Съвместни програми
Бакалавърски програми
Международни икономически отношения (съвместна програма между УНСС и Бургаски свободен университет) |
|
Съвместната програма по „Международни икономически отношения“ е резултат от работата по проект „Икономическото образование в България 2030“ по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. УНСС е координиращият университет, а Бургаският свободен университет е партниращият университет. Дисциплините в трети семестър на втори курс се водят от преподаватели от партниращия университет. Обучението ще се провежда с използването на най-съвременни средства на обучение като дигитални класни стаи и др. Завършилите ще получат диплома, подписана от ректорите на двата университета. Цели на обучението Обучението по специалност „Международни икономически отношения“ (съвместна програма) има за своя основна цел широкопрофилната подготовка на професионалисти със задълбочени общоикономически и управленски знания, както и със знания и умения в специфичната област на международните икономически отношения и институции, европейската икономическа интеграция, международните финанси, международния бизнес, фирмено сътрудничество и маркетинг. Професионална реализация Завършилите специалност „Международни икономически отношения“ (съвместна програма):
Завършилите специалност „Международни икономически отношения“ (съвместна програма) в най-висока степен отговарят на специфичните изисквания за заемане на длъжности на висше и средно управленско равнище в държавната и местна администрация, в стопански организации с международна дейност, в банковото дело и борсовата търговия. Те също така притежават необходимата квалификация за работа в международни икономически, търговски, финансови и кредитни организации, както и в мултинационални и транснационални компании. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
бакалавър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 4 години (8 семестъра) |
Форма на дипломиране |
държавен изпит |
Семестриална такса за платено обучение |
860 лв. |
Учебен план |
Учебен план (редовно обучение, валиден от учебната 2022/2023 г. за прием 2022/2023 г.) |
Бизнес икономика с преподаване на английски език (съвместна програма между УНСС и Стопанска академия „Д.А. Ценов" - Свищов) |
|
Цели на обучението Основна цел на обучението е да осигури качествена подготовка на студентите бакалаври в обхвата на ключови направления на бизнес икономиката. Обучението се извършва съвместно между УНСС и СА-Свищов. Основната цел се реализира в следните направления:
Професионална реализация Завършилите специалността „Бизнес икономика с преподаване на английски език” могат да работят и да се реализират като: бизнес анализатори на ресурси, дейности и процеси в компании с различен предмет на дейност; аналитични специалисти по управление на човешките ресурси; управление на инвестиции и иновации в бизнес организации; управление на интелектуалната собственост; експерти в консултантски организации, научно – изследователски организации и във финансови институции, ориентирани към бизнеса, вкл. икономически експерти в държавната администрация. Завършилите специалността „Бизнес икономика с преподаване на английски език” могат да продължат обучението си в ОКС Магистър. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
бакалавър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 4 години (8 семестъра) |
Форма на дипломиране |
държавен изпит |
Семестриална такса за платено обучение |
860 лв. |
Учебен план |
Учебен план (редовно обучение, валиден от учебната 2022/2023 г. за прием 2022/2023 г.) |
Магистърски програми
Бизнес иновации и мениджмънт /на англ.език/ (съвместна програма) |
|
Цели на обучението Обучението в магистърска програма „Бизнес иновации и мениджмънт /на англ.език/ (съвместна програма)” е с продължителност 2 семестъра и има за цел да подготви висококвалифицирани мениджърски кадри на средно и високо управленско ниво за нуждите на бизнеса. То трябва да допринесе за разширяване и задълбочаване на знанията и уменията на ангажираните в сферата, както и преминали през обучението ОКС „Бакалавър” в научните направления на УНСС и в други акредитирани висши учебни заведения в страната. Основните цели и научни направления, в които ще се търси повишаване и утвърждаване на знанията са:
Професионална реализация Завършилите специалност „Бизнес иновации и мениджмънт /на англ.език/ (съвместна програма)”, в ОКС „Магистър'', имат възможност за успешна професионална реализация в:
|
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
дипломна работа |
Квалификационна характеристика |
Екологично предприемачество (съвместна програма) |
|
