспекти.
Обучението по управление на международни проекти има за цел:
- да даде специализирана подготовка на професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на управлението на международни и европейски проекти;
- да формира знания за справяне в динамичната и изключително сложна проблематика на инвестиционните проекти;
- да развива умения за анализиране и вземане на решения в сложни бизнес и финансови ситуации на проектно равнище, както и в контекста на междуинституционални и бизнес взаимовръзки.
Професионална реализация:
Обучението по тази програма осигурява специализирана подготовка за мениджъри и професионалисти, които придобиват задълбочени знания и компетенции за съвременни подходи и методи за управление на международни проекти и за бизнес процеси свързани с проектното програмиране на европейско и национално равнище и вземане на решения в динамична среда. Програмата подготвя специалисти, които могат управляват изпълнението на проекти в национални, международни компании, в публичния сектор и в неправителствени организации. Завършилите също така притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски, финансови и кредитни организации, както и в мултинационални компании
Придобитите знания от обучението позволяват на завършилите магистри да бъдат ръководители на проекти, на екипи, координатори и експерти, специалисти а финансовото управление (отчет, контрол на проекти и програми), консултанти по управление на проекти в бизнеса, с публичния и неправителствения сектор, консултанти по комуникации, одитори за техническото и административно изпълнение на проектите. Завършилите също могат да разработват, управляват и изпълняват проекти в сферата на информационните технологии и на иновативни бизнес проекти.
Специалност Финанси - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Образователната цел е чрез набор от дисциплини да се предоставят необходимите знания и умения за вземане на решения на високо управленско равнище и за извършване на аналитична и приложна работа.
Целите на обучението са:.
- да се изградят специалисти с висока степен на познания в областта на финансите, които да могат да реагират адекватно на бързо променящата се, динамична, непредвидима и сложа финансова и макроикономическа среда;
- да се формират специалисти, които да могат да вземат мотивирани управленски решения, да подготвят стратегии за развититето на финансовия сектор, да формулират политика за подобряването на икономическата и финансовата среда въз основа на извършена самостоятелна изследователска и аналитична дейност;
- да се осигури мотивация за самостоятелната работа и активно участие в учебния процес за целите на придобиването на знания за ефективно използване на различни източници на информация, за извършването на анализи и за решаване на конкретни казуси и проблеми.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация в банковата система и небанковите финансови институции, държавната администрация, научноизследователските звена и институти, български и чуждестранни финансови и нефинансови компании, общинската и областна администрация, различни звена на Европейската комисия и др.
Специалност Финанси и инвестиции в недвижими имоти - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цел но обучението:
Образователната цел на обучението в специалността е да осигури икономическа и финансова основа от знания, както и знания, свързани с инвестирането в недвижими имоти, за да се подготвят професионалисти за динамичната икономическа среда. като се постигне и постепенна специализация, за да се подготвят
професионалисти, готови за бързо променящата се икономическа среда и отговарящи на високите
изисквания на пазара на труда.
Целите на обучението са:
• да се изградят професионалисти със значителни знания и умения в областта на финансите, управлението и инвестициите в недвижими имоти, които да могат да реагират адекватно на бързо променящата се среда;
• да се формират специалисти, които да могат да вземат мотивирани управленски решения.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация в банковата система и небанковите финансови институции като застрахователни дружества, пенсионни фондове, инвестиционни дружества, агенции за недвижими имоти, държавната администрация, научноизследователските звена и институти, български и чуждестранни финансови и нефинансови компании, общинската и областна администрация, различни звена на Европейската комисия и др.
Специалност Финансов мениджмънт - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Специалност Финансов мениджмънт - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Дистанционно обучение - гр. София
Специалност Маркетинг - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Специалността подготвя висококвалифицирани специалисти и управленски кадри, които притежават задълбочени знания и умения да анализират, разработват и реализират маркетинговата стратегия на организации с различен предмет на дейност.
Основните цели на обучението включват придобиването на:
- знания относно съвременните разбирания за ключовата роля на маркетинга за организациите в пазарни условия;
- знания и умения, необходими за разработване на методология и методика за определяне на маркетинговата политика и стратегия на организацията;
- способности за ръководство на екипи по позиционирането на организацията и на нейните продукти и търговски марки;
- знания за спецификата на маркетинга в различните сектори на икономиката;
- познания и качества за управление на маркетинговите дейности в различни организации;
- възможности за възлагане на задания за рекламни, PR, изследователски и други външни за фирмата субекти;
- способности за оценяване на офертите на външни агенции и за изграждане и управление на дългосрочни взаимоотношения с клиентите.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да работят като: ръководители или заместник-ръководители на звената по маркетинг в организациите; ръководители на рекламни, изследователски, PR или други агенции; старши изследователи; ръководители на сектори в звената по маркетинг (продажби, анализи, реклама и др.); планьори в агенции, оказващи маркетингови услуги; членове на висшето ръководство на организациите. Те могат да бъдат членове на управленските екипи в министерства, агенции, комитети и др. органи на централна и местна власт.
