Контролен съвет

Обновено: четвъртък, 05 април 2018 10:06

ПРЕПОРЪКИ НА КОНТРОЛНИЯ СЪВЕТ

             В хода на проверките за законосъобразност на изборите на ръководни органи на УНСС и неговите основни звена, Контролният съвет установява някои слабости и съответно прави препоръки за тяхното отстраняване. Препоръките се съдържат в отделните доклади от проверките на Контролния съвет  и имат конкретен адресат.

            Контролният съвет обобщава направените препоръки и ги огласява в своята подстраница в сайта на УНСС, с цел запознаване с тях на широк кръг участници в работата по подготовката и провеждането на избори на ръководни органи, и съответно - повишаване ефективността на контролната дейност.



 

ПРЕПОРЪКИ

 

на Контролния съвет на УНСС

относно организацията и работата на проведените през 2017 г.

общи събрания на УНСС и на факултети

 

            I.Общо събрание на УНСС

            1. Контролният съвет за пореден път прави препоръка за прецизност при оформянето на титула на списъците на членовете на Общото събрание от квотата на нехабилитираните преподаватели и на служителите, предоставени на ректора на УНСС за утвърждаване, по отношение правилното сочене на статута им - „членове на Общото събрание”, а не „делегати на Общото събрание”. Този статут трябва ясно да се изписва в титула на четирите списъка на представителните групи в структурата на Общото събрание.

            2. Докладът на Председателя на Студентския съвет, за номиниране на кандидати за избор на членове на Академичния съвет от квотата на студентите и докторантите, да се придружава от документи, които удостоверяват процедурата за номиниране и реда за нейното спазване.

            3. Удостоверяването на статута на обучаеми на студенти и докторанти, кандидати за избор в колективни органи на УНСС да става с прилаган за целта документ по образец на университета („Удостоверение”), съдържащ необходимата конкретна информация относно статута и текущото състояние на обучаемите.

            4. Числеността и съставът на Комисията по преброяването при явното гласуване, да се предлагат и гласуват от Общото събрание преди предлагането и гласуването на частични промени в избраните постоянни работни комисии на Общото събрание. 

            5. Докладът на Председателя на Комисията по предложенията трябва да предшества представянето на правилата за гласуване, предложени от председателя на Комисията по изборите.

            6. Докладът на Председателя на Комисията по изборите и протокола на Комисията по изборите за изборните резултати, да се подготвят прецизно, като отразяват вида на изборите, начина на гласуване и други обстоятелства по конкретната изборна процедура.

            7. Да продължи работата по програмното, техническото и информационното осигуряване и по процедурата за осъществяване на електронното гласуване, с оглед прилагането му и при пълни избор на органи на УНСС и на факултети.

 

            II.Общи събрания на факултети

            1. Докладът до ректора на УНСС за утвърждаване на списъчния състав на членовете на Общото събрание на факултета се подава от Председателя на Общото събрание на факултета, а не от декана на факултета.

            2. Редуцирането на списъчния състав на Общото събрание при провеждане на неговите заседания, да се извършва при условията и по реда на чл. 36а, ал. 2 на ЗВО.

            3. При определянето на кворума в заседания на Общото събрание и на вота за избор на представители в органи на управление, стриктно да се спазват разпоредбите на чл. 32, ал. 3 и 5 от ПДУНСС за кворум и за вземане на решения.

            4. Съставите на работните комисии на Общото събрание на факултета да се гласуват само от събранието, като предложения за числен и персонален състав могат да се правят с решение на Факултетния съвет, както и от всеки член на Общото събрание в хода на обсъждане на съставите. След като са избрани за постоянни работни органи на Общото събрание за целия му мандат, на следващи заседания на Общото събрание се гласуват само промени - еднократни - за конкретното заседание или постоянни - до края на мандата на Общото събрание.

            5. Докладите на ръководителите на катедри, съдържащи номинации за попълване състава на Факултетния съвет да се адресират до Председателя на Комисията по предложенията към Общото събрание на факултета, когато тази комисия е избрана като постоянен работен орган на събранието и с копие до Председателя на Общото събрание.

            6. Докладът на Председателя на Студентския съвет за избраните членове на Общото събрание на факултета от квотата на студентите и докторантите да се придружава с копие от протокола на органа, провел избора.

