Среща-дискусия за новия маркетинг и съвременния потребител

четвъртък, 20 февруари 2014 15:00

Среща-дискусия с доц. д-р Веселин Благоев на тема: „Новият маркетинг“ събра преподаватели и студенти в зала „Тържествена“ на университета. Събитието бе организирано от клуб „Маркетинг и стратегическо планиране“.

Доц. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг, дългогодишен преподавател, лектор, консултант и автор на книги и публикации, разгледа пред аудиторията съвременните тенденции в развитието на маркетинга. Той се спря на еволюцията от „Грам, стотинка, сантиметър“ до новостите и условията, които диктуват маркетинга като бизнес, а не като управленска функция. В презентацията си той открои двете най-значими страни на новия маркетинг – културните фактори и влиянието на новите технологии. Доц. Благоев разгледа с конкретни факти новата културна среда, в която оперира съвременния потребител и показа новата културна карта на света с 49 страни и клъстери по 10 културни фактора. Специално внимание бе отделено на глобализацията, мултикултурния маркетинг, бранда, като основен маркетинг инструмент, взаимодействието „култура-реклама“.

Доц. Благоев по време на презентацията

Лекторът изясни и влиянието на новите технологии в общия комплекс на е-маркетинга, направи съпоставка между класическите и електронните маркетинг комуникации, като изтъкна че днес потребителят вече живее във виртуален свят. Доц. Благоев посочи също, че електронната търговия пренарежда пазара и открои предимствата и недостатъците на електронния маркетинг. В презентацията бе отделено внимание и на маркетинга в социалните мрежи, подсъзнателната реклама и т.нар. племенен маркетинг.

Студентите в зала "Тържествена"

Клубът по "Маркетинг и стратегическо планиране" връчи почетна грамота на доц. д-р Веселин Благоев за изнесената богата и интересна лекция (на снимката долу). 

 

Галерия снимки от Среща-дискусия за новия маркетинг и съвременния потребител ...