Цели на обучението Магистърската програма за специалност „Екологично предприемачество (съвместна програма)“ е разработена съвместно от екипи професионалисти от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) и Стопанска Академия „Д. А. Ценов“ в отговор на нарастващия интерес и нужди на обществото към подготовката на високообразовани предприемачи, способни не само да идентифицират, но и да създават предприемачески възможности за разрешаването на екологични проблеми и на тяхна основа да стартират и развиват нови конкурентоспособни, с потенциал за растеж екологични предприятия. Подготовката и осъществяването на съвместната програма са подкрепени от проект BG05M2OP001-2.016-0004-C01 „Икономическото образование в България 2030“, финансиран по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансиран от ЕС чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, като приемът на студенти стартира от академичната 2022/2023 учебна година. Програмата съчетава новите достижения в предприемаческата наука и добри практики с изградените традиции и постижения в предприемаческото обучение (от март 1991 г. в УНСС и България) и обучението по екоикономика в УНСС и в свързаните образователни области в СА „Д. А. Ценов“ - Свищов:
Магистърската програма е надграждане на бакалавърската степен на специалностите „Предприемачество“ (преподавана в УНСС от 2007 г.), „Екоикономика“ (от 2006 г.), и „Аграрна икономика“ за СА „Д. Ценов“ като се обогатяват и допълват придобитите в тази степен знания и умения с последните достижения в изследванията, консултирането и преподавателската дейност на академичния състав на катедри „Предприемачество“ и „Икономика на природните ресурси“ (УНСС) и катедри „Аграрна икономика“, „Икономика и управление на туризма“ и „Стратегическо планиране“ (СА „Д. Ценов“). Целите на обучението са:
Професионална реализация Завършилите специалност „Екологично предприемачество“ в ОКС „магистър“ имат възможност за успешна професионална реализация като:
Завършилите специалност „Екологично предприемачество“ в ОКС „магистър“ имат възможност за продължаване на обучението в ОНС „доктор“. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
дипломна работа |
Квалификационна характеристика |
Стандартизация и финансово-счетоводен анализ в публичния сектор (съвместна програма) |
|
Цели на обучението В съвременния свят, счетоводнопознавателният процес се утвърди като логично единство на базовото икономическо изследване, фактологичното отчетно отразяване, вътрешно финансовия контрол над операциите, икономическия анализ и финансовото планиране. Обучението в специалност “Стандартизация и финансово-счетоводен анализ в публичния сектор”, ОКС Магистър съдейства за създаването на модерна финансова администрация в публичния сектор, способна да отговори на изискванията на членството на страната ни в Европейския съюз. Целите на обучението по специалност “Стандартизация и финансово-счетоводен анализ в публичния сектор”, ОКС Магистър включват:
Професионална реализация Завършилите специалност “Стандартизация и финансово-счетоводен анализ в публичния сектор” имат големи възможности за успешна професионална реализация. Те могат да работят като специалисти по счетоводство с висше образование в различните форми на икономическата организация в системата на публичната администрация. В предприятията от публичния сектор, завършилите специалността придобиват правоспособност на съставители на финансови отчети и могат да заемат длъжности като главен счетоводител, финансов експерт, директор по икономическите въпроси, методолог по счетоводен анализ, и други финансово – икономически длъжности. Завършилите тази специалност могат да придобият допълнителна професионална квалификация като дипломиран експерт счетоводители и регистриран одитор в областта на независимия финансов одит. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
магистърска теза |
Квалификационна характеристика |
Стратегически маркетинг (съвместна програма) |
|
Цели на обучението Магистърската програма по „Стратегически маркетинг“ (2 семестъра) е предназначена за студенти, завършили бакалавърска или магистърска степен, без ограничение на професионалното направление. Програмата е от професионално направление „Икономика“ и има за цел да доразвие и надгради както знанията в областта на стратегическия маркетинг, така и мениджърските умения на студентите. В съдържателно отношение обучението в тази програма е процес на изграждане на специализирани по своя характер знания и умения, и на превръщане на участника в програмата в експерт, способен да ръководи дейностите и процесите по разработване и прилагане на стратегически маркетингови решения. Съвременните организации – били те комерсиални или нетърговски, частни или публични, държавни или недържавни – повече от всякога зависят от своите експерти и мениджъри. Навлизането на маркетинга като функция в съвременните организации е породено от необходимостта постоянно да се привличат и задържат потребители на услугите, които те предоставят. Организациите имат нужда от мениджъри и експерти, които да разбират, и на тази основа – да управляват, в т.ч. да изследват, анализират, създават, развиват и оползотворяват, отношенията с потребителите и с останалите елементи на обкръжаващата среда. Изброените дейности и задачи предполагат наличие на специалисти, подходящи за различни нива - изпълнителско, експертно, средно мениджърско и висше мениджърско. Основната цел на обучението в магистърската програма по „Стратегически маркетинг“ е подготовката на високо квалифицирани специалисти за експертно, средно мениджърско и висше мениджърско равнище, които умеят да формулират, изследват и анализират неструктурирани проблеми, отнасящи се до обкръжението на организацията; умеят да разработват и прилагат специално създадени за дигиталния свят изследователски инструменти; и умеят да предлагат и обосновават нестандартни и творчески маркетингови решения, взети на базата на задълбочен анализ на голям брой фактори, въздействащи върху маркетинговите дейности в организации с различен предмет на дейност. Допълнителните цели на обучението в програмата по „Стратегически маркетинг“ са следните:
