Студенти от УНСС се запознаха със спецификите на гейминг индустрията

четвъртък, 18 май 2023 12:40

Представители на гейминг индустрията в България запознаха студенти от специалности „Бизнес администрация" и „Икономика на отбраната и сигурността" с един от най-бързо развиващите се сектори.

Събитието е по инициатива на доц. д-р Нончо Димитров, зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Икономика на инфраструктурата" и научен секретар на катедра „Национална и регионална сигурност".

Любомир Захаринов от „Алфабет Гейминг“ и Боян Митракиев от Bulgarian gaming cluster запознаха студентите с основните характеристики и възможности на гейминг индустрията. Особеностите на хазартните игри онлайн, как се взима лиценз за оператор и какви са регулациите в сектора също бяха част от темите. Любомир Захаринов подчерта, че според Закона за хазарта в хазартни игри онлайн могат да участват пълнолетни граждани.

„Игралната индустрия е динамично развиващ се сектор. Организаторите и операторите на такъв бизнес приемат гейминга като развлечение и алтернатива за свободното време на хората. В него добрите резултати се постигат с дългогодишна работа и следване на определени цели. Също така за нашата индустрия, която е млада за България, липсват кадри“, посочи Любомир Захаринов и допълни: „Често се хвалим колко е развит ИТ сектора у нас, но всеки мениджър ще ви каже колко е трудно да се намерят кадри. В сферата на разработване на игри има същинска криза в намирането на аниматори. Следващите критични точки са при фронтенд и бекенд дивелъпърите, както и при гейм дизайнерите, които често биват привличани от международни корпорации“. Лекторът запозна студентите и със структурата на компанията и отделите, които има в един оператор като „Алфабет Гейминг“.

Радка Бачева, която работи в полската компания за казино залози Wazdan представи на студентите как работи индустрията на казино игрите. Тя се спря подробно на разновидностите на казино и Slot игрите и даде информация за приходите от хазарта в глобален мащаб като отбеляза: „В момента само онлайн хазарта се оценява на 70 милиарда долара годишна печалба, което означава, че в тази индустрия има страшно много компании и оператори и тук също постоянно се търсят кадри, защото това е една много сложна индустрия, за която няма университет“. Тя отбеляза, че освен в дивелъпмънта, разработването и производството на играта, позиции, на които студентите могат да се развиват има в другите отдели на компанията като маркетинг, продажби, анализи и продукт мениджмънт.

Жеко Стефанов, който е специалист по разработване на мобилни игри запозна студентите с процеса от разработването и рекламата на играта в онлайн пространството до стигането й на телефона на съответния геймър.

„В последните години гейминг индустрията и конкретно тази на мобилните игри много бързо се разви и успя да стане най-доходоносната и привлекателна индустрия в света. Печалбите в мобилните игри са над 90 милиарда в световен мащаб, а за цялата гейминг индустрия е около 185 милиарда. За разлика от хазартните игри, ние не връщаме нищо обратно. Тъй като не става въпрос за хазарт няма обещание за парична награда или да станеш милионер, има обещание само и единствено да се забавляваш, ние си позволяваме да приберем абсолютно всичко, което потребителят реши да похарчи в нашите игри“, коментира Жеко Стефанов.

Радка Бачева, Любомир Захаринов, доц. д-р Нончо Димитров, Жеко Стефанов, Боян Митракиев (от ляво надясно)

Галерия снимки от Студенти от УНСС се запознаха със спецификите на гейминг индустрията ...