Предприемачът Христо Попов: Оптимист съм за България, всичко, което можете да правите в Германия, можете да го правите и тук
Мастър клас на предприемача и експерт по бързо разрастващи се бизнеси Христо Попов събра най-мотивираните и инициативни студенти. Ексклузивната възможност, която дава тази безвъзмездна инициатива, се организира от катедра „МИО и бизнес“ на факултет „Международна икономика и политика“, с личните усилия на ас. д-р Ивет Тилева, която сподели, че предложението за мастър класа е предизвикало огромно вълнение сред студентите.
В началото на срещата ас. Тилева благодари специално на Христо Попов за времето, което той отделя на студентите от УНСС, както и на проф. Димитър Димитров, без чието съдействие инициативата нямаше как да се реализира.
В подготовката на мастър класа се включиха учащи във факултет ,,Международна икономика и политика“. Това са Христина Димитрова, докторант към катедра ,,Политология“, и Антонина Тончева, която следва магистратура в специалност ,,Международен бизнес“.
![]() |
От ляво надясно: Христина Димитрова, ас. д-р Ивет Тилева, Христо Попов и Антонина Тончева |
Мастър класът започна с актуалната тема за ChatGPT. Христо Попов посочи, че във фирмата му използват изкуствен интелект, но има условия как да се случва това. „Просто правило, ако имаме въпрос, не ползваме веднага ChatGPT, защото реално закърнява умението на мозъка да мисли. Съветът ми е, ако имате въпрос, мислите, пишете и когато максимално сте се постарали, тогава го питате.“ Той допълни, че когато имат въпрос или проблем, първо внимателно го анализират, след това търсят решение.
Христо Попов посъветва студенти нещо, което е научил в Кеймбридж, „по време на лекции не пишете думи, а идеи като търсите връзката. Не се стремете да запомните, а да разберете. Единственият смисъл след ученето е да ви промени поведението.“ Той говори и за силата на любознателността и че истински успешните хора задават въпроси.
На един от често задаваните въпроси в проведената анкета преди мастър класа, който се отнася за балансирането между професионалния и личния живот, той каза, че това зависи от целите, които си поставя човек, което налага да познава себе си, защото имаме по 24 часа и контролираме само нашите усилия.
Обсъден беше и кой е основният бизнес въпрос. Христо Попов посъветва студентите, когато стартират идея да имат готовност да я променят няколко пъти. „Интересувайте се не за мнението, а за поведението на клиента. Стигнете първо до поведението на един човек и после намерете много хора с това поведение.“ Той допълни, че потребителят не купува продукта, а резултата от неговото ползване. „Майсторлъкът е да намериш сърцето на продукта.“ Той смята, че цената е най-силното оръжие.
Христо Попов посочи, че много от фирмите не разбират, че обратната връзка от клиентите е сила за фирмите. „Дори трябва да ги провокираш да казват лошите неща, защото така растеш.“
Лекторът посъветва аудиторията да скъсат връзката между емоция и поведение и да загърбят егото, за да се развиват. Неговата формула за успех: „Якото бачкане в една и съща посока, няма как да не даде резултат, поставяш си за цел как да подобряваш продукта постоянно и не се отказваш“.
„Оптимист съм за България, всичко, което можете да правите в Германия, можете да го правите и в България“, допълни още Христо Попов.
Ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров закри мастър класа и каза, че винаги ще подкрепя такъв тип извънкласни инициативи, които обогатяват студентите. Той посочи: „УНСС учи студентите да намират решение на всеки проблем и ще продължи да ги подпомага. Вярвайте в себе си“.
![]() |
![]() |
Христо Попов е предприемач, основател на над 30 бизнеса в 7 държави с над 15 000 души екип. Един от тези бизнеси е компанията Fast Track – глобална консултантска компания с над 500 клиенти в 30 държави. Fast Track консултира и разработва стратегии на компании, като Google, Mango, Ray Ban, Four Seasons и има реализирани над 12 M&A трансакции на обща стойност 1 милиард.
Христо Попов вярва, че предприемачеството е характер и начин на живот. Освен успешен бизнесмен, той е и баща на три необикновени дами. Сред неговите най-големи страсти, освен бизнесът и човешката ефективност, са философията, природата и човешкият ум, фитнесът и благосъстоянието, автомобилите.