Изграждане на работодателска марка – примерът на „Каменица“ АД, представен пред студентите от специалност „Икономика на човешките ресурси“
Пред студентите от ОКС „бакалавър“, специалност „Икономика на човешките ресурси“, изучаващи учебната дисциплина „Управление на човешките ресурси“, Елена Найденова, мениджър „Привличане и развитие на таланти“ в „Каменица“ АД и възпитаник на УНСС, представи темата „Привличане, ангажиране и задържане чрез силна работодателска идентичност“.
![]() |
Гост лекторът запозна студентите със същността на „работодателската марка“ (employer branding) и предимствата на организациите със силна работодателска марка. Елена Найденова представи организацията на процеса на „Каменица“ АД при изграждането на работодателската марка – цели, стъпки, анализ на данни, фокус групи, дискусии, определяне на EVP, избор на слоган, план. Вниманието на студентите беше привлечено от съветите, които получиха за разпознаване на автентичните работодатели.
![]() |
В лекцията бе разгледана и темата за привличането на таланти чрез силната работодателска марка и възможностите за преминаване от традиционен подбор към подбор на база умения. Студентите получиха отговор на въпроса какво търсят работодателите, както и ценни съвети как да се справят с предизвикателни въпроси по време на интервю и как да покажат своите качества. Интересна дискусия породи и въпросът за заплатата, често задаван по време на интервюта за вакантна длъжност.
Представената тема беше част от лекционния курс по учебната дисциплина „Управление на човешките ресурси“ с титуляр проф. д-р Мирослава Пейчева.

