УНСС с първо място в творчески конкурс за създаване на дигитална кампания
На официалната церемония в зала „Тържествена“ на УНСС студентите – победители в творческия конкурс „Дигитална кампания на отговорната консумация на алкохол от младите възрастни (18 - 25 години)“, получиха своите награди. Тази година конкурсът, организиран за трети път от Асоциация спиритсБЪЛГАРИЯ, събра най-свежите идеи на студентите, изучаващи маркетинг, реклама и визуални изкуства в Университета за национално и световно стопанство, Нов български университет, Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и Националната художествена академия.
На тържеството присъстваха проф. д-р Цветана Стоянова, зам.-ректор по институционално и бизнес сътрудничество в УНСС, Гергана Гевезова, изпълнителен секретар на спиритсБЪЛГАРИЯ, проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, д-р Надежда Тодоровска, зам.-генерален директор и ръководител направление „Социално-оперативни дейности“ в Българския Червен кръст (БЧК) и комисар Мария Ботева, зам.-директор на дирекция „Пътна полиция“, ГДНП (на снимката от ляво надясно), които връчиха и наградите.
![]() |
Проф. д-р Цветана Стоянова поздрави организаторите, участниците, авторитетното жури, „които знаят какви са негативните последици от безотговорната консумация на алкохол“, преподавателите-ментори, които са ръководили студентите в техните проекти, и специално благодари на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ в УНСС, „защото без тяхната активна дейност нямаше да се случи този формат“.
Проф. д-р Христо Катранджиев сподели, че участието на студентите в тези конкурси е изключително полезно, защото те доразвиват знанията си, научават се как се създава кампания, придобиват практически умения, а председателят на спиритсБЪЛГАРИЯ Ралица Скорчева допълни, че целта на инициативата е да ангажира студентите с кауза с реален ефект – повишаване на информираността и моралната устойчивост спрямо употребата на алкохол в младата възраст чрез послания, които говорят на езика на поколението Z.
„За първи път тримата победители освен финансовите награди, които ще получат (5000 лв. за първо място, 3000 лв. за второ и 1500 лв. за трето), ще заминат за Брюксел, където ще представят страната ни на европейския конкурс United in Moderation, организиран от spiritsEUROPE“, каза Гергана Гевезова, изпълнителен секретар на спиритсБЪЛГАРИЯ.
Организаторите обявиха победителите в оспорвания конкурс.
Първо място печели проектът „Алкогайд“ на Анна Георгиева от УНСС, който впечатли журито с мобилното приложение с AI чатбот, което помага на младите да изградят лични граници и да разпознават натиск от връстници.
Второ място зае екипът Гергана Василева, Емануела Николова, Кристияна Костадинова от НБУ с техния проект „Порко“, който представя дигитален приятел за парти, провокиращ размисъл за качественото забавление с хумор и настроение.
Третото място е за Мария Панайотова от УНСС с проекта „Контролко“ – весел и приятелски настроен персонаж, с тяло във формата на емотикон, за разпространение в Instagram и TikTok.
Проф. Катранджиев връчи и три специални награди, които получават по 500 лв. Това са:
- „Глътка и стъпка“ на Цветосвята Петрова и Кристиан Минков от УНСС – заради иновативния фолклорен подход;
- „Спиритен лагер“ на Благослава Благоева, Гергана Владова и Карина Дружинина отново от УНСС – за находчив интерактивен лабиринт;
- „Парти планер“ на Мирела Славова, Ирена Орешкова и Магдалена Омайска от НБУ – игрова симулация на вечер в бар с избори и последствия.
Победителите получиха и една допълнителна награда, връчена от Десислава Николова, журналист във в. „Капитал“ и член на журито, и това е безплатен абонамент за „Капитал“ и „Дневник“.
Другите членове на мултидисциплинарно жури бяха представители на академичната общност, БЧК, полицията, медиите и победителите от миналогодишния конкурс – д-р Надежда Тодоровска, зам.-генерален директор и ръководител направление „Социално-оперативни дейности“ в БЧК, комисар Мария Ботева, зам.-директор на дирекция „Пътна полиция“, ГДНП, Десислава Николова, журналист във в. „Капитал“, доц. д-р Илия Кожухаров, декан на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в НБУ, гл. ас. Борислава Стоименова, катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ на УНСС, д-р Теди Лихо, старши преподавател в НХА, ас. д-р Александра Гогова, катедра „Визуални изкуства“ в СУ „Св. Кл. Охридски“, Варти Маврева и Гергана Димитрова, победители в конкурса през 2024 г. и представителите на спиритсБЪЛГАРИЯ – Гергана Гевезова, Ива Михова-Митровска и Ралица Скорчева-Славова.
Всички участници получиха сертификати и подаръци от спиритсБЪЛГАРИЯ, а проектите, видеата и дигиталните ресурси ще бъдат достъпни онлайн през юни 2025 г. на страницата на спиритсБЪЛГАРИЯ.