Студенти премериха знания по счетоводство, финанси и мениджмънт в Business Case Challenge

четвъртък, 19 май 2022 12:50

Студенти премериха знания по счетоводство, финанси и мениджмънт в Business Case Challenge, организирано съвместно от Coca Cola HBC, УНСС и Междууниверситетския център за развитие на кариерата (МЦРК).

Целта на състезанието е да даде възможност на студентите да работят по реален казус с ментори, висококвалифицирани експерти и част от екипа на Coca Cola HBC. Класиралите се бяха наградени  на специална церемония.

Йоана Джераси, Coca Cola HBC Атанас Димитров, директор на  МЦРК, проф. д-р Цветана Стоянова, заместник ректор по институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики, Николай Боев и Джордже Даскалович, Coca Cola HBC

Business Case Challenge е иновационен проект, който се случва за първа година и показва ясно колко тясна е връзката между висшето образование в България, от една страна, и бизнеса - от друга.

На връчването на наградите проф. д-р Цветана Стоянова, заместник -ректор по институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики, сподели, че за нея е удоволствие да бъда сред призьорите на това първо по рода си състезание, както и в поредната церемония по награждаване на студенти на УНСС. „Радващо е, че в кратък период успяхме да съберем шестте отбора, въпреки пандемията и онлайн обучението. Днешното награждаване е поредното доказателство, че нашите студенти са много търсени от всички бизнеси и институции в страната. Това е поредната академия, на която присъствам и за мен е много удовлетворяващо, защото показва, от една страна, че вие притежавате съответните знания и умения, а от друга – че може да ги прилагате и в практически задачи. За проф. Стоянова това, че финалистите са от I, III и IV курс и от различни специалности е знак, че в университета се обучават едни от най-добрите икономисти и управленци.

Атанас Димитров, директор на  Междууниверситетския център за развитие на кариерата, подчерта, че решаването на  бизнес казус между висше училище и Coca Cola HBC се прави за първи път и говори, „че ние сме иновативни като университет и Кариерен център. Той допълни, че това събитие е било плод на сериозни и продължителни разговори. „Първи сме в направата на кобрандирани с логото на УНСС и Coca Cola HBC ядливи чаши, произведени от българската фирма Cupffee. Димитров намери пресечна точка в зелените политики на трите бранда. „Винаги търсим нещо различно и ново, което да заинтригува нашите студенти, включвайки и бизнеса, с което да сме на пулса на времето.

Йоана Джераси, Employer Branding Expert Coca Cola HBC, разказа как се е родила идеята за състезанието Business Case Challenge и сподели, че последните две години не са попречили на дългогодишното партньорство между УНСС-МЦРК и Coca Cola HBC. „Замисълът за състезанието Business Case Challenge е от началото на тази година, искахме да сътворим проект, който е иновативен и да съчетава концепцията за партньорство между академичното образование и бизнеса. На следващо място, да даде възможност на студентите да се докоснат до реален казус от съвременния бизнес, да премерят знания, сили и умения, и да се срещнат с експерти от бранша.

Менторите работили над казуса и оказали подкрепа на отборите Николай Боев, COGS Controller и Джордже Даскалович, Procurement to Pay Team Lead, дадоха обратна връзка за целия процес на изработването на проектите и тяхното оценяване.

Николай Боев каза, че освен споменатите цели, състезанието Business Case Challenge е дало възможност участниците да приложат научените знания в университета, но и да попаднат в нова ситуация, например да направят бизнес план.

Джордже Даскалович сподели, че за него всички печелят, защото са получили опит и посочи, че в състезанието са включени реални проблеми, с които се сблъскват в Coca Cola HBC. „Днес числата трябва да разказват история“, допълни още той.

Участниците в състезанието благодариха за спечеления опит, споделиха, че казусите са били много интересни. И че по един или друг начин са се сблъсквали по време на обучението си с практиката в работна среда, но досега не са участвали в изграждане на цялостен проект за една финансова година в изразходване на средства и инвестиране.

Награждаването на отборите.

Директорът на Междууниверситетския център за развитие на кариерата завърши с думите, че предстоят още подобни съвместни събития между университета и бизнеса.

Галерия снимки от Студенти премериха знания по счетоводство, финанси и мениджмънт в Business Case  ...