Маркетинг в действие: BidOnPro и студенти от УНСС работят заедно за иновации
В края на учебната година катедра „Маркетинг и стратегическо планиране” на УНСС отбелязва още един успех в практическото обучение. През този семестър студентите от курса по „Маркетинг на взаимоотношенията“, воден от гл. ас. д-р Борислава Стоименова, имаха добрата възможност да включат и да приложат в учебния процес реален бизнес модел чрез партньорството с BidOnPro, иновативна платформа за онлайн търгове.
В началото на семестъра Богомил Грозев, дългогодишен журналист и създател на BidOnPro, запозна студентите със задачата за курсов проект, свързан с неговия нов продукт. Работата по тази задача позволи на студентите на много ранен етап да се потопят в процеса по създаване на идейната концепция и на стратегията за маркетингово развитие на продукта.
![]() |
Богомил Грозев и студентите |
По време на семестъра платформата BidOnPro премина от стадия на прототип и стигна до почти завършен продукт. Паралелно с това студентите работиха усилено по своите проекти, тествайки платформата и прилагайки теоретичните концепции и модели, научени в лекционните часове под ръководството на своя преподавател.
Един от акцентите на курса бе второто обучение, проведено от Богомил Грозев, заедно с IT партньора Илиян Тихов и Мария Кирева, студентка четвърти курс по специалност „Маркетинг” и член на екипа на BidOnPro. В своите презентации те се съсредоточиха върху подобряването на уменията на студентите за презентиране и професионално поведение, съобразено с бизнес целите.
![]() |
![]() |
Кулминацията на семестъра бяха презентациите на студентите на тема „Маркетингова стратегия за активация на платформата за онлайн търгове BidOnPro”. Задачата им бе да опишат подробно ценността на продукта от потребителска и от търговска гледна точка, да разработят програма за лоялност на клиентите и да планират комуникационна кампания за активация на платформата. Студентите работиха по конкретни предложения за кампании, визуализации, планиране, структуриране и достигане до аудиторията.
Екипът на BidOnPro беше силно впечатлен от подготовката, креативността, конкретиката и практичните предложения, направени от студентите. „Изключително доволен съм да видя такава отдаденост и мотивация у млади хора, които проявяват страст и завиден професионализъм. Нещото, което липсваше преди години в българската образователна система бе реалната практика”, сподели Богомил Грозев.
![]() |
Студентите получиха сертификати като признание за тяхната старателна и успешна работа по проекта. И самите те споделиха удовлетворението си от работата по един реален и иновативен за България бизнес модел.
Илиян Тихов, Борислава Стоименова, Богомил Грозев, Мария Кирева (от ляво надясно) |