Социалните медии - свобода на словото, трибуна за лидери или инструмент за знания?
Първа проява организира новосъздаденият „Бизнес клуб УНСС“ съвместно със Студентския съвет на университета. Публична лекция изнесе Максим Бехар, PR експерт, който говори пред студентите на тема: „Социалните медии - свобода на словото, трибуна за лидери или просто инструмент за знания?”.
Лекторът обоснова своите виждания за социалните медии и доминатната им роля в обществото, „Социалните медии сега имат огромно влияние не само в комуникациите ни, но и в обществата като цяло“, посочи Бехар. Той определи като видоизменени ролите на печата, телевизията и радиото и прогнозира недалечен край на вестниците. Лекторът констатира, че светът се променя със скоростта на светлината и онлайн пространството вече е залято от нови социални медии, които засенчват монопола на Facebook.
![]() |
Максим Бехар (вдясно), Байчо Георгиев, председател на "Бизнес клуб УНСС, и Антоан Шотаров, председател на Студентския съвет |
Публичните комуникации в момента са най-динамично развиващата се сфера на планетата, уточни още Максим Бехар. Той открои някои съществени „черти“ от използването им – публичност, РR, успешно лично брандиране в интернет. Интересното в социалните медии предстои и класическият т.нар. събитиен мениджмънт до пет години ще изчезне и ще премине изцяло онлайн, прогнозира PR експертът.
![]() |
Лекторът (вдясно) и Байчо Георгиев |
Днешното младо поколение, по мнението на изпълнителния директор на M3 Communications Group Inc., може да бъде определено като „F-Generation”. Присъствието в социалните мрежи, възможността за постоянна комуникация и връзка с всички точки на света са важна предпоставка за споделянето на знания. Максим Бехар изрази своята теза, че знанията, получени в училището и университета са едва 20%, а останалата част младите хора натрупват в социалните медии. Свободата на словото и възможността да изразяват мнението си свободно и без страх е най-голямото предимство на социалните медии пред традиционните.
„Не се страхувайте да си поставяте висока крайна цел”, призова студентите Максим Бехар.
Максим Бехар е известен познавач на социалните медии и разработва концепции и стратегии за тяхното използване в бизнеса. Управлява водещата в България PR компания M3 Communications Group, Inc., част от веригата на световната корпорация Hill+Knowlton Strategies, a от януари 2012 е директор и на офиса на Hill+Knowlton Strategies в Прага. Два мандата е председател на Българския форум на бизнес лидерите (2001–2007), част от Международния форум на Принца на Уелс. Член е на десетки бордове и управителни съвети. През 2010 е избран за ковчежник на ICCO (International Communications Consultancy Organization), най-влиятелната световна организация на PR бизнеса. Почетен консул на Сейшелската република в България.