            7. В случаите, когато член на Факултетния съвет изгуби качество, въз основа на което е избран, освобождаването му от състава на колективния орган става автоматично, без да е необходимо гласуване на решение за освобождаване от органа, който го е избрал.

            8. При осъществяване на избори на членове на колективни органи, не се допуска предварителното определяне статута на лицата, които ще бъдат избрани (редовни и резервни членове). Този статут се определя след провеждането на изборите, въз основа на резултатите, получени от гласуването.  

            9. Към доклада на Председателя на Комисията по изборите да се прилага и протокола за резултатите от проведените избори.

            10. Върху официалните документи, отразяващи работата на събранието да не се правят странични записки, бележки и други отразявания, което може да опорочи тяхната достоверност.

            11. Документите, въз основа на които Контролният съвет извършва проверки за законосъобразност, да се предоставят на определения член на Контролния съвет в указаните за това срок и окомплектованост.

 

ПРЕПОРЪКИ

 

на Контролния съвет на УНСС

за организираното и проведено Общото събрание на УНСС през 2016 г.

 

  1. Контролният съвет за пореден път прави препоръка за прецизност при оформянето на списъците на представителите на нехабилитираните преподаватели и на представителите на служителите в Общото събрание, предоставен за утвърждаване на ректора на УНСС по отношение правилното сочене на статута им - „членове на Общото събрание”, а не „делегати на Общото събрание”.
  2. Преди провеждането на всяко заседание на Общото събрание в рамките на неговия мандат, председателите на работни комисии (Мандатна комисия, Комисия по предложенията и Комисия по изборите) да извършват проверка за състава на съответните комисии и при необходимост да предлагат на Общото събрание за обсъждане и гласуване на поименни промени за актуализиране на съставите.
  3. Докладът на Председателя на Мандатната комисия за редовност на заседанието на Общото събрание да се изготвя на основание чл. 21, ал. 3 на ПДУНСС за редовност на Общото събрание на висшето училище, а не на основанията на чл. 26, ал. 3 от ЗВО и чл. 31, ал. 2 и 3 от ПДУНСС за редовност на Общо събрание на факултет.
  4. Определянето на кворума за редовност на заседание на Общото събрание да се прави при спазване на императивните правила на ЗВО и ПДУНСС, в случая - при редуциран състав на Общото събрание 321 човека, необходимият кворум за редовност на заседанието е 214 човека, а не 212 човека, както е записано в доклада на Председателя на Мандатната комисия.
  5. Предложенията на Студентския сенат и на Председателя на Студентския съвет за номиниране на кандидати от квотата на студентите и докторантите за избор като членове на ръководни и други колективни органи на УНСС, да се адресират до Председателя на Комисията по предложенията, в случаите, когато тя е избрана като постоянен работен орган на Общото събрание за неговия мандат, с копие до Председателя на Общото събрание. Докладът с предложенията да се придружава от документ, с решение на съответен компетентен орган, удостоверяващ номинацията.
  6. Контролният съвет намира за обезпокоително слабото присъствие (51%) на студентите и докторантите - членове на Общото събрание в заседанието му, проведено на 19.12.2016 г. В тази връзка, препоръчва на Студентския сенат и на Председателя на Студентския съвет да анализират причините за отсъствието и да предприемат мерки за повишаване активността на студентите и докторантите - членове на Общото събрание на УНСС за участие в неговите заседания и работа, а на председателството на Общото събрание, да упражни контрол за предприетите мерки и тяхното изпълнение.
  1. Всички копия на документи, удостоверяващи актуализирането на Общото събрание, неговото свикване, работа, организацията и провеждането на избори, да се предават на Контролния съвет в установените срокове, с оглед своевременното извършване на проверката за законосъобразност на проведените избори.
  2. Да продължи работата по програмното, техническото и информационното осигуряване и по процедурата за осъществяване на електронното гласуване, с оглед прилагането му и при избор на органи на управление на УНСС и на факултети.

 


  

ПРЕПОРЪКИ

 

на Контролния съвет на УНСС

във връзка с изборите на ръководни органи на УНСС и на факултети

с мандат 2015-2019 година

 

1.Членовете на Академичния съвет да се избират измежду членовете на Общото събрание на УНСС.

Забележка: Изпълнението на тази препоръка ще наложи изменения и допълнения в Правилника за дейността на УНСС, които се приемат от Общото събрание.

