19 университета от 7 страни на международната конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“

петък, 26 ноември 2021 15:43

При голям интерес, в хибриден формат, се проведе Международната научна конференция „Стратегическо планиране и маркетинг в дигиталния свят“, организирана от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“.

Партньори на събитието са Aleksandër Moisiu University of Durrës – Albania; Universitetit Mesdhetar Tirana – Albania; Финансово - гуманитарный факультет - Университет Григория; Сковородіь в Переяслаяве – Украйна; Taras Shevchenko National University of Kyiv – Украйна; Академию управления при Президенте Республики Беларусь – Беларус; Кафедра национальной экономики и государственного управления – Беларус, National Aviation University - Ukraine.

Основната цел на научния форум бе да представи, през призмата на стратегическото планиране и маркетинга, основните възможности и предизвикателства пред съвременното общество в ерата на дигитализация и цифровизация. Както и да обхване всички управленски равнища (фирмено, регионално, национално и международно) и различни техни аспекти (маркетинг, планиране, финанси, образование, здравеопазване и др.).

От името на катедра „Маркетинг и стратегическо планиране" проф. д-р Красимир Маринов, зам.-ръководител на катедрата, приветства присъстващите. „За нас е чест, че в нея се включват толкова много международни партньори, колеги и студенти. Тазгодишната конференция е феноменална. Участие взимат 19 университета, 90 доклада и над 120 участници. Имаме огромен набор от разнообразни теми, включващи икономиката, пандемията, дигитализацията, образованието и още много други. Щастливи сме, че толкова много хора участват с разработки с толкова широк научен обхват.“ Проф. Маринов подчерта, че не подценяват силата на дигитализацията, защото всичко в тази конференция е свързано с нея и се е превърнала във водеща сила за много звена.

Проф. Красимир Маринов: „Един от главните въпроси на конференцията е как новите дигитални инструменти променят епохата по начина, по който ние общуваме“

Доц. д-р Михаил Мусов, зам.-ректор по научноизследователска дейност и международно сътрудничество, се обърна с приветствие към участниците в конференцията от името на ректора. „Това събитие е много специално за нашия университет. Гордеем се, че част от календара ни с конференции, защото е едно от нашите водещи научни събития. Най-прекрасното нещо е международната перспектива, която всички вие ще внесете в дискусиите – имаме около 120 участници от 19 университета от 7 държави и 90 подадени доклада. Затова решихме да направим специален брой на нашето водещо списание „Икономически алтернативи“, индексирано в Scopus, с избрани статии от днешната конференция. Доц. Мусов пожела успех на конференцията като подчерта, че „тя не би могла да бъде организирана в по-подходящо време“. 

Доц. Михаил Мусов

В поздравителен адрес заместник-министър председателят по икономическите и социалните политики и министър на труда и социалната политика Гълъб Донев поздрави участниците с думите: „Постигнатите резултати в социално-икономическото развитие на България и Европейския съюз много ясно очертаха необходимостта от качествени стратегии и планове като гаранция за успешно управление.“ Министър Донев е убеден, че конференцията ще даде допълнителни научни аргументи за изясняване на съдържателните белези на стратегическото планиране. Той обръща внимание, че на конференцията с особена важност се поставя и въпроси за подготовката на специалисти в областта на стратегическото планиране. „Изразявам убеденост, че УНСС и катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“ са образователни структури с доказан авторитет при подготовка на такива кадри“, посочва още в поздравлението си министър Донев.

Приветствие и благодарност за поканата изказа Assoc. Prof. Dr. Eka Lekashvili, Tbilisi State University Georgia. „Огромен респект към организаторите. Разработките от нашия университет включват световната икономика, бизнес организацията и мениджмънта. Нашият университет е член на мрежата за международно обучение и предлага програми за 25 000 студенти“.

Аssoc. Prof. Dr. Eka Lekashvili, Tbilisi State University Georgia

В пет самостоятелни сесии бе организирано представянето на 89 научни доклада на български, английски и руски език, изразявайки изследователските гледни точки на 117 изявени учени в областта. По две сесии (една на български и руски език, и една на английски език) бяха посветени на въпросите на стратегическото планиране и маркетинга в дигиталния свят. В самостоятелна сесия бяха представени разработките в областта на стратегическите перспективи в дигиталния свят. Представените доклади очертаха въпросите в областта на стратегическото планиране и маркетинга, обхващащи конкретни аспекти на социално-икономическия живот на всички управленски равнища в Европейския съюз, Албания, Беларус, България, Грузия и Украйна.

Специално участие в сесията, проведена в Голяма конферентна зала на УНСС, взеха представители на държавното управление, бизнеса и преподаватели от УНСС.

Гл. ас. д-р Николай Дончев, гл. ас. д-р Марин Маринов от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране" и г-н Румен Пехливанов, кмет на Рудозем (от дясно наляво)

Като изпълнена с ползотворни дискусии, участниците определиха проведената конференция. Организаторите с удоволствие посочват наличието на интерес към конференцията от страна на най-младите - докторанти и студенти, на които бе предоставена възможност да представят резултатите от своите изследвания. Високото качество на представените изследвания предоставя възможност избрана част от тях да бъдат публикувани в тематични издания на Economic Alternatives Journal, индексиран в Scopus и Yearbook of UNWE, индексиран в CEEOL.

Галерия снимки от 19 университета от 7 страни на международната конференция „Стратегическо планира ...