Публична лекция за ролята на протокола в държавната администрация

вторник, 24 март 2015 9:49

„Ролята на протокола в държавната администрация“ бе темата на публичната лекция на Мариела Кючукова, директор на Дирекция „Правителствен протокол“ към Министерския съвет. Събитието бе организирано от катедра „Публична администрация“ и негов модератор бе доц. д-р Поля Кацамунска. На лекцията в зала „Тържествена“ присъстваха доц. д-р Александър Вълков, ръководител на катедра „Публична администрация“, доц. д-р Деница Горчилова, научен секретар на катедрата, представители на администрацията на Министерския съвет, преподаватели и студенти.

Лекторът Мариела Кючукова (в средата) и доц. Поля Кацамунска (вдясно)

Дисциплината "Протокол в публичната администрация", макар и избираема, от години е в учебната програма на специалността „Публична администрация“, отбеляза при откриването на срещата доц. Кацамунска. Тя посочи, че тази проява е поредна за катедрата и е част от публичните лекции на водещи експерти, посещенията в държавни институции и др. Доц. Кацамунска напомни на студентите, че протоколът не е занаятчийство, а „отвързване на възела в различни заплетени ситуации“.

Студентите в зала "Тържествена"

Практическите елементи в протоколната дейност разгледа в презентацията си Мариела Кючукова. Тя посочи, че протоколът е съвкупност от науки и „създава ред или безредие в държавната администрация“, като обхваща всички дейности от тържествената церемония до етикета в личните и служебните отношения на държавно и международно ниво. Лекторът се спря последователно на официалните нормативни актове, протоколната йерархия в администрацията, представителните елементи и др.

Мариела Кючукова по време на презентацията си

С нагледен материал Мариела Кючукова представи позициите на националните знамена, осъществяването на официална кореспонденция, изискванията за кортежа, почетния ескорт, разстановката при масите за разговори, подписването на двустранни документи и др.

Галерия снимки от Публична лекция за ролята на протокола в държавната администрация ...