2.Докладите от факултетите за избор на представители на нехабилитираните преподаватели от факултетите за членове на Общото събрание на УНСС да се изготвят от председателите на Общи събрания на факултетите и се адресират до предложения от Академичния съвет председател на Комисията по предложенията.

3.Докладите на Председателя на Студентския съвет до Председателя на Общото събрание на УНСС и Председателите на Общите събрания на факултети за избраните студенти и докторанти, членове на съответните Общи събрания, да се придружават с препис-извлечение от протоколите за осъществените избори на посочените в докладите лица.

4.Докладите на Председателя на Студентския съвет за номинираните студенти и докторанти за включване в листата за избор на членове на Академичния съвет и на Факултетни съвети, да се придружават с препис-извлечение от протокол от заседанието на Студентския сенат с взетите решения за номинациите и мотивите за тях. 

5.При номиниране на нехабилитирани преподаватели, за включване в листата за избор на Академичен съвет, Общите събрания на факултети да спазват изискванията за брой номинирани кандидати, съгласно чл. 4, ал. 6 от Правилата за организиране и провеждане на избори за органи на УНСС.

6.Да се прецизират форматите и текстовете в докладите на Председателите на Мандатните комисии и на Комисиите по предложенията, като се изготвят съобразно конкретното заседание на Общото събрание, а не с буквално възпроизвеждане на разработения от Контролния съвет на УНСС препоръчителен модел, с включване и на забележките към него при особени случаи и при алтернативни варианти.

7.Протоколът на Комисиите по изборите, за резултатите от проведените избори, да се подписва от всички членове на комисията, съответно за изборите, проведени от Общото събрание на университета - от всички  заместник-председатели, които  са и председатели на отделните изборни бюра и да се придружава от протоколите на изборните бюра за резултатите от изборите.

8.Запечатаните пликове с изборните бюлетини да се подписват от Председателите на комисиите по изборите и се подпечатват с печата на Общото събрание на УНСС, съответно с печата на факултета.

9.Всички копия на документи, удостоверяващи реда за формиране на Общите събрания, тяхното свикване, работа, организацията и провеждането на избори, да се предават на Контролния съвет в установените срокове, с оглед своевременното извършване на проверките за законосъобразност на проведените избори.

10.Имената на новоизбраните председател, заместник председатели и членове на Контролния съвет да се огласяват в страницата на Контролния съвет след съгласуване с новоизбрания председател на Контролния съвет.

11.Да се проучи възможността за електронна обработка на бюлетините от гласуването за избори на ръководни органи на УНСС и на факултетите.


 

  Препоръки и предложение 2014 г.

 

І.Препоръки

  1. Избори на нови членове в представителните групи на вече конституирано и работещо Общо събрание през времето на неговия мандат (представители на нехабилитираните преподаватели, административния персонал, студентите и докторантите) да се провеждат преди следващо заседание само при необходимост от попълване на квотата на съответните представителни групи, когато член на Общото събрание е изгубил статута, въз основа на който е избран в съответната група, напр. поради хабилитиране, пенсиониране, напускане, завършване на обучението и др.
  2. Изборите на представители на факултетите в квотата на нехабилитираните преподаватели в Общото събрание на УНСС да се извършва от Общите събрания на факултетите (чл. 20, ал. 2, т. 2 от ПДУНСС).
  3. Председателството на Студентския съвет да предоставя своевременно списъка на новоизбраните представители на студентите и докторантите - членове на Общото събрание на университета, с оглед спазване на нормативните срокове за актуализиране на списъчния състав на Общото събрание, утвърждаването му от Ректора и изпращането на поканите за заседанието на Общото събрание до неговите членове.
  4. Списъчният състав на членовете на Общото събрание да се оформя с правилно изписване на статута на лицата, - „членове на Общото събрание”, а не като „делегати” и като „членове на Студентския съвет”.
  5. Докладите на председателите на Комисията по предложенията и на Комисията по изборите да се подготвят в съответствие с приетите изисквания за форма и съдържание към тези документи:

        -   докладът на Комисията по предложенията да съдържа констатации за съответствие на предлаганите кандидати с изискванията за заемане на съответната изборна длъжност (за мандат, академична длъжност и възраст);

   - докладът на Комисията по изборите да се оформя с адресат и да съдържа данни за всички обстоятелства, удостоверяващи законосъобразността на избора (численост на Общото събрание, редуциран състав, необходим кворум за законосъобразност на избора, брой подадени гласове и др.).

