Условия за преместавне от чуждестранни висши училища
Чл. 81. (1) Български студенти, приети в Университета за национално и световно стопанство и заминали да се обучават за пълен или частичен срок в чуждестранни висши училища съгласно подписани междуправителствени спогодби за образователен, културен и научен обмен, при прекратяване на обучението си преди срока могат да продължат обучението си в направлението/поднаправлението/специалността, по което са били приети, само ако са изпълнили учебните си задължения в чуждестранното висше училище.
(2) Студентите, изпратени по реда на ал. 1, ежегодно удостоверяват с документ, че са изпълнили учебните си задължения в чуждестранното висше училище.
Чл. 82. Български граждани, придобили студентски права в чуждестранни висши училища, могат да продължат образованието си в Университета за национално и световно стопанство при завръщане в страната, ако имат завършена най-малко една учебна година, при условия, определени с решение на Академичния съвет.
Чл. 83. (1) Преместването на студентите от чуждестранни висши училища се извършва до началото на учебната година, като се подават следните документи:
- Молба до ректора.
- Академична справка от висшето училище за положените изпити и придобитите кредити (преведена и легализирана).
- Диплома за завършено средно образование (за установяване на изисквания минимален входящ бал от 8 или 4 единици). Завършилите средно образование в чужбина представят диплома (преведена и легализирана) и удостоверение от МОМН за признато средно образование, без да се изисква минимален входящ бал за съответното направление/поднаправление.
(2) Документи по ал. 1 се подават от 13.08.2012 г. до 24.08.2012 г. Академичната справка (преведена и легализирана) се съгласува с Националния център за информация и документация за установяване на автентичността й и статута на образователната институция, която я е издала.
Чл. 84. Ректорът решава окончателно приемането на студентите почл. 83, като може да определи и допълнителни условия.