Посочените по-горе дейности определят и областите на професионална реализация на завършилите специалността, които са: маркетингови отдели на различни фирми и организации; рекламни агенции, PR агенции и агенции за директен маркетинг; изследователски агенции; агенции за медийно планиране; агенции за организиране на събития; министерства и ведомства.
Специалност Маркетинг със спец. "Рекламен мениджмънт" - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др..
Специалност Маркетинг със спец. "Рекламен мениджмънт" - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са формиране на солидни теоретични познания и практически умения за: ръководство на работата по разработката и провеждането на рекламни кампании; управление на взаимоотношенията с клиенти и групи клиенти; управление на отдел „Клиенти" в рекламни, медийни и PR агенции; управление на рекламни отдели в компании и др.
В процеса на обучение на студентите се осигурява възможност да работят с известни преподаватели и специалисти от практиката, които имат не само академичен, но и богат практически опит по разработването и управлението на рекламни кампании във водещи фирми и нетърговски организации.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да заемат следните позиции: акаунт мениджъри в рекламни и PR агенции, които отговарят за разработването и реализираното на рекламни кампании; бранд мениджъри в организации, предлагащи потребителски продукти и услуги; маркетинг мениджъри; рекламни творци и дизайнери; медийни мениджъри и медийни плановици. Те могат да работят успешно на ръководни позиции; в рекламни, PR агенции, медийни агенции и дизайнерски студия - като мениджъри клиенти; в маркетинговите отдели на компаниите - като мениджъри, директори и зам.-директори реклама или PR; в рекламните и PR отдели на масмедиите - като мениджъри и ръководители на отдели; в държавната и общинските администрации - като мениджъри PR и др.
Специалност Международен мениджмънт - 3 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Международен мениджмънт” е насочена към студенти и експерти мотивирани да станат глобални мениджъри. Програмата осигурява солидни познания в международното управление заедно със солидни основи по икономика, маркетинг и финанси с цел развитие на ръководители, които могат да мислят аналитично и да вземат решения в критични ситуации.
Съвременните предизвикателства от бързото развитие на дигитализацията и на прехода към устойчив и зелен бизнес изискват професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните икономически отношения, на управлението на международните инвестиционни проекти и интелектуалните продукти, на международния бизнес и маркетинг. Целта е да даде специализирана подготовка на специалисти за работа в глобална и международна среда
Магистърската програма предоставя теоретична подготовка, както и богат набор от аналитични инструменти, които ще позволят на завършилите да се развиват успешно в международна бизнес среда. Целта на специализираната подготовка е обучаемите в програмата да получат знания за европейската бизнес среда, за интеграционните процеси в Европа, за европейската иновационна политика, както и да получат умения за прилагане на подходи и методи за стратегически анализ, за прогнози на промените в международния бизнес и външноикономическите операции.
Професионална реализация:
Завършилите „Международен мениджмънт” в най-висока степен отговарят на специфичните изисквания за заемане на ръководни позиции в държавната и местна администрация, в международни компании, финансови институции и др. Техните знания и умения са адаптивни и към изискванията на институциите на Европейския съюз.
Завършилите магистърската програма ще бъдат напълно подготвени да работят в глобална корпоративна среда, да решават проблеми свързани с глобален маркетинг и финанси, с глобалната верига на стойността, междукултурните различия и интернационализацията на продукти на международните пазари. Програмата дава необходимата квалификация за заемане на професионални позиции в консултантски фирми, индустриални и търговски мултинационални компании, логистични компании, иновативни старт-ъп компании, международни организации, публична администрация, международни екипи по иновативни изследователски и приложни проекти и др.
Специалност Мениджмънт в туризма - 2 сем
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
- Разработване и прилагане на стратегии в туристическата индустрия.
- Планиране, организиране и осъществяване на пазарни изследвания и количествени анализи.
- Взимане на самостоятелни управленски решения.