  1. Да не се предлагат за членове на Комисията по изборите лица, които са членове на Контролния съвет, поради възможен конфликт при упражняване на техните правомощия.

 

ІІ. Предложение

  1. Председателството на Общото събрание да подготви указания за начина на гласуване при избори на ръководни органи на УНСС и образец на бюлетина, за да се установят единни, ясни и непротиворечиви правила за режима на провеждане на избори. Контролният съвет изразява готовност за участие в работата по подготовка на тези документи.

         



  Препоръки и предложение 2013 г.

 

І. Препоръки

  1. Документите, свързани с промени в списъчния състав на Общото събрание от квотата на нехабилитираните преподаватели (протоколи за избор и доклади на Председателите на Общи събрания на факултетите), да се подготвят в съответствие с установените за тези документи изисквания за форма и за съдържание.
  2. Списъчният състав на членовете на Общото събрание да се оформя с правилно изписване на статута на лицата, - „членове на Общото събрание”, а не като „делегати” и като „членове на Студентския съвет”.
  3. Докладите на председателите на Комисията по предложенията и на Комисията по изборите да се подготвят в съответствие с приетите изисквания за форма и съдържание към тези документи:

           - докладът на Комисията по предложенията да съдържа констатации за съответствие на предлаганите кандидати с изискванията за заемане на съответната изборна длъжност (за мандат, академична длъжност и възраст);

         -  докладът на Комисията по изборите да се оформя с адресат и да съдържа данни за всички обстоятелства, удостоверяващи законосъобразността на избора (численост на Общото събрание, редуциран състав, необходим кворум за законосъобразност на избора, брой подадени гласове и др.).

  1. Председателството на Общото събрание на УНСС да анализира ниската активност при кореспондентското гласуване и при необходимост да предприеме мерки за недопускане на подобна ситуация в бъдеще.

 

ІІ. Предложение

  1. Председателството на Общото събрание на УНСС съвместно с Председателството и членове на Контролния съвет на УНСС, да проведат среща разговор с новоизбраното Председателство на Студентския съвет за уточняване на реда и условията за провеждане на избори за представители на студентите и докторантите в ръководните органи на УНСС и неговите факултети, с цел подобряване на студентското самоуправление при провеждането на бъдещи избори.
       

            


ПРЕПОРЪКИ

на Контролния съвет на УНСС

във връзка с избори на ръководни органи на УНСС

 

 

            Препоръки 2012 г.

 

І. Конкретни препоръки

  1. При първо следващо заседание на Общото събрание да се организира избор за попълване на квотата на хабилитираните и на нехабилитираните преподаватели - членове на АС с по един представител или да се вземе решение за численост на АС - 43 човека.
  2. При първо следващо заседание на Общото събрание да се организира избор на втори Заместник-председател на Общото събрание.
  3. В работните комисии на Общото събрание да не се включват едни и същи лица в състава на повече от една комисия, за да не се затруднява оперативната работа на комисиите, в случай, че те работят паралелно.
  4. Комисията по предложенията да работи съвместно с Комисията по избора при подготовката на бюлетините с кандидатите, предложени за гласуване за избор на ръководни органи на УНСС, на председателство и състав на Контролния съвет, с оглед гарантиране съответствието между обсъжданите от Общото събрание кандидатури и включените в листите за съответните изборни органи.
  5. Комисията по предложенията и Комисията по избора да съгласува с действащите Председател и/или Заместник председатели на Контролния съвет правилата, процедурите и други условия по издигането на кандидати и провеждането на избора, с оглед предварителното им синхронизиране.
  6. Действащите Председател, Заместник председатели и членове на Контролния съвет да бъдат допускани като наблюдатели върху работата на помощните органи на Общото събрание на УНСС за непосредствени впечатления от извършваните дейности и последвалите ги решения - обект на контрол.
  7. Председателят на Комисията по изборите да организира работата по определяне на крайните изборни резултати така, че да се осигури изрядност и точност. В случай на използване на обработваща програма, тя да се тества предварително, а определянето на общия брой гласове със съответния вот да се извършва и ръчно
  8. Да се прецизират форматът и текстът на протоколите за изборите, с оглед привеждането им в съответствие с изискванията към тези документи.
  9. Студентският съвет да предоставя своевременно и в окомплектован вид предложенията за представителите на студентите и докторантите в Общото събрание на УНСС, придружени със съответните документи, удостоверяващи съответствие с изискванията на чл. 20, ал. 2, т. 4 от ПДУНСС.
  10. Всички документи (или копия от тях), удостоверяващи реда за формиране на Общото събрание, неговото свикване, работа, организацията и провеждането на избори, да се предават своевременно и в окомплектован вид на Председателя на Контролния съвет с приемо-предавателен протокол.

