Предай нататък: Маркетинг от възпитаници за студенти

вторник, 18 октомври 2022 15:03

Практика, която се превръща в традиция в катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ на УНСС е бивши възпитаници да се връщат в университета и да споделят своя натрупан опит с настоящите студенти. В някои случаи гостите работят за големи компании и утвърдени брандове, а в други – създават собствен бизнес и налагат свои марки на пазара.

В началото на този семестър катедрата организира среща със своята възпитаничка Милвана Тричкова. Тя успешно съчетава работата в голямата международна компания IBM и управлява собствен бранд Milvana – Your Special Moments Guide.

В часовете по „Маркетинг“ и „Маркетингово планиране“, водени от гл. ас. д-р Борислава Стоименова, Милвана разказа за това как се е зародила идеята за нейния бизнес, каква е била подготовката и реализацията, как развива понастоящем своя бранд и какви планове има за бъдещето.

Снимка: Milvana – Your Special Moments Guide

В търсенето на красива рокля за своята сватба, любовта към испанската култура и естетика отвеждат Милвана Тричкова при испанските производители Rosa Clara, известни със световно признато високо качество и отличителен стил. С романтичен ентусиазъм, тя прави опит да създаде тяхно представителство в България. Този първи опит се оказва неуспешен поради липсата на ясна стратегия и план за стартиране и развитие на бизнеса. Милвана инвестира време и усилия, проучва пазара на официални рокли в България, открива потребителски групи с потенциал, запознава се с дейността на конкурентите и разработва план, с който успява да спечели доверието на испанските си партньори и да стане техен ексклузивен представител за България.

Милвана Тричкова подчерта пред студентите, че е нужно по-дълго време за планиране и подготовка, което създава условия за бърза реализация на идеята. Тя разказа как е построила своя бизнес модел около потребителското преживяване при специални моменти – сватби, абитуриентски балове, официални коктейли и други празнични събития. В основата на уникалната оферта за продажба стои качествената рокля. Към нея Милвана се стреми да добавя все по-голяма ценност за потребителите, в т.ч. допълнителни услуги - професионално обслужване и консултации, съхранение и грижа за тоалета, индивидуални корекции, безплатни съвети, идеи и техники за сватбена организация и визия. Чрез партньорска програма с брандове със същото ниво на качество и бизнес философия, Милвана осигурява добавена стойност за потребителите, добавена стойност за имиджа на своя бранд, възможности за съвместни проекти и канали за реклама.

По време на лекция по „Маркетинг“

Относно планирането и реализирането на своята дейност, Милвана насочи вниманието на студентите към това как управлява продуктовия асортимент, как е избрала локацията на луксозния бутик, как е организирала пространството и стандартите за обслужване, как успява при фиксирана от производителя цена на роклите да осигури отстъпки за своите клиенти чрез партньорската мрежа, как комуникира идентичността и офертите на бранда чрез креативно и релевантно съдържание, което достига до клиентите чрез онлайн и офлайн канали. Нашият гост лектор показа на студентите някои техники за дигитален маркетинг и обясни как измерва резултатите от маркетинговата дейност.

По време на упражнение по „Маркетингово планиране“

В своето представяне възпитаничката на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ подчерта колко е важно ученето да не спира и сподели със студентите полезни връзки към допълнителни материали и обучения. Тя отговори на всички въпроси, сподели идеи за развитие на нишови бизнеси и разсъждава заедно със студентите по техните идеи, които предстои да развият в маркетингови планове по време на семестъра.

В „дома“ за официални рокли на Милвана

Галерия снимки от Предай нататък: Маркетинг от възпитаници за студенти ...