Комисията за защита на потребителите дискутира с нашите студенти намаленията и изкушенията на Черния петък

вторник, 22 октомври 2024 17:28

Специално за студентите на УНСС Комисията за защита на потребителите (КЗП) организира три лекции, с които специалистите от Комисията ще запознаят студентите с психологическите трикове, които се използват, за да се накарат потребителите да купуват, както и за начините, с които те могат да бъдат подведени в социалните мрежи, в онлайн пространството или във физическите магазини. Първата лекция беше посветена на Черния петък, възможните капани и подводни камъни, на които могат да се натъкнат потребителите. Бяха обсъдени включително начините за изчисляване на реалната отстъпка, както и все по-дългия период на провеждане на този тип промоция.

При откриването на дискусията доц. д-р Александър Христов, зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Международна икономика и политика“ и координатор по меморандума за сътрудничество с КЗП, посочи, че експертите от Комисията на три поредни срещи ще представят парливи теми и различни казуси, по които ние като потребители можем да бъдем по-добри и по-щастливи. „Черният петък е великолепен маркетингов феномен, който е полезен и за компаниите, и за потребителите, и за да не следва месец на червено е добре предварително да сме си изяснили от какво имаме нужда.“

„Като икономисти говорим, че пазарът решава много неща, като често забравяме, че идеалният пазар е функция на хиляди производители и информирани потребители, които знаят какво се случва, и няма изкуствени споразумения и картели, което е далеч от действителността“, каза ректорът проф. д-р Димитър Димитров. „Тук е ролята на държавата и КЗП, които следят пазарните взаимоотношения на потребителя да се случват по най-добрия начин, защото пазарът е сложно явление и не бива да го идеализираме, че ще реши всичко“, допълни той и подчерта, че УНСС иска да възпитава отговорни потребители, производители и търговци.

Доц. д-р Светла Бонева, декан на факултет „Международна икономика и политика“, също подчерта важността ние като потребители да знаем правата си.

Доц. д-р Светла Бонева, Мария Филипова, ректорът проф. д-р Димитър Димитров, доц. д-р Александър Христов

Мария Филипова, председател на КЗП и възпитаник на УНСС, посочи, че в посланията на екипа на Комисията от изключителна и първостепенна важност е да защитят потребителя и имат за цел да подобрят диалога с икономическите субекти, осъществяващи търговска дейност: „Нашата цел е превенцията и да повишим комуникация между потребителите и бизнеса. Тези срещи са инициатива за повишаване на доверието“. Тя допълни, че не само добросъвестността на търговеца, но и информираността на потребителя при търсене на даден продукт е гарант за добри търговски отношения.

Христо Трендафилов, директор на дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние“, Люба Пашова, пиар на Комисията, Игнат Арсенов, гл. директор на главна дирекция „Контрол на пазара“ (от ляво надясно)

На срещата присъстваха представители на Асоциация активни потребители, на Асоциация на търговците на нехранителни стоки и др.

По-рано този месец КЗП проведе Кариерен ден в УНСС.

      

Галерия снимки от Комисията за защита на потребителите дискутира с нашите студенти намаленията и и ...