Топ посланието за „Бранд България“ - Therme Rose Bulgaricum – вече с първи кулинарен продукт
Визията на катедра „Икономика на туризма“ за популяризиране на „Бранд България“ под името Therme Rose Bulgaricum направи своята първа крачка към реализация с представянето на изискан кулинарен десерт, създаден от талантливия шеф Веселин Калев в бутиковото имение Zornitza Family Estate. Проектът беше представен официално от екипа на Катедрата по време на дискусионния форум в гр. Сандански, проведен под мотото „Слънчевото термално здраве“.
![]() |
Кулинарният шедьовър – Therme Rose Bulgaricum Dessert – е първият пилотен продукт, част от стратегическата концепция за развитие на термално-кулинарен туризъм в България. Десертът комбинира фина естетика, сензорна наслада и символика, вдъхновена от природата. С вкусове, носещи мекотата на киселото мляко, деликатността на розата и усещането за чистота и топлина, той предлага не просто храна, а преживяване, което свързва тялото и духа.
![]() |
Видеото визуализира философията на бранда и разказва история за удоволствие, свързаност и грижа за себе си.
Следващата стъпка в инициативата Therme Rose Bulgaricum е разработването на цялостна серия от уелнес преживявания, обединени под концепцията за термално-кулинарен бранд, който позиционира България като конкурентна и желана туристическа дестинация от ново поколение. Проектът има за цел да привлече вниманието на чуждестранни туристи, търсещи нови, устойчиви и премиум преживявания, като едновременно с това подчертава богатството на българската термална култура и кулинарна идентичност.
Therme Rose Bulgaricum е концептуален бранд, вдъхновен от богатото термално наследство на България, съчетано с емблематичните символи на страната – розата и киселото мляко. Брандът цели да представи България като луксозна и уелнес дестинация, където термалното здраве, природната красота и кулинарно-винените традиции се обединяват в уникално преживяване за всички сетива. Това е ново културно-туристическо послание, насочено към съвременния пътешественик, търсещ здраве, наслада и автентичност.
Видео с представянето на десерта можете да видите в YouTube канала на катедра „Икономика на туризма“.