- Да отговори на изискванията на пазара по повод удовлетворяване на съвременните очаквания на българските и международните туристи.
- Да предостави допълнителни специализирани и практически знания в областта на туристическата индустрия.
- Управление на различни специализирани видове туристически бизнес.
- Да подготви висококвалифицирани специалисти в областта на туризма.
- Да удовлетвори нуждите на изпълнителната власт в България за квалифицирани кадри в национални и местни органи на управление.
- Да предложи високо специализирани и практически приложими знания в областта на туризма.
- Да отговори на изискванията на пазара за придобиване на магистърска специалност в рамките на кратък период от време за всички работещи в сектора, но непритежаващи специално образование.
Професионална реализация:
Придобитите знания и умения на завършилите обучението си в ОКС „магистър” на специалност „Мениджмънт в туризма” допринасят за тяхната пълноценна реализация в глобалния туристически бизнес. Завършилите специалност „Мениджмънт в туризма” в ОКС „магистър” имат възможност за успешна професионална реализация в местни, национални и международни туристически администрации, високо категорийни места за настаняване, заведения за хранене и развлечения, кетъринг фирми, туристически агенции, туроператорски фирми и други видове туристическа стопанска дейност в различните подсектори на туристическата индустрия. Завършилите специалност „Мениджмънт в туризма” в ОКС „магистър” имат възможност за продължаване на обучението в докторската програма „Икономика и управление (туризъм)”.
Катедра „Икономика на туризма” осъществява директни международни контакти и създава перспективи за успешна реализация на магистрите в международни туристически организации, асоциации и фирми.
Специалност Счетоводство и контрол - 2 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Счетоводство и контрол - 3 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Счетоводство и контрол - 4 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят,
счетоводнопознавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” е разработен в три варианта, съобразно придобитата квалификация и специалност в ОКС “бакалавър” – 1 година (2 семестъра) за студентите завършили специалност “Счетоводство”, “Счетоводство и контрол” или “Финансов контрол” в ОКС “бакалавър”; 1,5 година (3 семестъра) за студенти от други икономически специалности и 2 години (4 семестъра) за неикономисти. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Дистанционно обучение имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Управление на международни проекти - 2 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма „Управление на международни проекти” има за цел специализирана подготовка на студентите със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на международните проекти и тяхното приложение. Отличителни черти на тази програма е предприемачески подход към управлението на проекти, който включва управление на корпоративни проекти, проекти за сътрудничество и публично-частни партньорства, както социални, между културни и екологични аспекти.
Обучението по управление на международни проекти има за цел:
- да даде специализирана подготовка на професионалисти със задълбочени управленски знания и умения в специфичната област на управлението на международни и европейски проекти;
- да формира знания за справяне в динамичната и изключително сложна проблематика на инвестиционните проекти;
- да развива умения за анализиране и вземане на решения в сложни бизнес и финансови ситуации на проектно равнище, както и в контекста на междуинституционални и бизнес взаимовръзки.
Професионална реализация:
Обучението по тази програма осигурява специализирана подготовка за мениджъри и професионалисти, които придобиват задълбочени знания и компетенции за съвременни подходи и методи за управление на международни проекти и за бизнес процеси свързани с проектното програмиране на европейско и национално равнище и вземане на решения в динамична среда. Програмата подготвя специалисти, които могат управляват изпълнението на проекти в национални, международни компании, в публичния сектор и в неправителствени организации. Завършилите също така притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски, финансови и кредитни организации, както и в мултинационални компании
Придобитите знания от обучението позволяват на завършилите магистри да бъдат ръководители на проекти, на екипи, координатори и експерти, специалисти а финансовото управление (отчет, контрол на проекти и програми), консултанти по управление на проекти в бизнеса, с публичния и неправителствения сектор, консултанти по комуникации, одитори за техническото и административно изпълнение на проектите. Завършилите също могат да разработват, управляват и изпълняват проекти в сферата на информационните технологии и на иновативни бизнес проекти.
Специалност Управление на търговски вериги - 2 сем.
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основната цел на специалността е да подготви висококвалифицирани мениджъри и изследователи в областта на управлението на търговските вериги.
Учебното съдържание е разработено в съответствие с изискванията за осигуряване на задълбочена специализирана теоретична и практико-приложна подготовка, съобразена с предизвикателствата пред развитието и управлението на функциониращите търговски вериги.
