Второ издание на „Employer Branding – студентите питат, бизнесът отговаря“
Алумни асоциацията на специалност „МИО“ съвместно с катедра „МИО и бизнес“ организира за втора година събитието „Employer Branding – студентите питат, бизнесът отговаря“, което събра водещи мениджъри на големи компании, ръководители и преподаватели на катедра „МИО и бизнес“, представители на Алумни асоциацията и много студенти.
Доц. д-р Александър Христов, доц. д-р Светла Бонева, доц. д-р Васил Петков, гл. ас. д-р Ивет Тилева, доц. д-р Моника Моралийска |
Дискусията официално откри доц. д-р Васил Петков, ръководител катедра „МИО и бизнес“, който обясни, че форумът цели да се запознае със студентското мнение – как студентите виждат своята перспектива в професионално отношение, какво очакват младите хора от бъдещата си работа, а бизнесът да отговори на техните въпроси и да се опита да ги насочи. „Нещата се промениха, сега има голямо търсене и глад за кадри и ние се радваме, че нашите студенти още по време на следването си могат да започнат работа в големи и престижни компании, което се дължи именно на тези добри отношение между нас и бизнеса“, каза доц. Петков.
„Много се радвам на срещите, които провежда Алумни асоциацията към нашата катедра, защото те доказват, че има жива връзка между работодателите и университета ни, между студентите и работодателите. Тази връзка е изключително активна през последните години и помага на студентите да се ориентират в търсенето на бъдещото си професионално поприще“, каза доц. д-р Светла Бонева, декан на факултет „Международна икономика и политика“.
Доц. д-р Александър Христов, зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на Факултета, продължи темата за настъпилата промяна в търсенето и предлагането. „Преди нямаше работа, а сега няма хора. Вие имате възможност да се възползвате от това, което събраните тук работодатели предоставят“, обърна се той към студентите.
Доц. д-р Моника Моралийска, зам.-ръководител на катедрата „МИО и бизнес“, допълни, че такъв тип срещи са важни за професионалната ориентацията на студентите и за кариерното им развитие.
Модератор и основен организатор на дискусията беше гл. ас. д-р Ивет Тилева, която благодари на стабилното ядро от работодателски марки, които участват всяка година в дискусията – Lidl Bulgaria, Experian, ОББ, Delishu, БОРИКА АД, Kaufland Bulgaria, Coca-Cola Europacific Partners, Hiab (част от Cargotec), PwC, Accenture Bulgaria и др., като основен спонсор на събитието е Lidl Bulgaria.
„Всеки от тези работодателски брандове представлява професионален интерес за студентите от МИО. Представителите на компаниите имат за задача да отговорят на конкретните въпроси на студентите, свързани с работната атмосфера, професионалната култура на компанията, социалните придобивки, каузите, възможностите за стаж/работа, гъвкаво работно време и други“, очерта основните акценти в дискусията водещата.
Дискусията засегна следните теми:
- Какво знаят студентите от МИО за Employer Branding?
- Каква работна среда си представя Gen Z?
- Какво очакват младите хора от бъдещия си работодател?
- Какво са готови да дадат, за да имат мечтаната работа?
Студентите се интересуваха как на практика компаниите се конкурират за най-добрите служители и какви са съвременните изисквания при наемане на служителите. Младите възпитаници на МИО зададоха своите въпроси, а партньорите от бизнеса отговориха изчерпателно като обясниха спецификата на компанията си, каква политика провеждат по отношение на подбора на кадри, как подбират персонала, каква е атмосферата, какви са възможностите за професионално израстване.
Студентите и работодателите, голяма част от които са възпитаници на УНСС, проведоха изключително ползотворна дискусия, в която се предостави конкретна информация за бизнес академиите, които компаниите провеждат съвместно с УНСС, сроковете за записване, продължителността, възможности за платени стажове и участие в конкурси и различни състезания. Дискусията приключи с размяна на контакти и планове за следващи срещи.
Всички участници във второто издание на „Employer Branding – студентите питат, бизнесът отговаря“ можете да намерите ТУК.