Разработчиците на българския GPT го представиха за първи път специално пред студенти от нашия университет
Антон Александров, изследовател в INSAIT и главен разработчик на BgGPT, изнесе публична лекция пред студенти от 1-ви курс от специалностите „Киберсигурност в бизнеса“ и „Киберсигурност и електронно управление“ (съвместна програма). Така студентите от тези специалности бяха сред първите, които се запознават с изкуствения интелект от последно поколение.
Ас. д-р Габриела Наскова, научен секретар на катедра „Информатика“ откри събитието и представи лектора.
Лекторът представи пред студентите начините за създаване и предизвикателствата пред BgGPT. Антон Александров подчерта, че чат приложението BgGPT е с изкуствен интелект от последно поколение. В него могат да се задават всякакви въпроси – от решаването на задачи от различни области (математика, химия, физика и др.), през писането на творчески проекти, като статии, есета и разкази, до въпроси от бита – рецепти за готвене, спорт, пътувания и др.
Приложението е достъпно на адрес bggpt.ai и може да се ползва безплатно и свободно от всички българи.
Първата версия на BgGPT вече е използвана от стотици хиляди потребители. Събраните данни позволяват подобряване на технологията и развиването й в специфични сегменти - образование, публична администрация, услуги и др.
С BgGPT България става първата страна в Европа, която стартира свой собствен чат, базиран на последно поколение свободнодостъпни езикови модели, разработени от публична институция (INSAIT) и насочени към собствения й език.
Събитието продължи с ползотворна дискусия. Студентите задаваха любопитни въпроси относно това как се е родила идеята, каква е бизнес ползата и как биха могли да ползват платформата за учебни цели.
В дискусията се включи и гл. ас. д-р Венко Андонов, преподавател в катедра „Информатика“, който зададе тон на дискусия с практически идеи за развитие на BgGPT.
Домакините от катедра „Информатика“ и представителите на INSAIT си обещаха, че това няма да бъде последната среща, а ще продължат съвместната работа по развитието и въвличането на студентите в процеса.