Обновено: понеделник, 02 август 2021 6:53

Медии и журналистика със специализация „Връзки с обществеността"

Цели на обучението

Основните цели на обучението са развиване на умения за:

  • изграждане на положителен корпоративен и медиен образ;
  • ефективна работа с масмедиите в съвременното общество;
  • професионално управление (анализиране, планиране, програмиране и оценка) на публичните комуникации на широк спектър от агенции, фирми, компании, държавни институции и международни организации;
  • анализ на медийните организации и адекватно планиране на комуникационни кампании;
  • формулиране на ефективни PR-стратегии и съставяне на концепции за комуникационни кампании;
  • овладяване на техники за поддържане на ефективни отношения с медиите и организиране на специални събития;
  • проактивни действия при възникване на кризисни ситуации.

Професионална реализация

Завършилите специалността могат да се реализират успешно като: мениджъри за връзки с обществеността, отговарящи пряко за планирането, организирането, координирането и контролирането на комуникационните дейности в министерства и ведомства, в държавната администрация като цяло, в правителствени и неправителствени организациии, в частни фирми, фондации и др.; ръководители, говорители и специалисти по пъблик рилейшънс в пресцентровете, дирекциите и направленията по информационна политика, връзки с медиите, протокол и др.; PR експерти и длъжностни лица с компетентност да изготвят информационни съобщения, предназначени за вътрешни или външни публики на организацията, да осъществяват медиапланиране, както и да намират най-ефективните форми и средства за взаимодействие с обществеността, организациите и медиите; PR стратези, които могат да организират и планират успешни кампании и да прилагат успешни техники за справяне с кризисни ситуации.