Пета международна научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“

вторник, 25 ноември 2025 17:03

Международната научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“ се организира за пети път от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“. Ректорът проф. д-р Димитър Димитров откри конференцията като акцентира, че тя се е превърнала в традиции, която предоставя възможност изследователи, учени, практици и управленци да обменят идеи и да проучат най-новите тенденции, иновации и добри практики в стратегическото планиране и маркетинг в дигиталния свят. 

Проф. д-р Красимир Маринов, зам.-декан по научноизследователската дейност във факултет „Управление и администрация“, проф. д-р Димитър Димитров, ректор на УНСС, проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на катедрата „Маркетинг и стратегическо планиране“ и доц. д-р Шелким Дзека от Aleksandër Moisiu University of Durrës – Albania (от ляво надясно)

По време на тържественото откриване на конференцията ректорът връчи почетна грамота за утвърждаване доброто име и авторитет на УНСС на Анна Георгиева, студентка в специалност „Маркетинг“, за спечеления бронзов медал в европейския студентски конкурс за рекламна кампания на отговорна консумация на алкохол „United in moderation“. Тя получи бронза само преди няколко дни – на 17 ноември в Брюксел. „Това е голям успех за нас, наш студент да се класира на III място, да победи в съревнование между 16 отбора от 6 европейски държави“, каза проф. Димитър Димитров като връчи грамота и на нейния ментор гл. ас. д-р Борислава Стоименова, преподавател в катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, „без която не би могло да се постигне този успех“.

Анна Георгиева бе много развълнувана и в словото си подчерта, че подкрепата и признанието от ректора имат голямо значение за нея. Тя благодари на гл. ас. д-р Борислава Стоименова, че е повярвала в нейния проект „още преди тя самата да е повярвала“ и обяви решението си наградата да остане в катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“. „Без тази катедра и всички преподаватели, които са допринесли за моето личностно израстване, тази успешна стъпка нямаше да бъде възможна“, каза Анна Георгиева.

Проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на Катедрата, запозна участниците с детайли от програмата и посочи, че Конференцията ще протече в две основни направления – „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“ в Голяма конферентна зала с участието на преподаватели от университети в България, Албания, Украйна, Грузия, Индия и Чехия, и кръгла маса на тема „Стратегическо планиране и структурни промени в българската икономика“ в Малка конферентна зала.

„Основната цел на организирания научен форум е да представи, през призмата на стратегическото планиране и маркетинга, основните възможности и предизвикателства пред съвременното общество в ерата на дигитализация и цифровизация. Организираният форум цели да обхване всички управленски равнища (фирмено, регионално, национално и международно) и различни техни аспекти (маркетинг, планиране, финанси, образование и здравеопазване и т.н.)“, каза проф. Катранджиев и пожела дискусиите да „родят“ правилните решения.

Кръглата маса „Стратегическо планиране и структурни промени в българската икономика“ събра представители на академичния свят с висши държавни служители и представители на бизнеса. „Знанията в областта на икономиката и управлението стават все по-търсени, защото ако не знаеш посоката никога няма да имаш попътен вятър“, каза ректорът, откривайки Кръглата маса.

Гл. ас. д-р Марин Маринов, проф. д-р Димитър Димитров и гл. ас. д-р Николай Дончев

Гл. ас. д-р Марин Маринов припомни, че това е деветата среща от поредицата, започнала през 2019 г. Той подчерта значението на ерудицията на присъстващите за коректното формулиране на проблема как България да премине към стратегическо планиране за  модернизиране на икономиката и за подобряване на стандарта на живот на гражданите и да се разграничи от стария „социалистически“ модел на планиране, който е бил доминиран от формализъм и административни задания.

Добрин Иванов, изпълнителен директор на Асоциацията на индустриалния капитал в България говори по темата „Връзката стратегическо планиране – индустриална политика. Какво е необходимо за нов индустриален подем на България“, а Красимир Дачев, предприемач, юрист, български бизнесмен, заместник-председател на Българската търговско-промишлена палата, подробно анализира темата „Ролята на стратегическото планиране за структурните изменения в икономиката през погледа на един предприемач“.

Красимир Пингелов, Добрин Иванов, Красимир Дачев

Красимир Пингелов, изпълнителен директор и председател на Съвета на директорите на „Електрон Прогрес“ ЕАД, водеща компания от отбранителната индустрия на Република България, като специалист се спря на темата за ролята на отбранителната индустрия за повишаване на конкурентоспособността на българската икономика.  Драгомир Тачев подробно коментира ролята на държавата в икономиката и каква е историческата практика.

Темите породиха интересна дискусия, в която се включиха всички присъстващи.

     

Галерия снимки от Пета международна научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в диги ...