УНСС и ПромениКартинката в стратегическо партньорство за устойчиво развитие и по-чиста градска среда
Смарт пейки със соларни панели и цветни интерактивни кутии за събиране на употребени филтри на ПромениКартинката бяха поставени в двора на Университета за национално и световно стопанство.
УНСС като водещ икономически университет в България е и институция, ангажирана с устойчивото бъдеще. Университетът има мисията не само да образова, но и да създава устойчиви навици за опазване на околната среда, като през последните години реализира редица зелени проекти.
По пътя към устойчивото развитие УНСС намери стратегически партньор в лицето на „Филип Морис България“ и кампанията ПромениКартинката. Университетът подкрепя каузата на информационната кампания за опазване на околната среда от замърсяване с неправилно изхвърлени тютюневи филтри и други отпадъци.
В резултат на партньорството с ПромениКартинката в двора на Университета бяха инсталирани две смарт пейки със соларни панели и цветни, интерактивни кутии за изхвърляне на употребени тютюневи филтри, които информират за мащаба на проблема със замърсяването. Всяка от смарт пейките разполага с безжичен интернет, безжично зарядно за мобилни телефони, както и USB изходи за зареждане на различни мобилни устройства, като енергията се генерира от слънчеви панели, монтирани върху самата пейка. Цветните интерактивни кутии на ПромениКартинката напомнят, че мястото на фасовете не е на земята, на улицата или в градинката, а на обозначените за това места – в кошчетата за битов отпадък.
„Партньорството ни с „Филип Морис България“ и кампанията ПромениКартинката е още една голяма стъпка по пътя на УНСС в посока устойчиво развитие и зелен университет. В контекста на климатичните промени и зеления преход е изключително важно образователните институции да обръщат специално внимание на опазването на природата от замърсяване и да насърчават младите хора към отговорно потребителско поведение. Инициативите за по-чиста околна среда, като ПромениКартинката, носят добавена стойност не само за климата като цяло, но и за подобряване средата и качеството на живот“, подчерта ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров.
„ПромениКартинката разширява обхвата си с редица инициативи и проекти, които информират и провокират към отговорно потребителско поведение с цел опазване на природата и градската среда от замърсяване. Колаборациите с водещи културни организации и образователни институции са важна част от развитието на кампанията за промяна на средата. Изключително сме щастливи, че водещият икономически и зелен университет в България – УНСС, застава зад каузата на ПромениКартинката за по-чиста околна среда“, сподели Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността във „Филип Морис България“, която е възпитаник на УНСС и един от основните двигатели на кампанията.
Партньорството между информационната кампания и нашия университет включва и съвместни инициативи за повишаване на информираността сред студентите за мащаба на замърсяването на околната среда и постигането на целите за устойчиво развитие. Една от тях е информационната изложба на ПромениКартинката, която предстои да бъде открита в началото на следващата година в рамките на университета.
Видео
УНСС е един от първите университети в България, който обръща сериозно внимание на устойчивите практики и внедряването на зелената енергия. Университетът изгражда система за възобновяеми енергийни източници, като разполага с два фотоволтаични парка, изградени върху покрива на сградата и върху новоизградения паркинг. Това го превръща в първия български енергийно независим университет с вградена система „Умен дом“ за управление на ресурсите. Университетът се гордее и със станциите за зареждане на електрически автомобили, които са неразделна част от системата на фотоволтаичния парк. Във фоайетата на УНСС са поставени 5 енергоспестяващи зарядни станции за телефони и таблети на стойка c LED-светлина.
Видео
Информационна кампания ПромениКартинката
Всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове. Малцина знаят от какво са направени цигарените филтри – не от памук или хартия, а целулозен ацетат – вид биопластмата, чието разграждане може да отнеме от 3 месеца до 15 години в зависимост от външните условия. Мащабът на проблема е наистина сериозен.
Именно затова през 2021 г. стартира информационната кампания на „Филип Морис България“ – ПромениКартинката с цел да насочи общественото внимание към проблема с неправилно изхвърлените тютюневи филтри и други отпадъци и да провокира отговорно потребителско поведение с цел опазване на околната среда.
Вече четвърта поредна година интересът към каузата зад ПромениКартинката нараства, като все повече доброволци, партньори и съмишленици я подкрепят. Доказателство за това е и партньорството с УНСС.