Студентка от УНСС се класира в челната тройка на европейския конкурс за рекламна кампания за отговорна консумация на алкохол

петък, 21 ноември 2025 16:50

Анна Георгиева, студентка в специалност „Маркетинг“ в УНСС, взе бронза в престижния европейски студентски конкурс за рекламна кампания на отговорна консумация на алкохол United in Moderation. На 19 ноември 2025 г. на тържествена церемония в Брюксел, в Residence Palace, Анна Георгиева получи бронзовия приз от г-н Луи Бро, председател на Европейския студентски съюз. В състава на престижното жури бяха Зала Томашич – евродепутат, Словения, Шърли Стоуни – CEO на Европейската асоциация на комуникационните агенции, проф. д-р Гуидо ван Хал от Университета в Антверпен, Иън МакЛърнън – президент на spiritsEUROPE и СЕО на Rémy Cointreau и Лоик Дюкорей – френски инфлуенсър в ProfTitube. Те оцениха проекта на Анна Георгиева AlcoGuide като българският дигитален пътеводител в отговорната консумация на алкохол и като пример за новаторски подход на поколението Gen Z по темата.

„Подкрепата от УНСС, от Асоциация „спиритсБЪЛГАРИЯ“, която организира всичко, наистина е значима и резултатът е налице. В моята мечта не съм сама, защото и други повярваха в нея и именно това я движи напред. Изпълнена съм с благодарност и вдъхновение“, каза Анна Георгиева.

Началото на този успех започна през май 2025 година, когато Анна Георгиева на национално ниво спечели конкурса „Кога и колко? - Дигитална кампания на отговорната консумация на алкохол от младите възрастни“, организиран от Асоциация „спиритсБЪЛГАРИЯ“, асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки. Студенти от  четири университета (УНСС, НБУ, НХА и СУ) участваха в състезанието и Анна заслужи първото място с проекта „AlcoGuide - уебсайт, обединяващ четири функционални продукта (AlcoClock, AlcoBlood, AlcoChat и AlcoStickers) със слоган: „Дай рестарт. Следи банката. Виж чата“. AlcoClock измерва времето за възстановяване след консумация на алкохол, AlcoBlood – съдържанието на алкохол в кръвта, а AlcoChat дава практични съвети за отговорна консумация на алкохол на езика на младите. AlcoStickers са стикери за сваляне и разпространение в социалните медии, визуализиращи по забавен начин важни аспекти по темата. .

Ментор и вдъхновител в творческия процес за Анна е гл. ас. Борислава Стоименова от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ на УНСС. „Истински се радвам на успеха на Анна. Това е естествен завършек на всички усилия и отлично разработени проекти по време на нейното следване в Университета.“

Гл. ас. д-р Борислава Стоименова и Анна Георгиева

Ралица Скорчева-Славова, председател на Асоциация „спиритсБЪЛГАРИЯ“, сподели, че те за трета година организират такива конкурси в България за студенти от различни университети, но за първи път участват в европейското състезание и е изключително щастлива, че се връщат като победители. А Гергана Гевезова-Колева, изпълнителен секретар на Асоциацията, допълни, че като социално отговорна асоциация те заедно с университетите обединяват усилията си в повишаване осведомеността на младите хора за необходимостта от отговорна консумация на алкохол и насърчават отговорното и разумно поведение, както и спомагат за развитието на маркетинговите, рекламните и дигитални умения на студентите.

Гл. ас. д-р Борислава Стоименова, Гергана Гевезова-Колева, Ралица Скорчева-Славова и Анна Георгиева

„AlcoGuide е доверен пътеводител, който говори на твоя език, използва примери от твоя начин на живот и те съпътства по пътя към отговорно поведение. Все едно, че имате умен и честен приятел в джоба си, който помага да се забавляваме разумно, а не сляпо да се подчиняваме на ситуацията. Отговорността е модерен избор”, казва Анна.

Повече за проекта можете да намерите ТУК.

     

Галерия снимки от Студентка от УНСС се класира в челната тройка  на европейския конкурс за рекламн ...