Среща-дискусия ,,Обучението по МИО в дигиталната ера”

петък, 09 юни 2023 8:20

Среща-дискусия ,,Обучението по МИО в дигиталната ера”, организирана от катедра „МИО и бизнес“ и Алумни асоциацията на завършилите МИО, се проведе в Голяма конферентна зала на УНСС. В този формат събитието за провежда за втора поредна година като целта му е преподавателите и студентите от катедрата, заедно с представителите на бизнес средите и на институциите в България, да обсъдят предизвикателствата и новите тенденции пред образованието, както и да генерират идеи за подобрения и усъвършенстване на обучителния процес.

Доц. д-р Васил Петков, ръководител на катедра ,,МИО и бизнес” и председател на Алумни асоциацията на специалност МИО, откри събитието. Проф. д-р Матилда Александрова, която е заместник-ректор по учебната дейност, подчерта актуалността на темата и съобщи, че предстоят инвестиции в областта на цифровото образование, което е сред стратегическите приоритети на УНСС.

Проф. д-р Матилда Александрова Доц. д-р Васил Петков  Максим Бехар

В ролята на модератор на дискусията беше възпитаникът на катедра „МИО“ и изявен пиар експерт Максим Бехар. Той изрази своето мнение, че е винаги е настоявал за връзка между бизнеса и образованието, която да се случва на общи срещи.

Доц. д-р Моника Моралийска, зам.ръководител на катедра „МИО и бизнес“, Максим Бехар, доц. д-р Васил Петков, проф. д-р Матилда Александрова и доц. д-р Светла Бонева, гл. секретар по научноизследователските проекти

Бяха откроени няколко важни цели, за реализирането на които бизнесът и образованието трябва да работят заедно. Засилване на обвързаността на теорията с практиката е важна част от подобряване на съвременното образование. Тук участници споделиха, че теоретичната част от обучението по МИО е важна, защото им е позволила да разберат логиката на това защо съществува дадено правило в бизнеса и икономиката.

Друг акцент от дискусията бе как да намалим различието между университета и бизнеса. Като апел към преподавателите бе отправен призив да експериментират повече. Университетът има ключова роля да запали любопитството на студента, а бизнесът да предостави платформи за практическо надграждане.

Представителите на бизнеса, които са имали възможност да общуват със студенти от специалност „МИО“, споделиха своите впечатления за тяхната адаптивност. Във връзка с това бяха направени предложения за усвояване на практики от чужбина. Например, компаниите да предоставят реални практически казуси, които студентите трябва да изпълнят. Целенасоченото търсене от страна на бизнеса би могло да бъде улеснено чрез създаване на фокус групи по определени критерии на бизнеса с цел по-лесна адаптация на студента впоследствие.

В съвременната дигитална ера не беше подмината и темата за създаването, поддържането и използването с личен профил в бизнес социалните мрежи, тъй като това е новата дигитална визитна картичка.

Други интересни препоръки бяха свързани с подготовка на студентите за интервю за работа, чрез създаване на  симулационна среда и обучението чрез казуси с реални бизнес преговори, както и създаване на повече възможности за практикуване на чужд език.

Темата за изкуствения интелект беше също тема на дискусия. Участниците се обединиха около мнението, че човечеството не бива да се страхува от изкуствения интелект, а да се научи да работи с него.

Акцентирано бе и върху ползите от Алумни асоциацията като една възможност за създаване на контакти.

Студентите от специалност „МИО“ също споделиха своите препоръки. Някои от тях изненадаха аудиторията с изключително интересни и иновативни предложения. Едно от тях бе изграждане на дигитална платформа за онлайн наблюдаване на лекции на преподаватели от чуждестранни университети, които са в партньорската мрежа на УНСС. Срещи с успешни личности от бизнеса също биха били интересни за студентите.

Друго предложение бе свързано с изграждане на взаимоотношения с компании извън България, опериращи на международни пазари, с цел предоставяне на възможност за онлайн стажове. Колегите предложиха имплементиране на практически курсове в обучението по отделни дисциплини.

Изказано бе мнение, че катедрата се възползва максимално от средствата на дигитализацията, които УНСС предоставя. Студентите споделиха, че катедрата им предоставя усещане за съпричастност и възможност да бъдат част от споделена общност.

Като апел към бизнеса, младите ни колеги отправиха призив за проявяването на по-голяма гъвкавост, свързана със стажантските програми, като например 4-часов работен ден и възможност за хоум офис.

Катедрата изслуша внимателно всички препоръки, като обърна внимание, че някои от тях вече се изпълняват. През изминалата учебна година бе организирано студентско състезание, в което колегите работиха по реален казус от бизнеса. Своите разработки защитиха пред жури от практиката, като им бе дадена възможност да участват в реални интервюта за стаж, на които експерти от практиката присъстваха. Те отправиха към студентите съвети как да се представят по-добре на интервюта за работа. В бъдеще катедра ,,МИО и бизнес” ще засили оше повече сътрудничеството с бизнеса, тъй като опитът показа, че съвместните прояви с него развиват добре практическите умения в студентите.

Дискусията бе закрита от ръководството на катедра ,,МИО и бизнес” и Алумни асоциацията. Катедрата благодари на всички участници за конструктивната дискусия и сподели, че  скоро предстоят и други съвместни инициативи с бизнеса. 


ФОТОГАЛЕРИЯ


     

Галерия снимки от Среща-дискусия ,,Обучението по МИО в дигиталната ера” ...