Регионален център за дистанционно обучение - Хасково

Обновено: четвъртък, 24 юли 2025 11:24

График прием зимен семестър 2025/2026 г.

Прием на документи

17.07. – 29.08.2025 г., вкл. – на място

17.07. – 31.08.2025 г., вкл. – онлайн

Явяване на електронен кандидатмагистърски тест

04.09.2025 г.

Явяване на изпит по английски език

04.09.2025 г.

Обявяване на резултати

05.09.2025 г.

Обявяване на класиране

10.09.2025 г.

Записване на новоприети студенти

12 – 19.09.2025 г., вкл.

Приемът за всички специалности в образователно-квалификационна степен „магистър“ се извършва чрез конкурс по документи и/или полагането на конкурсен изпит – електронен кандидатмагистърски тест (ЕКМТ).

Правото да се обучават срещу заплащане в ОКС „магистър“ имат лица, чийто среден успех от дипломата за завършена степен на висшето образование е не по-нисък от „добър“.

Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления

Специалности за зимен прием 2025/2026

Документи и такси за кандидатстване

Документи и такси за кандидатстване 

Кандидат-студентски документи се приемат: 

  • Онлайн – при онлайн подаването на документи, таксата за кандидатстване се заплаща с банкова карта с 3D верификация в онлайн приложението; 

В Центъра за прием на документи в УНСС и РЦДО – Хасково се подават следните документи: 

1. заявление до ректора (по образец на УНСС); 

4. диплома за завършено висше образование и приложението към нея (оригинал и копие). Оригиналът на дипломата се връща на кандидат-студента след сверяване с копието. 

Ако кандидатът все още не е получил дипломата си, предоставя уверение или академична справка от съответното висше училище със: среден успех по предметите включени в учебния план, оценка от държавен изпит/и за завършена бакалавърска или магистърска степен, специалност, професионално направление и година на дипломиране. Документът се предоставя в оригинал. 

За кандидатите от други акредитирани висши училища, на които завършената специалност и професионалното направление не съвпадат с тези в УНСС, при подаване на документите преценката за съответствие на условията за кандидатстване се осъществява от Университетската комисия за признаване и трансфер на кредити въз основа на приложения документ. 

Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления 

Кандидат-студенти завършили висше образование в чуждестранни висши училища, предварително преминават през процедура по признаване на степен на придобито висше образование.

5. кандидат-студентите за специалности „Икономика на отбраната и сигурността с преподаване на английски език със специализация „Ядрена сигурност““, „Счетоводство, финансов контрол и финанси с преподаване на английски език“, „Дипломация и стратегически анализ с преподаване на английски език“, „Международен бизнес с пре­подаване на английски език“, „Дуална магистърска програма по международен бизнес с преподаване на английски език“ (с Университета по международни науки – Рим)“, „Международен бизнес и управление с преподаване на английски език (двойна магистърска програма с Университета „Джао Тонг“, Китай)“, „Климат и международен бизнес с преподаване на английски език“ и „Бизнес и екологична устойчивост с преподаване на английски език“ е необходимо да предоставят документ, удостоверяващ владеенето на английски език (сертификат, съответстващ минимум на ниво В2 по Общата европейска референтна рамка за езици и/или диплома за завършена профилирана гимназия или профилирана паралелка в общообразователно училище с интензивно изучаване на английски език. При липса на документ кандидатите се явяват на изпит – тест по английски език; 

6. документ за самоличност, издаден от Министерството на вътрешните работи на Република България – лична карта или международен паспорт, които след проверката се връщат на кандидат-студента; 

7. документ за платена такса за участие в редовен изпит и/или класиране: 

  • за един изпит – 60 лв. 

  • класиране по документи – 60 лв.  

Кандидат-студенти заплатили такса за кандидатстудентски изпит/и не заплащат такса за участие в класирането. 

Кандидатстудентската такса може да се заплати на място в ЦПД на ПОС терминали или по банковата сметка на УНСС: 

 IBAN: ВG03 ВNBG 9661 3100 1746 01 

Банка: БНБ – BIC:BNBGBGSD 

Титуляр: УНСС 

При заплащане на таксата за кандидатстване във вносната бележка: 

  • за „задължено лице“ (вносител) се изписват ИМЕТО – собствено, бащино и фамилно, и ЕГН на КАНДИДАТ-СТУДЕНТА; 

  • за „основание на плащане“ се изписва КАНДИДАТСТУДЕНТСКА ТАКСА. 