Професионална реализация Магистърската програма по „Стратегически маркетинг“ отваря вратите както за попрището на бизнеса, така и за управление на маркетинговите дейности на нетърговските организации. Отличните възможности за професионална реализация се дължат на знанията, уменията и компетентностите да се анализират проблемите и да се предлагат работещи решения чрез използване на инструментите и техниките на маркетинга в съвременната среда. Със своите знания, умения и професионални компетентности завършилите магистри по стратегически маркетинг са добре подготвени за заемане на експертни и средни управленски позиции, а в перспектива – и на висши управленски позиции, в широк кръг организации: органи на държавната и местната власт (министерства, комитети, агенции, регионални администрации); големи, средни и малки фирми, холдинги, сдружения, корпорации; държавни и частни организации в областта на здравеопазването, образованието, социалните дейности; финансови институции (банки, борси, застрахователни дружества, пенсионни фондове); синдикални и работодателски организации, отраслови камари и палати; фондации;международни организации. Освен това те могат да работят и в специализирани агенции за маркетингови услуги: дигитални рекламни агенции, дигитални PR агенции, агенции за медийно планиране, агенции за директен маркетинг, консултантски и одиторски компании в областта на дигиталния маркетинг, и др. Завършилите магистърската програма по „Стратегически маркетинг“ могат да продължат развитието си и като докторанти в университети, институти и изследователски центрове. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
магистърска теза |
Квалификационна характеристика |
Управление на продажбите в търговията (съвместна програма) |
|
Цели на обучението Магистърската програма „Управление на продажбите в търговията“, редовно обучение, е със срок на обучение 1 г. (два семестъра). Обучението се осъществява съвместно от катедра „Икономика на търговията“, УНСС и катедра „Търговски бизнес“, СА „Д. А. Ценов“ – Свищов по Проект BG05M2OP001-2.016-0004-C01 „Икономическото образование в България 2030“. В магистърската програма могат да кандидатстват и да се обучават студенти, завършили ОКС "бакалавър" от всички професионални направления в УНСС и други акредитирани висши училища. Магистърската програма „Управление на продажбите в търговията“ обхваща значими за успешния търговски бизнес аспекти, свързани с постигането на целите на компанията чрез проактивно търговско взаимодействие с клиентите и поддържането на интензивни и дългосрочни връзки с тях. Основните цели на обучението в ОКС „магистър“, специалност „Управление на продажбите в търговията“, са насочени към:
Професионална реализация Завършилите магистри по специалност „Управление на продажбите в търговията“ могат да осъществяват следните основни функции и дейности и да заемат съответните длъжности:
На завършилите магистри се предоставя възможност за продължаване на обучението в образователна и научна степен „доктор“ по научна специалност „Икономика и управление (търговия)“. |
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
дипломна работа |
Квалификационна характеристика |
Спортен бизнес (съвместна програма) |
|
Цели на обучението Да даде необходимите специализирани знания, умения и компетентности за управление на процесите в спорта, на аматьорско и високо професионално ниво, на основата на прилагане на добрите практики и при отчитане възможностите на спортните организации да бъдат успешен бизнес модел. Основни цели:
Професионална реализация Студентите, завършили магистърска програма „Спортен бизнес" ще се реализират като част от управленския кадрови потенциал, в развиващия се сектор на спортната и фитнес индустрията. Със своите компетентности и знания те ще управляват и подкрепят асоциациите, клубовете и спортната индустрия в управлението, организацията, планирането и маркетинга, като по този начин осигуряват икономическа рентабилност. Ще бъдат активни във всички сектори на спортната индустрия (спортни асоциации, клубове, агенции, реклама и спонсорство). Длъжностите, които могат да заемат дипломираните магистри от специалността са:
|
|
Обща информация |
|
Професионално направление |
Икономика |
ОКС |
магистър |
Форма и продължителност на обучението |
редовна форма, 1 година (2 семестъра) |
Форма на дипломиране |
магистърска теза |
Квалификационна характеристика |
Учебен план (редовно обучение, валиден от учебната 2022/2023 г. за прием 2022/2023 г.) |