Професионална реализация:
Завършилите специалността могат да се реализират в национални, чуждестранни и смесени обединения на: търговски вериги в сектора за бързооборотни стоки, хипермаркети и молове, ресторантьорски вериги за бързо хранене, хотелиерски и ресторантьорски вериги, търговски вериги за потребителска електротехника, търговски вериги „Направи си сам” и Кеш енд Кери, логистични центрове и др. Те може да работят като: изпълнителни директори на търговски вериги, търговски директори, маркетинг мениджъри, мениджъри по продажбите, търговски представители, регионални мениджъри, мениджъри „Ключови клиенти”, регионални директори, мениджъри по покупките, бранд мениджъри и др.
Специалност Финансов мениджмънт - 3 сем.
Редовна и дистанционна форми на обучение
Цели на обучението:
Обучението в специалността е ориентирано към добрите практики на водещи университети в света и в Европа. Голяма част от съдържанието на учебните дисциплини има практико - познавателен характер и разглежда актуални проблеми от практиката.
Целите на обучението са:
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите знания за успешна реализация в областта на финансовото управление;
- Формиране у бъдещите магистри на необходимите умения за работа в екип и вземане на решения на високо управленско равнище;
- Изграждане на способности за извършване на научно-изследователска, аналитико-приложна и методологическа работа.
- Изграждане и развитие на способността на студентите да развиват и творчески да обогатяват научната и научно-приложната финансова мисъл.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като: методолози в областта на финансите, висши управленски кадри в държавната администрация, членове на управленски и контролни органи в банки, експерти и главни експерти, мениджъри в застрахователни дружества и инвестиционни компании, висши ръководители в БНБ, ръководители на финансови служби на предприятия, директори и заместник директори,преподаватели и научно-изследователски кадри.
Дипломираните магистри могат да работят в следните сфери: в банковата система, държавната администрация, капиталовите пазари, застраховането, социалното осигуряване, консултантските бюра, научни звена, научноизследователски центрове, специализирани училища и др.
Дистанционно обучение - гр. Хасково
Специалност Счетоводство и контрол – 4 сем., след проф. бакалавър - Хасково
Индивидуална форма на обучение
Цели на обучението:
Специалност “Счетоводство и контрол” е една от най-старите официално обособени икономически специалности в света. Многовековното развитие на специалността е най-убедителното доказателство за нейния научно-познавателен характер, непреходност и значимост. Днес няма сфера в социалния живот – стопанска, непроизводствена, финансова, където счетоводството и контролът да не намират приложение. Авторитетът на специалността силно нараства в условията на пазарна икономика, при която счетоводството е важна информационна система, а създаваните чрез нея финансови отчети са
основен източник на информация за формулиране на управленски решения. В съвременния свят, счетоводно познавателният процес се утвърди като логическо единство от базово икономическо изследване, фактологично отчетно отразяване на сделките, вътрешно финансово контролиране на операциите, икономически анализ и финансово планиране.
Учебният план на специалност “Счетоводство и контрол” ОКС „магистър“ редовна форма на обучение, предназначен за завършили професионален бакалавър е разработен, съобразно придобитата квалификация в ОКС “професионален бакалавър” – 2 години. Целите на обучението по специалността включват:
• развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания от областта на счетоводството и финансовия контрол;
• развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и
диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработването на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
• развитие на компетенции, необходими на завършилите ОКС „магистър“: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Завършилите специалност “Счетоводство и контрол”, ОКС „магистър“, Редовно обучение имат големи
възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в следните сфери:
• банкова система;
• публична администрация;
• капиталови пазари;
• застраховане и социално осигуряване;
• финансово-счетоводните подразделения на предприятията;
• финансовия контрол.
Завършилите специалността “Счетоводство и контрол” могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности.
Завършилите специалността могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Счетоводство и контрол- 2 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Счетоводство и контрол- 3 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Специалност Счетоводство и контрол- 4 сем. -Хасково
Дистанционна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на обучението са:
- развитие на широк спектър от специализирани теоретични и практически знания в областта на счетоводството и финансовия контрол;
- развитие на богат набор от практически и познавателни умения и подходи за разбиране и диагностициране на абстрактни проблеми от професионалната област, както и за разработване на иновативни и творчески решения в условията на несигурност;
- развитие на компетенции като: лидерски качества; умения за непрекъснато учене; междуличностни и комуникационни умения; професионални умения за решаване на проблеми от областта на счетоводството, възникващи в сложна среда на разнообразни взаимодействия.
Професионална реализация:
Магистрите по счетоводство и контрол имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят в: банковата система; публичната администрация; капиталовите пазари; застраховането и социалното осигуряване; финансово-счетоводните подразделения на предприятията; финансовия контрол и др.
