Онлайн лекция на г-н Масахико Уотани, президент и гл. изп. директор на Shiseido Co., Ltd.
Открита лекция на г-н Масахико Уотани, президент и главен изпълнителен директор на компания №1 за красота в Япония – Shiseido, заслужила мястото си в световната икономика, се проведе хибридно в УНСС. Събитието беше организирано от нашия университет, посолството на Япония в Република България и Японско-българската бизнес асоциация (JBBA).
На живо от Голямата конферентна зала в откриването се включиха ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров, Н. Пр. Хироши Нарахира, извънреден и пълномощен посланик на Япония в Република България и г-н Димитър Найденов, завеждащ комуникациите на Японско-българската бизнес асоциация (JBBA).
Модератор на събитието и последвалата дискусия беше Бойко Василев, водещ на публицистичното предаване „Панорама“ в БНТ. Г-н Масахико Уотани се включи онлайн от офиса си в Япония.
![]() |
Г-н Димитър Найденов, Н. Пр. Хироши Нарахира, проф. д-р Димитър Димитров и г-н Бойко Василев в Голямата конферентна зала (от ляво надясно) |
Г-н Бойко Василев представи президентът на Shiseido г-н Масахико Уотани, като посочи, че това е лекция в името на красотата и хората, посветили живота си на нея. Той си послужи с интересна история, в която подчерта, че голямото откритие на японската козметика е българското масло от роза, както и че красотата е част от световната икономика.
![]() |
Проф. Димитър Димитров и г-н Бойко Василев |
„За мен е удоволствие да ви приветствам в УНСС, виртуално и присъствено. Срещите в тези трудни времена са изключително важни. Сигурен съм, че на всички им е интересно как японските бизнес компании се справят с кризата. Ние имаме много международни партньори и връзките ни с тях са изключително важни, затова за мен е чест, че имаме възможността да проведем тази лекция“, откривайки събитието подчерта проф. Димитров.
![]() |
Ректорът проф. д-р Димитър Димитров |
Н. Пр. Хироши Нарахира благодари на всички, участвали в организирането на лекцията: „За нас е чест да ви представим толкова важно събитие като част от „Дни на японската култура“. Сътрудничеството ни с България за нас е изключително важно и затова благодаря на домакините на събитието – УНСС за осъществяването на тази бизнес лекция.“
![]() |
Н. Пр. Хироши Нарахира |
От името на г-н Владислав Михов, председател на Управителния съвет на Японско-българската бизнес асоциация (JBBA), поздрави към организаторите поднесе г-н Димитър Найденов: „JBBA има определени цели за развитието на сътрудничеството между Япония и България. Тази лекция е доказателство за успешното изпълнение на тези цели. Благодаря за възможността да проведем това събитие.“
![]() |
Г-н Димитър Найденов |
„Иска ми се да бъда физически при вас, но заради Ковид мерките се налага да се включа онлайн. Нашата компания се радва на голям интерес на българския пазар и досега продуктите на Shiseido се предлагат на много места. Силата е в хората и в доверието, което сме изградили в тях. Сътрудничеството между България и Япония е многогодишно и добро. Надявам се да имаме все повече поводи да се срещаме“, започна лекцията си г-н Масахико Уотани.
![]() |
Г-н Масахико Уотани |
Г-н Франк Марили, президент и главен изпълнителен директор на Shiseido за Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) се включи по време на лекцията онлайн от Франция, като подчерта, че всички в компанията работят за едно по-добро бъдеще: „Това събитие ни кара да се чувстваме по-близо до българския пазар, а в него можем да се развиваме, отваряйки много нови възможности“.
![]() |
Г-н Франк Марили |
Г-н Масахико Уотани продължи лекцията си с презентация за историята на компанията, промените през годините и плановете за бъдещо развитие. Той беше посрещнат с много въпроси от публиката, засягащи международното развитие, успеха на компанията на пазара, нейните ценности и развитието на бранда на Европейския пазар. Г-н Уотани с радост отговори на всички, като спомена, че за него най-важен е постоянният контакт с хората, както със служителите, така и с клиентите. Той разказа, че в Shiseido всички работят за едно по-добро бъдеще, опазвайки околната среда и стараейки се да предлагат най-високото качество на пазара.
![]() |
Г-н Масахико УОТАНИ
Президент и главен изпълнителен директор на групата на Shiseido Co., Ltd. Първият президент в историята на Shiseido, поел поста, без да е бил служител в компанията. Определя мисията си като обновяване на Shiseido, с цел превръщането й в основен глобален играч, заедно с това надграждайки върху японското й наследство. Развива „хибриден модел“ капацитет за лидерство с активиране както на японските, така и на глобалните преимущества.
Shiseido
Историята на Shiseido, която е основана през 1872 г., е белязана от поредица от иновации. През годините компанията е асимилирала японските технологии, качество и култура, а в рамките на своето глобално присъствие е съчетала японския бизнес модел с местните бизнес култури.
№1 сред японските и азиатските производители на козметика (2019)
№5 сред глобалните производители на козметика (2019)
Продажби: около 1 трилион йени
Брой служители: 46 000
Развива дейност в 120 държави/региони