 

ІІ. Общи препоръки

  1. Контролният съвет препоръчва формирането на работна комисия, която да разработи изискванията и критериите по които да се правят предложенията за включване в листите за избор на ръководни органи на университета и неговите факултети. Разработените критерии да се обсъдят от академичната общност и след приемането им, да бъдат огласени по начин, който позволява безпрепятствен достъп до тях.
  2. Контролният съвет препоръчва разработването и приемането от Академичния съвет на Правила за организирането и провеждането на избори на ръководни органи на УНСС и неговите факултети, с оглед единство в принципите, подходите и механизмите при конституирането им на равнище университет и неговите основни звена. При положително решение и организиране на работата, Контролният съвет има готовност за представяне на конкретни предложения, както и за включване в работата по подготовката на съответните правила.

           

             

 


 

ПРЕПОРЪКИ

 

на Контролния съвет на УНСС

за организираните и проведени Общи събрания на факултети през 2016 г.

 

  1.  Решението на Факултетния съвет за свикване на Общото събрание задължително трябва да съдържа дата, час и дневен ред на заседанието. В случаите, когато се извършва актуализация на числеността, на списъчния и структурен състав на Общото събрание, решението трябва да съдържа още и реда за организиране на актуализацията, съгласно чл. 35, ал. 1, т. 11 на ПДУНСС.
  2. Факултетният съвет не избира работни органи на Общото събрание на факултета - Мандатна комисия, Комисия по предложенията и Комисия по изборите, а само определя проект на състави и председатели на комисиите, които се предлагат на Общото събрание за избор. 
  3. Докладите на Председателя на студентския съвет за избор на студенти и докторанти за представители в Общите събрания на факултети, да се придружава с протокол от работата на органа, осъществил избора.
  4. Докладите на ръководителите на катедри, съдържащи номинации за попълване състава на Факултетен съвет да се адресират до Председателя на Комисията по предложенията към Общото събрание на факултета, когато тази комисия е избрана като постоянен работен орган на събранието, с копие до Председателя на Общото събрание.
  5. В поканата до членовете на Общото събрание за неговото свикване, да се посочва и датата на нейното изпращане, съответно съобщаване или огласяване по друг начин.
  6. Определянето на кворума за редовност на Общото събрание и необходимия брой положителни гласове за осъществяването на избор да стават при строго спазване на императивните правила на чл. 36а, ал. 2 и 3 на Закона за висшето образование и чл. 32, ал. 3 и 5 на ПДУНСС.
  7. В случаите, когато член на Факултетния съвет изгуби качество, въз основа на което е избран или изгуби способността да бъде негов член, освобождаването му от състава на колективния орган става автоматично, без да е необходимо Общото събрание да гласува решение за неговото освобождаване.
  8. Контролният съвет счита, че статут на резервен/и член/ове се придобива при провеждането на избори за редовни членове на колективния орган, при определени условия (получаване на необходимия брой гласове за осъществен избор, но с попълнена квота), съответно не следва да се провежда самостоятелен избор само за резервен член на колективен орган, без да са налице предпоставките за това.
  9. Докладът на Председателя на Комисията по предложенията задължително трябва да съдържа и информация за извършена проверка за съответствие на кандидата за избор, с изискванията за заемане на съответната изборна длъжност.
  10. Преди провеждането на избори на органи за управление на факултета, Председателят на Комисията по изборите задължително представя правилата за гласуване и за осъществяване на избора, които се приемат с решение на Общото събрание.
  11. Докладите на председателите на работните органи на Общите събрания да се подготвят коректно, пълно, точно и прецизно, с конкретни данни, а не чрез буквално възпроизвеждане на предложени от Контролния съвет образци на доклади, вкл. с пояснителните текстове в тях.
  12. Копията на документите, които се предоставят на Контролния съвет с Предавателно-приемателния протокол за осъществяване на проверките за законосъобразност, задължително да се заверяват с подпис на Председателя/Зам.-председателя на Общото събрание до изписан гриф „Вярно с оригинала”. 
  1. Докладът на Председателя на Комисията по изборите до Общото събрание да се придружава с Протокол за работата на Комисията по изборите, подписан от всички нейни членове.
  1. Контролният съвет намира за обезпокоително слабото присъствие на студентите и докторантите - членове на Общите събрания на факултети в техните заседания. В тази връзка, препоръчва на Студентския сенат и на Председателя на Студентския съвет да анализират причините за отсъствието и да предприемат мерки за повишаване активността на студентите и докторантите - членове на Общите събрания на факултети за участие в техните заседания и работа, а на председателите и зам.-председателите на Общите събрания на факултети, да упражнят контрол за предприетите мерки и тяхното изпълнение.