Завършилите специалността могат да придобият правоспособност на съставители на финансови отчети и да заемат длъжности като финансов експерт, директор по икономическите въпроси, главен счетоводител, данъчен инспектор, методолог по счетоводен анализ и други финансово-икономически длъжности. Те могат да придобият и допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и одитори в областта на независимия финансов одит.
Направление: Обществени комуникации и информационни науки
Редовно обучение
Специалност Връзки с обществеността - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма по "Връзки с обществеността" цели получаването на актуални знания и практически умения в областта на пъблик рилейшънс, институционалните и корпоративните комуникации като елемент от цялостната социална система. С примери от българската и световната практика са проследени и трансформациите на PR в онлайн среда за ефективно дигитално присъствие чрез идентифициране на правилните комуникационни канали, прецизно таргетиране на целеви публики и креативни подходи за ангажирането им в краткосрочни и дългосрочни проекти с информационен, социален или продуктов характер.
Магистърската програма цели да обучи бъдещите PR експерти да осмислят възникването и утвърждаването на PR професията, място и значението й в управленските процеси на организациите. Бъдещите специалисти ще усвоят принципите и професионалните техники на имиджмейкърството (изграждане на положителен персонален, корпоративен и медиен образ), ще могат успешно да планират, организират и измерват ефективността на онлайн комуникациите в социални медии и други дигитални платформи.
Професионална реализация:
Успешно завършилите магистърската програма „Връзки с обществеността“ могат да се реализират професионално като комуникационни мениджъри, отговарящи пряко за планирането, организирането, координирането, контролирането и оценяването на комуникационните дейности в министерства и институции, в държавната администрация като цяло, в правителствени и неправителствени организации, компании, фондации, комуникационни агенции и др.; да бъдат ръководители, говорители и специалисти по пъблик рилейшънс в пресцентрове, дирекции, връзки с медиите, протокол и др.; да заемат длъжности на PR експерти, които имат компетентността да изготвят информационно и убеждаващо съдържание, предназначено за вътрешни или външни публики на организацията, да осъществяват медиапланиране, както и да намират най-ефективните форми и средства за взаимодействие с обществеността, организациите и медиите; да работят като PR специалисти, които могат да организират и планират успешни кампании в различни сфери и да прилагат ефективни техники за справяне с кризисни ситуации.
Направление: Политически науки
Редовно обучение
Специалност Дипломация и стратегически анализ - 2 сем
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Магистърската програма предлага аналитична подготовка и изграждане на професионални умения в две обширни области, които са в тясно взаимодействие. В отговор на все по-нарастващото интензифициране на международните взаимодействия се осъществява взаимно преплитане на изследванията и обучението в областта на международните отношения и дипломацията и стратегическия анализ. Това е приложимо както в сферата на държавното управление и външните отношения на държавата, така и при международната дейност на недържавни субекти и бизнес структури, а също и при взимане на решения в рамките на международни институции на наднационално ниво.
Завършилите магистърската програма задълбочават знанията и уменията си в насоки, съществени за работа в сферата на национални и международни институции, изследователски, консултантски и бизнес организации. Обучението е изградено с оглед изискванията на практиката и отговаря на предизвикателствата пред сигурността и съвременната политика, икономика и управление.
Професионална реализация:
Завършилите специалност „Дипломация и стратегически анализ“ в ОКС „Магистър“ притежават необходимата професионална компетентност и имат възможност за успешна професионална реализация като:
- Експерти в сферата на международните връзки и комуникации, управлението на програми и проекти с международно участие;
- Служители, външнополитически експерти и съветници в централни държавни органи;
- Служители в Министерството на външните работи и неговите структури у нас и в чужбина;
- Референти и анализатори в българските ведомства за сигурност и отбрана;
- Външнополитически коментатори и анализатори в средствата за масова информация;
- Специалисти в отделите за международна дейност на държавни учреждения, недържавни, нестопански публични организации, търговски камари, митници, вносно-износни дружества, както и в представителства на транснационални корпорации, фирми със смесено участие;
- Служители в структурите на Европейския съюз и други международни организации и институции у нас и в чужбина.
Специалност Национална сигурност 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Програмата представлява интерес за студенти, които желаят да навлязат или да продължат своето развитие в специфичен публичен сектор в неговите национални, наднационални, интеграционни и транснационални измерения. Курсът е съобразен също с изискванията на работата в сферата на: управлението на националната сигурност във външната и световната политика и икономика; националния и международния бизнес; евроинтеграционните и световните институции; неправителствения сектор.
