Максим Бехар изнесе публична лекция пред студенти на нашия университет на тема „Модерният PR“

вторник, 23 април 2024 12:45

Изпълнителният директор на M3 Communications Group, Inc. и председател на Съвета на настоятелите на УНСС – Максим Бехар – изнесе публична лекция на тема „Модерния PR – еволюция или революция в комуникациите“ пред преподавателите и студентите от катедра „Медии и обществени комуникации“.

Доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедра „Медии и обществени комуникации“, благодари на известния медиен експерт, че е откликнал на поканата за изнасяне на публична лекция. Тя представи Максим Бехар като журналист, водещ PR с богат опит и силно присъствие в много страни по света, бивш президент на световната PR организация (ICCO), а сега президент на Асоциацията на Световния комуникационен форум (WCFA) със седалище в Давос, Швейцария.  Неговата книга „Световната PR революция“ е една от най-продаваните книги за PR в целия свят.  Основател е на M3 Communications Group, Inc. – компания лидер в областта на публичните комуникации, която празнува своята 30-годишнина тази година.

„PR е страхотна професия, изключително интересна и бързо развиваща се, за която през годините съм давал различни определения, но определението, което е подходящо, според мен, за 2024 г. е:  „PR трябва да казва истината, така че хората да я разбират. Акцентът тук е върху думата „истина“ и разбира се тя трябва да е представена разбираемо“, каза г-н Максим Бехар в началото на лекцията си. Той говори за революционните промени в професията, която само за 10 години генерално се е променила „все едно е минал един век“, поради два основни компонента – появата на интерактивните медии и възможността за измерване на влиянието, колко души са прочели новината. Според него социалните медии, които са се появили през последните години, носят и опасности, като fake news (лъжливи новини), неверни факти, анонимност на авторите, но те не могат да бъдат отречени, нито игнорирани, а съществуването им поставя  PR професията пред голямо изпитание.

Максим Бехар акцентира върху това, че всеки е едновременно една странна амалгама между издател, редактор и репортер, което променя същността на медиите, на PR и въобще на комуникациите.

„По-рано PR бизнесът беше консултантски, консултирахме клиентите какви PR средства са най-подходящи за тях. Сега ние вземаме решенията, сега PR е „Decision making“, обясни водещият медиен експерт. Дилемата, която е имал преди 30 години, дали клиентите, или екипът са по-важни с времето е решена в името на екипа. „Разбрах, че добрият екип е най-важното за добрия PR“.

На финала той покани студентите на стаж в M3 Communications Group, Inc. като обясни, че  практиката най-много учи. „Ние в бизнеса се движим със 100 мили в час, а теорията се движи примерно с 30 мили“, каза той.

След лекцията имаше много въпроси, на които Максим Бехар и неговият екип –  Миглена Семерджиева и Кристина Радкова, изпълнителни директори в компанията, отговориха.

  

Галерия снимки от Максим Бехар изнесе публична лекция пред студенти на нашия университет на тема „ ...