Комисията за защита на потребителите дискутира с нашите студенти намаленията и изкушенията на Черния петък
Специално за студентите на УНСС Комисията за защита на потребителите (КЗП) организира три лекции, с които специалистите от Комисията ще запознаят студентите с психологическите трикове, които се използват, за да се накарат потребителите да купуват, както и за начините, с които те могат да бъдат подведени в социалните мрежи, в онлайн пространството или във физическите магазини. Първата лекция беше посветена на Черния петък, възможните капани и подводни камъни, на които могат да се натъкнат потребителите. Бяха обсъдени включително начините за изчисляване на реалната отстъпка, както и все по-дългия период на провеждане на този тип промоция.
При откриването на дискусията доц. д-р Александър Христов, зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Международна икономика и политика“ и координатор по меморандума за сътрудничество с КЗП, посочи, че експертите от Комисията на три поредни срещи ще представят парливи теми и различни казуси, по които ние като потребители можем да бъдем по-добри и по-щастливи. „Черният петък е великолепен маркетингов феномен, който е полезен и за компаниите, и за потребителите, и за да не следва месец на червено е добре предварително да сме си изяснили от какво имаме нужда.“
„Като икономисти говорим, че пазарът решава много неща, като често забравяме, че идеалният пазар е функция на хиляди производители и информирани потребители, които знаят какво се случва, и няма изкуствени споразумения и картели, което е далеч от действителността“, каза ректорът проф. д-р Димитър Димитров. „Тук е ролята на държавата и КЗП, които следят пазарните взаимоотношения на потребителя да се случват по най-добрия начин, защото пазарът е сложно явление и не бива да го идеализираме, че ще реши всичко“, допълни той и подчерта, че УНСС иска да възпитава отговорни потребители, производители и търговци.
Доц. д-р Светла Бонева, декан на факултет „Международна икономика и политика“, също подчерта важността ние като потребители да знаем правата си.
Доц. д-р Светла Бонева, Мария Филипова, ректорът проф. д-р Димитър Димитров, доц. д-р Александър Христов |
Мария Филипова, председател на КЗП и възпитаник на УНСС, посочи, че в посланията на екипа на Комисията от изключителна и първостепенна важност е да защитят потребителя и имат за цел да подобрят диалога с икономическите субекти, осъществяващи търговска дейност: „Нашата цел е превенцията и да повишим комуникация между потребителите и бизнеса. Тези срещи са инициатива за повишаване на доверието“. Тя допълни, че не само добросъвестността на търговеца, но и информираността на потребителя при търсене на даден продукт е гарант за добри търговски отношения.
На срещата присъстваха представители на Асоциация активни потребители, на Асоциация на търговците на нехранителни стоки и др.
По-рано този месец КЗП проведе Кариерен ден в УНСС. |