УНСС получи наградата „Бранд на България“ в категория иновативни университети

петък, 05 април 2024 17:04

Университетът за национално и световно стопанство беше отличен с наградата „Бранд на България“ в категория „Иновативни университети на България“ на второто издание на Годишните национални награди „Бранд на България“.

Нашият университет получи приза заради целенасочената си стратегия за успешното интегриране на студентите в бизнес средата на България. Наградата бе придружена с ваучъри за комуникационни и медийни услуги на обща стойност над 12 000 лева.

Ректорът проф. д-р Димитър Димитров получи наградата от д-р Красимир Шелев,  един от водещите новатори в Европа в областта на биологичната медицина, главен лекар в Ортопедичната клиника на Университетската болница в Цюрих, който през 2016 г. разкрива собствена клиника под бранда Swiss Pain & Detox Clin в Кройцлинген, Швейцария.

„Нашата задача е да създаваме конкурентоспособни специалисти за българската икономика. Хора, които още от студентската скамейка се срещат с бизнеса и черпят опит от водещите компании в съответните области и държавните институции. Нашите студенти се реализират почти 100 процента на пазара на труда и повечето от тях намират престижна работа още докато следват. Затова тази награда е особено ценна за нас. Тя е знак не само че усилията ни се забелязват, но и че това е необходимо на държавата ни“, каза проф. Димитър Димитров при получаването на статуетката – лъв, олицетворяващ просперитета на България и основен елемент в герба на страната ни.

Ректорът припомни, че УНСС получи най-високата акредитационна оценка сред българските университети – 9.80, и че няколко години поред получава наградата „Академичен Оскар“ за най-престижно висше училище в професионално направление „Икономика“ според работодателите и преподавателите във висшите училища. Проф. Димитров разказа и за бизнес академиите, които се организират в подкрепа на обучението, с водещи компании, като Кока-Кола, Кауфланд и др. 

Тържествената церемония се състоя на 4 април в Интер Експо Център, София. Наградите бяха учредени през 2023 година от ТВ1 България и предаването „Брандовете на България“, в стратегическо партньорство с Интер Експо Център.

Годишните национални награди „Бранд на България“ имат за цел да отдадат заслужено внимание и признание към брандове от цялата страна, установени на български пазар, за техния значителен принос към развитието на българската икономика. Фокус в селекцията са освен наложените и изявени брандове, които са двигатели на икономиката на страната, и такива, които имат принос в малкия и среден бизнес, даващи пример и надежда на останалите, че златните години пред българската икономика предстоят.

Целта на второто издание на Годишните национални награди „Бранд на България“ е да се даде възможност да се разкаже за предизвикателствата пред различните сектори на икономиката, но и да се наградят усилията на хората, които са двигатели на положителната промяна и са „градетели“ на новата бизнес среда на България.

Организатор на събитието бе водещата на предаването „Брандовете на България“ по ТВ1 България, Мария Василева, която даде възможност на селектирани ТОП 20 бранда на България да разкажат повече за това какви са предизвикателствата, постиженията и кои са хората зад логото, които градят устойчивите бизнес политики на страната ни.

Ководещ на събитието бе Павел Владимиров, познат от сутрешния блок на Нова телевизия „Здравей, България“ и основател на бранда за производство на видео съдържание, рекламни клипове и филми – CINEMATIKA.

Участниците са разпределени в 20 бизнес направления и са подбрани така, че да покриват над 10 бранд критерия за оценка от 6-членна комисия.

„Пазарният опит показва, че брандовете, които се отличават с устойчивост на бизнес процесите са тези, които инвестират освен в иновации в производствените процеси и в социално отговорни каузи, зелени линии на продуктово позициониране, както и в медийно отразяване на успехите, които постигат“, споделя Мария Василева, водеща на предаването „Брандовете на България“ по ТВ1 България и главен визионер на форума. Според нея това второ издание на Годишните национални награди „Бранд на България“ е от изключително значение за цялостната микроикономическа сцена на страната, защото както от големите, така и от малките български брандове и от техните пазарни успехи зависи икономическата стабилност и промяната на цялостната предприемаческа среда.

  

Галерия снимки от УНСС получи наградата „Бранд на България“ в категория иновативни университети  ...