Представяне на три книги в третия ден от Университетската седмица на книгата
Университетската седмица на книгата продължава с представяния на още автори и заглавия.
Гл. асистент д-р Диана Генкова от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ представи своя монографичен труд „Доходът на България в периода на европеизация на българската икономика“ и сподели нейните послания. „Икономиката е измерима, а чрез това и възможна за осмисляне и разбиране, доброто разбиране почива на солидни познания“, както и че в икономическото си поведение неминуемо ние вземаме решения. Тя подчерта, че за да вземаме решенията, които отстояват интересите ни на индивидуално и групово ниво, се нуждаем от добро познаване на процесите от заобикалящия ни свят, в т.ч. икономическите и мястото ни в тях.
Любен Дилов-син бе вторият гост на третия ден от Университетската седмица на книгата.
Той представи литературния проект „Пощенска кутия за приказки“, създаден през далечната вече 2010 г. Разказа как е възникнала идеята за проекта, даващ възможността на пишещи, но срамежливи хора, да изпратят своите творения, които след това се представят пред публиката от популярни личности – журналисти, писатели, музиканти, артисти и др.
От близо десет години „Пощенска кутия за приказки“ има и своя издателска дейност и към днешна дата едноименното издателство е осъществило над 20 успешни заглавия, сред които голяма част са на млади писатели, откритие на проекта.
Издание на „Пощенска кутия за приказки“ е и последната книга на Любен Дилов-син „Български антинародни приказки“, сборник със съвременни хумористични разкази.
Той разказа за своя интерес към модерния фолклор и направи уточнението, че „най-често фолклорът е пеперлив“. Сподели с публиката, че част от текстовете в сборника са авторски, около 60%, а другите са събирани от модерния градския фолклор и преработени художествено.
Любен Дилов-син представи и L’EUROPEO, двумесечно списание за история, политика и култура с уникален литературно-публицистичен стил и изключителен снимков архив, чийто издател е. Той сподели интересни факти от историята на изданието, посочвайки че през последните осем години в света излиза само българското издание на легендарното списание, появило се за пръв път в Италия през 1945 г.
За първи път „Университетска седмица на книгата“ участва в лекция като представи „Книга на фамилния бизнес в България“ – петата книга от проекта на EY Bulgaria за представяне на фамилните компании в България, пред студенти от специалностите „Предприемачество“ и „Недвижима собственост“, с преподавател гл. ас. д-р Емилия Дунева.
„Фамилният бизнес е гръбнакът на всяка една икономика“, посочи Стела Георгиева, мениджър бизнес развитие в EY Bulgaria. Тя уточни, че според изследване, което компанията прави периодично, оценявайки 500 фамилни компании по света, данните от миналата година за приходите на тези компании ги определят като третата най-голяма икономика след САЩ и Китай. Според статистиката в България 25% от бизнесите са фамилни, но според нея процентът е по-голям. Тя допълни, че хората, които се занимават с него преди всичко търсят и виждат възможности.
Мариана Младенова, съсобственик и маркетингов директор на фамилната компанията СУИКО, възпитаник на УНСС, разказа, че компанията произвежда 800 артикула, има 7 предприятия в 4 държави. Тя сподели, че е започнала да работи в семейния бизнес още като студент и вече 30 години е част от него: „Предимствата на този бизнес е гъвкавостта и адаптивността, силна ценностна система и култура, както и насърчаване на иновациите“. Мариана Младенова подчерта, че за да бъдеш успешен е нужно да си постоянен в качеството, което предлагаш, както и да бъдеш честен към потребителя.