IV международна научна конференция на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ с фокус върху дигиталния свят и стратегическото бъдеще на България

четвъртък, 05 декември 2024 10:54

Конференцията, организирана от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, протече в две направления – „Маркетингът в дигиталния свят“ и „Стратегическото бъдеще на България – решения между желаното и възможното“.

Ректорът проф. д-р Димитър Димитров поздрави участниците в научната проява и откри двете сесии на конференцията. Той изтъкна, че този научен форум е сериозен принос към интернационализацията на УНСС. Заедно с разкриването на съвместни бакалавърски и магистърски учебни програми с чуждестранни университети, подобни форуми допринасят за сближаването им и в областта на научните изследвания.

Проф. João Farinha, Isla University – Santarem, Португалия, проф. Gentiana Kraja, University „Aleksander Moisiu“ – Durrës, Албания, ректорът проф. д-р Димитър Димитров, проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране" и проф. д-р Красимир Маринов, зам.-декан по научноизследователската дейност на факултет „Управление и администрация" и зам.-ръководител на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране"

Модератор на дискусиите, посветени на маркетинга в условията на ускорена дигитализация, беше ръководителят на Катедрата проф. д-р Христо Катранджиев, който заяви, че нарастващият интерес от страна на чуждестранни учени към конференцията създава благоприятни условия за интензивен обмен на научна информация. Споделянето на научни постижения, на чуждестранен опит обогатява преподавателите от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“. Това сътрудничество помага за развитието на Катедрата и е в основата на издигането на нейния авторитет и превръщането й в търсен и желан партньор както за чуждестранни научни и преподавателски организации, така и за бизнеса.

В рамките на форума се проведоха и срещи на студентите от трите специалности – „Стратегическо планиране“, „Маркетинг“ и „Стратегическо планиране и маркетинг с преподаване на английски език“, с представители на бизнеса и на работодателските организации. Подобни инициативи дават информация и представят условията за провеждането на стажове и улесняват студентите при избора им на работна среда и помагат за професионалната им реализация.

Темата на конференцията предизвика интересите на учени, преподаватели и представители на бизнеса от различни страни, като тази година „географията“ на участниците се обогати с д-р Epiphanea Muanzagona от Йоханесбург, Южна Африка, която в рамките на пленарната сесия изнесе доклад на тема „Africa’s digital market - an open hub for exponential growth that will sync and connect her to the greater global village“.

Пленарни доклади (keynote speeches) изнесоха и проф. João Farinha, Isla University – Santarem, Португалия – „The evolution of marketing: From Мarketing 1.0 to Marketing 6.0“ и проф. Gentiana Kraja, University „Aleksander Moisiu“ – Durrës, Албания, която представи „E-government in Albania: Evaluating the impact of digital services on citizen satisfaction and engagement“.

Традиционно засилен интерес предизвика и другото направление на конференцията – „Стратегическото бъдеще на България – решения между желаното и възможното“.

Основната идея на организаторите бе дискусията да се проведе на мирогледно, на цивилизационно ниво – да се представят различни мнения, които аргументирано да отразяват постоянно усложняващи се системни отношения в икономиката и обществото и на тази основа да се формират представите за бъдещето на България.

Във встъпителното си слово д-р Марин Маринов представи замисъла и мотивите за организирането и провеждането на конференцията и беше изтъкната необходимостта, както и ползите от подобни срещи и дискусии.

Първият доклад на тема „Генезис и развитие на българския национален идеал“ бе представен от проф. Пламен Митев, водещ изследовател на периода на Българското възраждане през XIX век. Своите доклади представиха проф. Иво Христов – „Обречени ли са българската нация и държава?“, проф. Виктор Йоцов –  „Стратегическото бъдеще на финансовия сектор“, проф. Огнян Боюклиев – „Стратегическото бъдеще на аграрния сектор и продоволствената сигурност на България“ и проф. Юрий Търкаланов – „Стратегически анализ в сектора за сигурност.“

Оживената дискусия потвърди полезността на подобни научни срещи. Проф. Пл. Митев даде съдържателни отговори на поставените въпроси. Ценни разсъждения направиха професорите Васил Тодоров, Гарабед Минасян, Александър Томов, Григор Сарийски, дипломатът Валентин Радомирски. Много полезни препоръки за съдържателно обогатяване на дискусията дадоха представителите на УНСС – доц. Светла Бонева и доц. Ивайло Беев.


  Повече информация за конференцията можете да намерите ТУК.


     

Галерия снимки от IV международна научна конференция на катедра „Маркетинг и стратегическо планира ...