От такса за участие в кандидатстудентски конкурс по документи  се освобождават: 

1. лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто – решение на ТЕЛК; 

2. военноинвалиди и военнопострадали – документ за инвалидност; 

3. кръгли сираци на възраст до 26 години –  акт за раждане и акт за смърт на родителите; 

4. майки с три и повече ненавършили пълнолетие деца и/или учащи деца до 26-годишна възраст – акт за раждане на децата и служебна бележка (уверение) от съответното средно или висше училище, удостоверяваща че децата са учащи; 

5. лица на възраст до 26 години, които към момента на навършване на пълнолетие са с предприета мярка за закрила по реда на Закона за закрила на детето – настаняване в приемно семейство, социална услуга от резидентен тип или специализирана институция. 

Освободените от такса кандидат-студенти предоставят оригинал и копие на документа, удостоверяващ обстоятелството. 

Попълването и подаването на документи става лично от кандидат-студента или с нотариално заверено пълномощно на приносителя, което става неразделна част от документите за кандидатстване. 

Не се приемат кандидатстудентски заявления, към които не са приложени всички необходими документи или не са попълнени точно и четливо. 

При подаване на документите кандидат-студентът получава компютърна разпечатка с входящия номер. 

Не се правят промени и допълнения към вече подадените документи. 

Документи и такси за записване на новоприети студенти

Документи и такси за записване на новоприети студенти 

Новоприетите студенти се записват със заповед на ректора. 

Записването на студентите се извършва: 

За онлайн записването е необходимо да се използва приложението Evrotrust, с което да се идентифицирате и да подпишете електронно необходимите документи. 

При онлайн записване заплащането на семестриалната такса се извършва само чрез онлайн плащане с банкова карта с 3Д верификация. 

При успешно онлайн записване, студентът получава факултетен номер. 

  • на място: 

     –  УНСС, отдел „Студенти – магистър“ (централен вход на УНСС, партерен етаж) се записват новоприетите студенти в редовна форма на обучение;  

     –  УНСС, Регионален център за дистанционно обучение - Хасково се записват новоприетите студенти в дистанционна форма на обучение;  

  Представят се следните документи: 

1. документи за записване на новоприети студенти (по образец, валиден за УНСС);

2. лична карта, която след проверката се връща на кандидат-студента; 

3. една снимка в паспортен формат; 

4. оригинал и копие на диплома за завършено средно образование; 

5. документ за внесена семестриална такса за обучениеТаксата за обучение в УНСС – София се внася по банков път – в клон на банка (без БНБ) по банковата сметка на УНСС: 

BG03 BNBG 9661 3100 1746 01 

Банка: БНБ 

Титуляр: УНСС

Таксата за обучение в РЦДО – Хасково се внасят по банков път – в клон банка (без БНБ) по банковата сметка на РЦДО – Хасково:

IBAN: BG95 TEXI 9545 3110 5377 01

Банка: Тексимбанк – BIC:TEXIBGSF

Титуляр: РЦДО – Хасково

Във вносната бележка за „задължено лице“ се изписват ИМЕТО – собствено, бащино и фамилно, ЕГН и входящият номер на кандидат-студента. За „основание на плащане“ се изписва ТАКСА ЗА РЕДОВНА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ или ТАКСА ЗА ДИСТАНЦИОННА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ. 

Семестриалната такса за обучение може да се заплати и на място на ПОС терминали (като не е възможно ползването на Револют и Международни банкови карти).

Таксата не се заплаща от следните категории студенти: лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70%; военноинвалиди и военнопострадали; кръгли сираци до 26-годишна възраст, навършена в годината на кандидатстването; лица, на възраст до 26 години, които към момента на навършване на пълнолетие са с предприета мярка за закрила по реда на Закона за закрила на детето – настаняване в приемно семейство, социална услуга от резидентен тип или специализирана институция. За да ползват това право, тези категории студенти представят съответния документ. 

На записаните студенти в редовна форма на обучение се издава електронна студентска книжка (пластика). Заплаща се такса в размер на 10 лв.

Началото на учебната година за приетите студенти в образователно - квалификационна степен „магистър“ – редовна и дистанционна форма на обучение, започва съгласно графика на учебния процес за учебната 2025/2026 година, обявен на интернет адрес www.unwe.bg . 

Приемно време за записване на новоприети студенти: 

Понеделник – петък  от 8:00 до 16:30 ч. (без събота и неделя)