Събитие на тема „Employer Branding на международните компании в България: предизвикателства и добри практики“ се проведе в УНСС

сряда, 21 февруари 2024 8:49

Алумни асоциацията на специалност „МИО“ съвместно с катедра „МИО и бизнес“ организираха дискусия на тема „Employer Branding на международните компании в България: предизвикателства и добри практики“. Платформата се организира за първа година и събра водещи работодателски марки, ръководителите на факултет „Международна икономика и политика“ и на катедра „МИО и бизнес", както и преподаватели от катедра ,,МИО и бизнес“, представители на Алумни асоциацията на специалност „МИО“ и много студенти също от специалност ,,Международни икономически отношения“.  

Дискусията беше официално открита от доц. д-р Васил Петков, ръководител катедра „МИО и бизнес" и председател на Алумни асоциацията на специалност „МИО“, проф. д-р Димитър Димитров, ректор на УНСС, доц. д-р Светла Бонева, декан на факултет „Международна икономика и политика“ и доц. д-р Александър Христов, заместник-декан по качеството и международното сътрудничество на Факултета.

Доц. д-р Светла Бонева, ректорът проф. д-р Димитър Димитров, доц. д-р Васил Петков и доц. д-р Александър Христов

Доц. д-р Васил Петков изброи част от дейностите на Алумни асоциацията на специалност „МИО“ - традиционен годишен бал, поне две събития на година, на които присъстват бивши възпитаници на специалността от различни компании, преподаватели и студенти, осигуряването на платени стажове, предоставянето на реални казуси от практиката, чието решаване се оценява от представители на бизнеса и други.

Ректорът проф. д-р Димитър Димитров акцентира, че това е поредното събитие, което се организира с цел подпомагане кариерното развитие на студентите. „Всичко правим за студентите, нашият университет е много силен в сътрудничеството си с бизнеса, организираме бизнес академии, срещи с хора от практиката, стажове, менторски класове, партньорство с Алумни асоциацията, която наистина е много силна, всичко, за да подпомогнем нашите студенти да намерят своето мечтано място на пазара на труда“, каза проф. Димитров.

„Благодарим на Алумни асоциацията на специалност „МИО“ и на бившите възпитаниците на УНСС за организацията на тази дискусия, на доц. д-р Васил Петков, ръководител на Катедрата, доц. д-р Моника Моралийска, заместник-ръководител и ас. д-р Ивет Тилева, както и на всички преподаватели от Катедрата за това изключително полезно мероприятие, на което нашите студенти ще се срещнат с водещи мениджъри и ПР специалисти“, каза деканът на факултет „Международна икономика и политика" доц. д-р Светла Бонева.

Доц. д-р Александър Христов, заместник-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Международна икономика и политика", беше модератор на първата сесия на тема „Развитие на Employer Branding-a в България“. Участниците Максим Бехар, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на M3 Communications Group, Inc.; Енея Георгиева, редактор във Forbes Bulgaria и Сава Бобчев, директор ,,Продажби" в Mellifera JSC, разясниха смисъла на Employer Branding-а и представиха добрите практики за създаване на работодателска марка а снимката долу от дясно наляво).

Обсъдиха се темите как на практика компаниите се конкурират за най-добрите служители и какви са съвременните изисквания при наемане на служителите.

„Светът е друг, пазарите са други, хората са други, всички имаме социални медии в ръцете си и всеки едновременно е издател, редактор и репортер“, каза  Максим Бехар като обясни, че Employer Branding-ът помага на компаниите да разкрият това, което правят. „Важното е не кой е собственикът, а кой управлява, кой е мениджърът, той трябва да създаде освен добри условия за работа, но и среда, в която хората да  са щастливи“, допълни той. Според Енея Георгиева Employer Branding-ът е начина, по който компанията привлича своите служители. „Добрият Branding е да чувстваш компанията, в която работиш, като второ семейство“, е мнението на госпожа Георгиева. „Най-важното е вие какво бихте търсили в една компания, извън парите“, попита аудиторията Сава Бобчев и получи изключително интересни отговори, които поставиха началото на дискусия с активното участие на студентите.

Втората сесия беше на тема „Добри employer branding практики в България“, в която участваха:

  • Радостина Генова, Employer Branding Consultant в Lidl Bulgaria;
  • Десислава Михайлова, Senior Manager Customer-to-Cash Germany в Coca-Cola Europacific Partners;
  • Йоанна Георгиева, Manager Talent Acquisition and Employer Branding в Coca-Cola Europacific Partners;
  • Дамян Илиев, Finance Manager в Experian Bulgaria;
  • Анелия Георгиева, Internal Communications and Brand Manager в Experian Bulgaria;
  • Галена Жеркова, HR manager в Deloitte Bulgaria;
  • Кремена Чобанова, Communications Manager, Cargotec;
  • Нели Малакова, Senior Team Manager Talent Acquisition and Employer Branding в Cargill Bulgaria;
  • Виктория Иванова, Employer Branding Expert в Kaufland Bulgaria;
  • Натали Спартанска, Junior Employer Branding Specialist в Kaufland Bulgaria.

Говорителите във втората сесия представиха employer branding стратегиите на техните фирми, как на практика компаниите се конкурират за най-добрите служители и какви са съвременните изисквания на служители в сравнение с поколенията Х и У.

      

Галерия снимки от Събитие на тема „Employer Branding на международните компании в България: предиз ...