 

 


 

Препоръки 2015 г.

 

  1. При актуализирането на структурния състав на общите събрания на факултетите стриктно да се спазват изискванията на ЗВО и на Правилника за дейността на УНСС за квоти на формиращите го представителни групи.
  2. Протоколите на Комисиите по изборите да се оформят като протоколи от работата на  самите комисии, а не като протоколи от заседание на общите събрания на факултетите.
  3. В сайтовете на факултетите, в които това все още не е направено, да се постави информация за Председателите и за Зам.-председателите на общите събрания на факултетите.
  4. При формирането на представителството на студентите и докторантите, членове на общите събрания на факултетите, да се осигурява балансирано представителство на студентите от всички специалности към съответния факултет.
  5. При конституирането и/или при актуализирането на списъчния състав на общите събрания на факултетите да се осигурява представителство и на докторантите, обучавани към съответния факултет.
  6. Предоставяните от Председателя на Студентския съвет списъци на представителите на студентите и докторантите, членове на общите събрания на университета и неговите факултети, да се придружават от доказателства за проведените избори и да се оформят като документ със съответното предназначение.
  7. Да се осигури по-добра информираност на студентите и докторантите, членове на общите събрания на факултетите, за предстоящи заседания на Общите събрания.

 

Препоръки 2014 г.

 

  1. В подсайта на съответния факултет да се посочат имената на председателя и на зам.-председателя на Общото събрание на факултета с координати за комуникация.
  2. В случай, че не се прилага квотен принцип за представителството на дадена група в Общото събрание на факултета (напр. административния персонал) и не се налага промяна в списъчния състав на вече избраните представители, не се провежда събрание за избор и нови избори.
  3. Неправилно са оформени документите на председателя на Студентския съвет за представителите на студентите и докторантите в Общите събрания на факултетите и реда за тяхното определяне. Председателят на Студентския съвет да следи стриктно за легитимното и своевременно актуализиране на списъчния състав на представителите на студентите и докторантите в Общите събрания на факултетите.
  4. Поради слабо присъствие на студентите и докторантите-членове на Общите събрания на факултетите, да се потърсят причините и да се предприемат мерки за активизиране на участието, за да не се застрашава кворума на провежданите заседания на Общите събрания в бъдеще.
  5. В състава на работните комисии на Общото събрание на факултета да не се включват членове, които не присъстват на заседанието му.
  6. Неправилно е да се ограничава броя на кандидатите от изборните листи, за които да се гласува, до броя на лицата, които трябва да бъдат избрани за заемане на съответната изборна длъжност.
  7. Докладите на избраните от Общото събрание на факултета работни комисии трябва да се адресират до Общото събрание, да се изготвят прецизно и с необходимото по предназначението им съдържание.
  8. Докладът на Комисията по предложенията трябва да включва констатация за това, че предлаганите за избор лица отговарят на изискванията за заемане на съответната изборна длъжност по чл. 26, ал. 7, чл. 31, ал. 2 на ЗВО, чл. 34, ал. 2 на ПДУНСС и др. (работа на основен трудов договор в УНСС, възраст, мандат, статут на действащи обучаеми или др. в зависимост от конкретните изисквания).
 
 

 Препоръки 2013 г.

