Студенти от УНСС представиха достойно университета с участието си в иновативен COIL курс

понеделник, 19 декември 2022 18:45

УНСС участва пилотно в една от най-съвременните към момента форми на съвместно преподаване – COIL (Collaborative Online International Learning). В съвместния курс по Международен бизнес участваха над 100 студенти от три университета от ENGAGE.EU – УНСС, WU Vienna University of Economics and Business (Австрия) и LUISS (Рим). Съвместният COIL 2022 бе фокусиран върху решаване на реален бизнес проблем - въвеждане на нов продукт на италианска фармацевтична компания на международните пазари. Конкретните задачи, свързани с разработване на нов бранд, оценка на пазари и стратегии на интернационализация, стартираха с представяне на продукта от страна на бизнес консултант на компанията. В рамките на повече от месец всеки екип, включващ студенти от трите университета, трябваше да представи своите виждания за решаване на проблема с краен срок 5 декември 2022. Съвместен преподавателски екип консултира студентите. От УНСС членовете на катедра „МИО и бизнес“ проф. д.ик.н Бистра Боев и гл. ас. д-р Кристиан Желев бяха ментори на участниците в курса.

„Отличното представяне на нашите студенти и преподавателски екипи в подобни иновативни образователни инициативи разкрива истинския потенциал на УНСС. То показва инициативността, готовността за участие и нивото на подготовка на нашите студенти да се представят достойно на международно равнище. Поздравления за всички участници, които за пореден път показаха, че по нищо не отстъпваме на европейските университети“, заяви доц. д-р Михаил Мусов, зам.-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, ръководител на ENGAGE.EU инициативите за България.

„Подобно на всеки проект ставаше дума за много неизвестни, включително и каква ще е реакцията на студентите, дали ще има или няма да има интерес за участие в проекта. Координатор на инициативата бе проф. Alexander Mohr от WU. Партнирахме си и с проф. Maria Jell Ojobor от LUISS. За българските участници проектът е нов, но те постигнаха наистина отлични резултати. Екипът на Теодора Пенева, студент в магистърска програма „Международен бизнес“, получи и най-високото отличие на безпристрастното жури, оценяващо проектите на общо 25 международни екипа“, коментира проф. Боева.

„За мен това е една прекрасна инициатива, която е следствие от задълбочаването на сътрудничеството в рамките на ENGAGE.EU. Студентите имаха възможност да работят в международни екипи, както и на практика да видят как се случва решаването на реални международни бизнес казуси. Всичко това е важно за изграждането на практически умения у студентите, като е и една добра възможност за тях да сверят приложимостта и актуалността на знанията, които им предоставяме в рамките на нашите бакалавърски и магистърски програми“, посочи гл. ас. д-р Кристиан Желев.

„Партньорството в рамките на COIL между самите студенти, между студенти и преподаватели и между самите преподаватели е още един от плюсовете на проекта. Колегиалност, приятелска обстановка между студенти, от една страна, както и между студенти и преподаватели, от друга, са само едно допълнение към работата по проекта. И още нещо, проектът гради отлични взаимоотношения между бъдещите лидери в Европа“, каза Теодора Пенева.

„Смятам, че проектът беше изключително ползотворен, тъй като беше реален проект, не просто бизнес казус. Успяхме да работим с различни култури по проект на международно ниво. Успяхме да приложим много от придобитите в университета знания и да получим нови такива“, сподели Стела Николова.


Повече за COIL

COIL или Collaborative Online International Learning свързва акредитирани университетски курсове, свързвайки аудиториите на две или повече институции, всяка от които се намира в различна държава или културна среда. Моделът COIL не просто насърчава студенти от различни страни, споделящи онлайн / виртуална аудитория, а се стреми да създаде учебна среда, където преподаватели от различни  култури работят заедно, за да развият  споделена учебна програма, акцентирайки на обучението на студентите чрез опит и сътрудничество.

Какво даде  участието в този интердисциплинарен  COIL проект на студентите:

  • Сблъсък на студенти с реалността на трудния бизнес  - фармацевтичния;
  • Проучване и изследване на  значителен обем данни за кратък период от време;
  • Тестване на придобитите знания в реалността;
  • Способност за  самостоятелно  управление и изпълнение на международен проект;
  • Обмен на знания;
  • Комуникативност в международна културна среда;
  • Иновативност (design thinking) и прагматични решения на конкретен проблем на практиката. Обхватни решения, обвързващи бизнес решения и с Целите за устойчиво развитие - устойчивото потребление (цел 12).

Галерия снимки от Студенти от УНСС представиха достойно университета с участието си в иновативен C ...