Директорът на Междууниверситетски център за развитие на кариерата Атанас Димитров взе участие във форума "NEXT LEVEL HR“

петък, 17 юни 2022 15:16

В момента бизнесът търси добрия студент със знанията, уменията и нагласите, който да може да се интегрира в бизнес средата. Това каза директорът на Междууниверситетски център за развитие на кариерата на УНСС Атанас Димитров по време на форума NEXT LEVEL HR", организиран от списание Мениджър". В него бяха засегнати темите как се изгражда работодателски бранд, който сам привлича таланти, за новите дигитални стратегии, както и за задържането на таланти и дигитализацията на HR процесите.

„При комуникацията със студентите е изключително важно да говорим на техния език", допълни още Атанас Димитров.

Снимка: Николай Дойчинов, сп. „Мениджър"

Директорът на Междууниверситетски център за развитие на кариерата на УНСС представи пред присъстващите проучване за профила на желания работодателски бранд от студентите през 2022 г. „Бизнесът и университетът трябва да си подадат ръка, за да може студентите да се реализират на пазара на труда веднага след завършването си“, препоръча той.

Представеното от него проучване, което изследва какво харесва поколението Z, показва, че над 50% от студентите искат да бъдат предприемачи и да стартират собствен бизнес. Причина номер едно това те да сменят работата си е възможността за кариерно развитие. По думите му няколко са водещите тенденции на пазара на труда. Само 30% от глобалната работна сила активно търси работа. Топ 3 на каналите, през които се търси работа са: сайтове за работа (60%), социални професионални мрежи (56%), „от уста на уста“ (50%).  А факторите за приемане на нова работа са: заплата (49%), професионално развитие (33%), баланс работа/социален живот (29%).

Атанас Димитров сподели още, че 87% от младите хора искат да работят от дома си, а 68% предпочитат да са в компании, предлагащи опция за работа от дома и на място. Относно хибридния модел на работа, Димитров посочи, че студентите са склонни да бъдат наети, ако им се предлага гъвкаво работно време. „Нещо повече, набляга се повече на свършената работа, а не на прекараното време в офиса“, каза директорът на Междууниверситетски център за развитие на кариерата на УНСС.

Проучването сочи още, че много от младите хора се интересуват от социалните придобивки - спорт, ваучери за храна, медицински пакет. "Тук могат да се запишат още тиймбилдинги, ментор на работното място, с който да споделя своите притеснения, както и ясна обратна връзка как се представя, и да има пряк достъп до шефа си", добави още Атанас Димитров.

Галерия снимки от Директорът на Междууниверситетски център за развитие на кариерата Атанас Димитро ...