Интензивен курс „Кризисна комуникация“ по проект „Икономическо образование в България 2030“

понеделник, 19 юни 2023 16:21

Разглеждате снимки от Интензивен курс „Кризисна комуникация“ по проект „Икономическо образование в България 2030“

Вижте пълен текст на Интензивен курс „Кризисна комуникация“ по проект „Икономическо образование в България 2030“

Интензивен курс по „Кризисна комуникация“ се проведе в УНСС пред студенти от нашия университет. Събитието е в рамките на проект BGO5M2OP001-2.016-0004-CO1 „Икономическо образование в България 2030“ с гост-лектор гл. ас. д-р Симоне Сплендиани от университета в Перуджа.

Интензивен курс по „Кризисна комуникация“ се проведе в УНСС пред студенти от нашия университет. Събитието е в рамките на проект BGO5M2OP001-2.016-0004-CO1 „Икономическо образование в България 2030“ с гост-лектор гл. ас. д-р Симоне Сплендиани от университета в Перуджа.

Лекторът представи пред студентите книгата си „Кризисна комуникация и социални медии. Принципи, теоретични модели и практически приложения“.

Лекторът представи пред студентите книгата си „Кризисна комуникация и социални медии. Принципи, теоретични модели и практически приложения“.

В хода на презентацията си гл. ас. д-р Симоне Сплендиани запозна студентите с основните аспекти и спецификите на комуникацията по време на кризи в социалните медии, като посочи конкретни казуси. Той подчерта, че навлизането на дигиталната комуникация и разпространението на социалните медии са променили радикално контекста, в който функционира комуникацията при криза. Комуникацията в социалните медии предлага възможност за много бързо разпространение на видео и съобщения от всякакъв характер и често това дава възможност за разпространение на слухове и невярна информация. Затова в условия на криза е необходимо да се дава навременна и точна информация за ситуацията и да се определи човек от компанията, който ще комуникира със засегнатите страни и на когото хората имат доверие и вярват. При кризисна ситуация е необходимо да има план за реакция, да се анализира риска предварително и да се разработят предпазни мерки.

В хода на презентацията си гл. ас. д-р Симоне Сплендиани запозна студентите с основните аспекти и спецификите на комуникацията по време на кризи в социалните медии, като посочи конкретни казуси. Той подчерта, че навлизането на дигиталната комуникация и разпространението на социалните медии са променили радикално контекста, в който функционира комуникацията при криза. Комуникацията в социалните медии предлага възможност за много бързо разпространение на видео и съобщения от всякакъв характер и често това дава възможност за разпространение на слухове и невярна информация. Затова в условия на криза е необходимо да се дава навременна и точна информация за ситуацията и да се определи човек от компанията, който ще комуникира със засегнатите страни и на когото хората имат доверие и вярват. При кризисна ситуация е необходимо да има план за реакция, да се анализира риска предварително и да се разработят предпазни мерки.

Той даде пример с пандемията от COVID-19 и изтъкна, че кризисната комуникация в нововъзникнала ситуация като коронавируса не е традиционен случай, при който се прибягва до установените „правила“ за такъв тип комуникация, затова в хода на кризата, наред с усилията на правителствата на отделните държави да се справят и да обясняват на гражданите защо и какви мерки се налагат, социалните медии са станали ефективен комуникатор, по който хората отправяха призиви един към друг да се пазят и да стоят по домовете си.

Той даде пример с пандемията от COVID-19 и изтъкна, че кризисната комуникация в нововъзникнала ситуация като коронавируса не е традиционен случай, при който се прибягва до установените „правила“ за такъв тип комуникация, затова в хода на кризата, наред с усилията на правителствата на отделните държави да се справят и да обясняват на гражданите защо и какви мерки се налагат, социалните медии са станали ефективен комуникатор, по който хората отправяха призиви един към друг да се пазят и да стоят по домовете си.

Галерия снимки от Интензивен курс „Кризисна комуникация“ по проект „Икономическо образование в Бъл ...