Професионална реализация:
Възможностите за реализация са в няколко направления:
- Централни и местни структури на държавните институции от сферата на националната сигурност;
- Ръководители и изпълнители на различни дейности, свързани със сигурността на държавни и частни фирми;
- Научно-изследователска дейност;
- Експерти в неправителствени организации;
- Експерти в структури на ЕС по проблемите на националната и международната сигурност.
Специалност Политика и бизнес - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Специалността съответства на водещите световни тенденции в областта на висшето образование и е съобразена със спецификата на българската практика. Тя запълва специфична „ниша“ на българския образователен пазар. Обучението в нея постига симбиоза между бизнеса и политиката като две ключови и взаимообвързани сфери на съвременното общество. Специалността дава на студентите специализирани знания, от сферата на политиката и бизнеса. У тях се формират знания и умения за изследване, анализ и оценка на сложни взаимосвързани социални, политически и икономически процеси.
Основните цели на обучението са:
- разкриване на значимостта на връзката между политиката и бизнеса на различни равнища: институционално, функционално и аналитично;
- усвояване на знания и практически умения за управление на отношенията и процесите в политиката и бизнеса;
- изграждане на специалисти с интердисциплинарна подготовка за професионална реализация в политически и бизнес структури.
Професионална реализация:
Завършилите специалността имат възможност за успешна професионална реализация като:
- развиващи и управляващи собствен бизнес;
- политически анализатори в институции на централната и местната власт;
- бизнес анализатори в държавни и частни бизнес компании;
- експерти и анализатори в политически партии, синдикати, работодателски съюзи, неправителствени организации и сдружения с идеална цел;
- координатори, експерти и анализатори на социални програми и проекти в различни международни и национални организации и институции;
- съветници и сътрудници на политици и бизнес собственици;
- лобисти и застъпници;
- политически и бизнес PR специалисти;
- медийни коментатори и анализатори.
Специалност Синдикализъм и синдикални политики- 2 сем.
- Създаване на академична и професионална платформа за обновяване и трансформация на синдикалната дейност в променящите се политически, икономически и социални условия;
- Подобряване на функционалния капацитет на синдикалните структури и организации чрез развитие на конкурентоспособността и ефективността, както на действащи синдикални дейци и активисти, така и на всички, заинтересовани от функционалното представителство на интереси и защита на трудови, синдикални и социални права;
- Овластяване чрез образование и учене посредством осмисляне на придобития собствен опит за нуждите на функционалното представителство на интереси и трудовата, синдикалната и социалната защита.
- синдикални активисти от различни структури и организационни нива;
- активисти на граждански и социални организации и движения;
- кандидати с интерес към политическото и функционалното представителство на интереси, които имат желание за реализация в сферата на синдикалната дейност, медиаторството и консултантската дейност.
Направление: Социология,антропология и науки за културата
Редовно обучение
Специалност Социология със спец. "Социални изследвания, анализи и проекти" - 2 сем.
Редовна форма на обучение
Цели на обучението:
Основните цели на специалността са да осигури на обучаващите се:
- фундаментална теоретична подготовка за съвременните национални и глобални социално-икономически процеси и обществени трансформации;
- приложни знания за същността, принципите и методите на емпиричните социални, политически, миграционни и демоскопски изследвания;
- адекватни практически умения за извършване на социален анализ и използване на изследователските резултати;
- знания и умения за управление на научни и приложни социални проекти.
Професионална реализация:
Съчетаването на теоретична, методологическа и практическа подготовка с интердисциплинарен характер позволява да се формират специалисти, които могат да се реализират упешно като: аналитични специалисти; преподаватели и изследователи; ръководители, експерти и анализатори в агенции за социални, политически, маркетингови и рекламни изследвания, в отдели за анализи и прогнози на бизнес, правителствени и неправителствени организации; ръководители и оценители на национални и европейски научни и приложни програми и проекти; експерти и анализатори в политически партии, синдикати, работодателски съюзи, неправителствени организации и сдружения с идеална цел; съветници и сътрудници на държавници, политици и бизнесмени при изследването, анализа и управлението на социални и икономически процеси; специалисти-консултанти в държавни институции, частни фирми и организации; анализатори и коментатори в средствата за масова информация; консултанти и медиатори при решаване на социални, индустриални, професионални и други видове обществени конфликти.