 

  1. След конструирането на Общото събрание на факултета и встъпването му в четиригодишния си мандат, то работи в определената от Факултетния съвет численост, списъчен състав и квоти на представителните общности. Преди следващо заседание на Общото събрание, Факултетният съвет взема решения за актуализиране състава на събранието само когато са настъпили промени в броя на членовете на Общото събрание, изискващи актуализиране и на списъчния му състав, при запазване на приетите квоти, съгласно чл. 36а, ал. 4 от ЗВО и чл. 31, ал. 4 от ПДУНСС.
  2. Да се проявява стриктност в датите, отразяващи хронологията на процедурите по формиране и свикване на Общото събрание.
  3. Докладът до ректора за утвърждаване на списъчния състав на новоформирано Общо събрание на факултет или на промени в списъчния му състав преди следващо заседание, да се прави от председателя на Общото събрание на факултета.
  4. Определянето на кворума за редовност на заседание на Общото събрание трябва да се извършва на основание редуцирания списъчен състав, съгласно чл. 36а, ал. 1 и 2 от ЗВО и чл. 32, ал. 3 от ПДУНСС.
  5. Да не се изземват взаимно функциите на специализираните работни комисии на Общото събрание.
  6. Броят на лицата, за които може да се гласува при избора на членове на Факултетния съвет, да не се ограничава чрез приетата численост на съвета и нейното разпределение по представителни групи. 

Всички доклади на избраните от Общото събрание работни комисии да се съставят във форма и със съдържание, изисквани към тези документи (адресат, титул, съдържание, основания за извършената работа и направените заключения и др.) и да се подписват от председателя, а при необходимост - и от членовете на комисията.

    


 

ПРЕПОРЪКИ

на Контролния съвет на УНСС

във връзка с избори на ръководни органи на факултетите

 

            Препоръки 2012 г.

 

  1. Въпросите свързани с формирането и работата на Общото събрание, които се от компетенциите на Факултетния съвет да се разглеждат в самостоятелна точка на дневния ред. Факултетните съвети да вземат изрично решение за формирането на новите Общи събрания, с които да се определят техния числен и структурен състав, съгласно чл. 26, ал. 4 от ЗВО и чл. 31, ал. 3 на ПДУНСС. Решенията да съдържат реда на организиране на процедурата по формиране на Общото събрание с отговорните лица. За всяко заседание на Общото събрание да се определя деня, мястото и дневния му ред.
  2. Студентският съвет да оформя документите си с избраните представители на студентите и докторантите в Общите събрания на факултетите и с предложенията за членове на Факултетния съвет като доклади, адресирани до компетентните органи и придружени с доклади от председателите на събранията и препис-извлечения от протоколите на събранията/заседанията на които са взети съответните решения.
  3. При определяне на списъчния състав на Общите събрания на факултетите от квотата на студентите и докторантите, да се осигурява по-добър баланс в представителството от различните специалности.
  4. Изборът на членове на Общите събрания на факултетите от представителната група на служителите (когато тя се формира на квотен принцип) да се удостоверява с доклад от председателя на събранието, придружен с протокол от проведеното събрание за избор на представители.
  5. В работните комисии на Общите събрания на факултетите да не се включват членове на Общото събрание, които не присъстват на заседанието му.
  6. Докладите на Мандатните комисии задължително да се придружават от списък на членовете на ОС, които са се регистрирали (лично срещу подпис) за участие в неговото заседание.
  7. В докладите на Комисиите по предложенията да се съдържат констатации относно обстоятелството дали всяко от предлаганите лица за декан, Председател и Заместник председател на Общото събрание и членове на Факултетния съвет отговаря на изискванията на ЗВО, ЗРАСРБ и ПДУНСС за съответната изборна длъжност, за която е предложено лицето.
  8. В листата за избор на членове на Факултетния съвет да не се включва избраният декан. Съгласно чл. 26, ал. 9, т. 2 от ЗВО и чл. 34, ал. 3, т. 2 от ПДУНСС деканът е член на Факултетния съвет по право.
  9. Всички копия на документи, удостоверяващи реда за формиране на Общите събрания на факултетите, тяхното свикване, работа, организацията и провеждането на избори, да се предават своевременно и в окомплектован вид на Контролния съвет с Предавателно-приемателен протокол (по образец).