Наш преподавател формулира нови 42 закона на ПР
Доц. д-р Александър Христов, преподавател в катедра „МИО и бизнес“ и заместник-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Международна икономика и политика“, представи преди дни новата си книга „Още 42 закона на ПР“ пред пиар общността, колеги и приятели. Художник на книгата е Милена Вълнарова, а издател AMG Publishing.
![]() |
„Ако бях физик, щях да припомня, че всяко действие има равно по големина и обратно по посока противодействие. Действието е хубавата обратна връзка от първите „42 закона на ПР“, а противодействието – тази нова книга“, казва в предговора си доц. Александър Христов, като прави връзка с издадената преди 5 години първа книга. Заглавието е препратка към името на агенция „Параграф 42“, чийто управляващ директор и създател е той. Агенцията е част от групата на The Smarts.
![]() |
Доц. Христов вярва, че комуникациите могат да бъдат двигател на големи промени в бизнеса и обществото, а 20-годишният му опит в сферата на връзките с обществеността му позволява да cе чувства уютно в полето на иронията и самоиронията.
В книгата са събрани следващите 42 закона, които показват как функционират комуникациите – точно като физиката, която търси закономерности в материалния свят. Както първите, така и следващите 42 закона са публикувани първоначално във Facebook. В книгата е намерен перфектният баланс между сериозността и усмивката в комуникациите. Привидно спонтанни, тези правила са точни и категорични колкото Законите на Мърфи и имат всички шансове да достигнат тяхната популярност, се казва в едно от ревюта за книгата.
Пред медиите доц. Христов споделя: „Най-големият проблем на общуването е капсулирането. И за България, и за света е валидно, че привържениците на различни идеи и идеологии не само не се съгласяват с отсрещната страна, не само не влизат в диалог с нея, а дори не чуват и не искат да чуят това, което другите страни казват. Затова и дезинформацията успява да постигне своите ефекти. Друга причина е, че в някои случаи няма значение дали дадено нещо, казано в публичното пространство, е истина или лъжа. Това отива на заден план, а на преден план излиза дали казаното ни харесва".
![]() |
Както и в първото издание, така и в това, най-обобщаващият закон е последният. В тази книга той е посветен на агенциите и на взаимоотношенията между пиар агенции и клиенти и звучи така:
84.
Хората в добрите ПР агенции:
1) правят нещо, което клиентът не може;
2) казват неща, които той не знае;
3) знаят това, за което клиентът не предполага
„Това касае нещо много по-голямо - ролята на пиар бизнеса като такъв. Мисля, че като комуникационни специалисти по този начин ще постигнем доста по-сериозно съвършенство. Може би и светът ще стане една идея по-добър. Вярвам в силата на комуникациите и в това, че комуникациите са способни да местят планини, когато са добре подготвени, когато са професионално направени и базирани на яснота и стойностно съдържание“, каза на премиерата доц. Христов.
![]() |
![]() |