Публична лекция „Успешен корпоративен мениджмънт – стратегическо планиране, бюджетиране, формиране на екипи“

четвъртък, 11 май 2023 15:35

Три факултета в УНСС – Финансово-счетоводният, Общоикономическият и факултет „Управление и администрация“ организираха публична лекция на тема „Успешен корпоративен мениджмънт – стратегическо планиране, бюджетиране, формиране на екипи“ с гост-лектор г-н Николай Петров, един от мениджърите в REWE - мултинационална корпорация, управляваща търговски вериги. 
Проф. д-р Румен Брусарски, декан на Финансово-счетоводния факултет, откри събитието и представи Николай Петров като човек с 12-годишен международен ръководен опит в мултинационални компании за търговия на дребно, главен изпълнителен директор и главен оперативен директор в България и Русия, мениджър на компания, която е в Топ 20 на най-големите компании в България.

Николай Петров и проф. Румен Брусарски

„Човек, който със знанията, уменията и опита си може да вдъхнови нашите студенти“, обясни мотивите за поканата на лектора проф. д-р Румен Брусарски.
Г-н Николай Петров се спря на елементите, които създават успешния корпоративен мениджмънт, на трите важни етапа, през които трябва да се премине в този процес, а именно - стратегическо планиране, бюджетиране и формиране на екипи. „За изготвянето на стратегията е необходима голяма предварителна подготовка, защото грешната стратегия води или би могла да доведе до големи финансови загуби“, каза лекторът. Предварителните данни, които е необходимо да се съберат, включват макроикономическа информация, данни за външната среда, както и за вътрешната, данни за конкуренцията, за използването на технологиите и др. И въз основа на тях се изготвя стратегията.

В своята лекция г-н Николай Петров представи реалната стратегия, бюджет и екип на  REWE. „Най-важното в една стратегия е да се опише къде се намираме и къде искаме да бъдем. А след стратегията се преминава към тактиката, към конкретните проекти, към детайлно описание на процесите и всекидневните задачи, които трябва да се изпълнят, за да се реализира стратегията“, каза лекторът.

После той се спря на бюджетирането, което включва описание на всички планирани приходи и разходи. „Бюджетът трябва да е точен, ясен и функционален“, обобщи г-н Петков. Той наблегна, че едно от ключовите неща за един бизнес е формирането на успешен екип и изграждането на комуникационните канали, както и оценките, обучението и мотивацията на персонала.
Участниците в публичната лекция благодариха за интересната лекция, в която пролича опита на лектора в стартирането и разрастването на компании за търговия на дребно, както и на мениджъра, който разбира и е ръководил целия цикъл на управление на бизнеса.

В дискусията участваха проф. д-р Маргарита Атанасова, декан на Общоикономическия факултет, проф. д-р Румен Брусарски, декан на Финансово-счетоводния факултет, проф. д-р Силвия Трифонова, зам.-декан на Финансово-счетоводния факултет, преподаватели, докторанти и студенти.


Николай Петров има 12-годишен международен ръководен опит в мултинационална компания за търговия на дребно с хранителни продукти като главен изпълнителен директор и главен оперативен директор в България и Русия, 7-годишен опит в средния корпоративен мениджмънт, 7-годишен опит като предприемач в търговията с хранителни продукти на дребно и на едро.

Той е дългогодишен мениджър в компания, която е част от Топ 20 на най-големите компании в България.

Има изключителен професионален опит в стартирането и разрастването на компании за търговия на дребно в България и Русия, в създаването и трансформирането на компании в сферата на продажбите и снабдяването.

Николай Петров е опитен професионалист със задълбочени познания и разбиране на целия цикъл на управление на бизнеса в сектора на търговията на дребно и супермаркетите. Член на Борда, участващ и ангажиран във всички ключови показатели за изпълнението (KPI) на компанията, пряко отговорен за резултатите от приходите и разходите на дружеството.


        

Галерия снимки от Публична лекция „Успешен корпоративен мениджмънт – стратегическо планиране, бюдж ...