Катедра „Медии и обществени комуникации“ проведе първото издание на „Форум по бизнес журналистика“

петък, 13 май 2022 11:20

Разглеждате снимки от Катедра „Медии и обществени комуникации“ проведе първото издание на „Форум по бизнес журналистика“

Вижте пълен текст на Катедра „Медии и обществени комуникации“ проведе първото издание на „Форум по бизнес журналистика“

Целта е събитието да се превърне в ежегоден форум за представяне на икономическите и бизнес медии в България, за спецификата на работата им, предизвикателствата пред висшето образование по журналистика и практиката, както и за осъществяване на връзка между студентите по „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“ и медиите, търсещи стажанти и млади журналисти.

Целта е събитието да се превърне в ежегоден форум за представяне на икономическите и бизнес медии в България, за спецификата на работата им, предизвикателствата пред висшето образование по журналистика и практиката, както и за осъществяване на връзка между студентите по „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“ и медиите, търсещи стажанти и млади журналисти.

Доц. Ангова поясни, че в аудиторията се говори със студентите по тези теми. В учебните планове на специалностите са включени дисциплини,  насочени към финансиране на медиите, медиен мениджмънт и икономическо съдържание. „За нас е важно да имаме редовен разговор с бизнес медиите, студентите да бъдат активна част него и да превърнем това събитие в ежегодно издание“.

Доц. Ангова поясни, че в аудиторията се говори със студентите по тези теми. В учебните планове на специалностите са включени дисциплини,  насочени към финансиране на медиите, медиен мениджмънт и икономическо съдържание. „За нас е важно да имаме редовен разговор с бизнес медиите, студентите да бъдат активна част него и да превърнем това събитие в ежегодно издание“.

Ректорът покани медиите да сключат споразумение за сътрудничество с УНСС.

Ректорът покани медиите да сключат споразумение за сътрудничество с УНСС.

<b>Г-н Ангел Стойков, председател на Студентски съвет </b>поздрави катедра &bdquo;Медии и обществени комуникации&ldquo;, че успява да организира подобен тип семинарни занятия за своите студенти, в които да скъсява връзката между студентите и бизнеса, защото бизнесът за тази катедра са медиите. Колкото повече подобни събития се организират в университета, толкова той ще може да показва колко знаещи и можещи студенти има и колко добре те могат да се позиционират на пазара на труда. През последните години за мен се открои една дума, която може да опише какво трябва да притежава всеки млад човек, за да може да продължи своето израстване и надграждане &ndash; той трябва да бъде адаптивен. Ако успява да се адаптира&nbsp; в непознати за него ситуации и има критично мислене ще продължава да надгражда себе си.&ldquo;

Г-н Ангел Стойков, председател на Студентски съвет поздрави катедра „Медии и обществени комуникации“, че успява да организира подобен тип семинарни занятия за своите студенти, в които да скъсява връзката между студентите и бизнеса, защото бизнесът за тази катедра са медиите. Колкото повече подобни събития се организират в университета, толкова той ще може да показва колко знаещи и можещи студенти има и колко добре те могат да се позиционират на пазара на труда. През последните години за мен се открои една дума, която може да опише какво трябва да притежава всеки млад човек, за да може да продължи своето израстване и надграждане – той трябва да бъде адаптивен. Ако успява да се адаптира  в непознати за него ситуации и има критично мислене ще продължава да надгражда себе си.“

<b>Д-р Георги Минев, който е и главен редактор на M</b><b>oney.bg</b><b>,</b> направи аналогия с футбола и сравни винаги търсената позиция на вратаря с бизнес журналистиката, която е нишово поле в цялата журналистика и как започвайки като бизнес журналист, отново се е почувствал в ролята на вратар. &bdquo;Една от идеите на този форум е да показваме на студентите какви възможности има и какво се изисква от тях.&ldquo;

Д-р Георги Минев, който е и главен редактор на Money.bg, направи аналогия с футбола и сравни винаги търсената позиция на вратаря с бизнес журналистиката, която е нишово поле в цялата журналистика и как започвайки като бизнес журналист, отново се е почувствал в ролята на вратар. „Една от идеите на този форум е да показваме на студентите какви възможности има и какво се изисква от тях.“

<b>Д-р Илия Вълков, който е и зам.-главен редактор на сп. &bdquo;Мениджър&ldquo;,</b> подчерта, че темата на форума &bdquo;Търси се бизнес журналист&ldquo; е дошла като идея логично без трудности. Той предложи на медийните гости да споделят със студентите важността на бизнес журналистиката и конкретни качества, които медиите търсят при наемането на кадри.

Д-р Илия Вълков, който е и зам.-главен редактор на сп. „Мениджър“, подчерта, че темата на форума „Търси се бизнес журналист“ е дошла като идея логично без трудности. Той предложи на медийните гости да споделят със студентите важността на бизнес журналистиката и конкретни качества, които медиите търсят при наемането на кадри.

<b>Г-н Ивайло Станчев, управляващ редактор във в. &bdquo;Капитал&ldquo;,</b> разказа за времето, когато е бил студент по журналистика в УНСС и как с неговите състуденти са искали от ръководството на университета да се премахнат всички икономически специалности. Навлизайки в практиката обаче, още като студент разбира колко важно е това знание. За него днес икономическите специалности трябва да са задължителни, не само за бизнес журналистиката, а при подготовката на всеки журналист.

Г-н Ивайло Станчев, управляващ редактор във в. „Капитал“, разказа за времето, когато е бил студент по журналистика в УНСС и как с неговите състуденти са искали от ръководството на университета да се премахнат всички икономически специалности. Навлизайки в практиката обаче, още като студент разбира колко важно е това знание. За него днес икономическите специалности трябва да са задължителни, не само за бизнес журналистиката, а при подготовката на всеки журналист.

<b>Според г-н Алексей Лaзаров, главен редактор на в. &bdquo;Капитал&ldquo;</b> това, което липсва в момента е разказването на добри истории, а не бизнес писането на важни неща, които трябва да бъдат разказани. Това, което все още не е измислено, е как да разказваме това, което се случва по различен и интересен за хората начин. Той сподели, че когато във в. &bdquo;Капитал&ldquo; търсят журналист, се насочват към хора, които искат да разказват интересни истории по нов начин.

Според г-н Алексей Лaзаров, главен редактор на в. „Капитал“ това, което липсва в момента е разказването на добри истории, а не бизнес писането на важни неща, които трябва да бъдат разказани. Това, което все още не е измислено, е как да разказваме това, което се случва по различен и интересен за хората начин. Той сподели, че когато във в. „Капитал“ търсят журналист, се насочват към хора, които искат да разказват интересни истории по нов начин.

<b>Г-н Веселин Димитров, редакционен директор&nbsp; на сп. &bdquo;</b><b>Forbs</b><b> България&ldquo;</b> обърна внимание на два момента. &bdquo;Бизнесът иска да разкаже своята история и започва да се конкурира с медиите&ldquo;. Той даде пример с любимия си футболен отбор в Бремен, Германия, който е &bdquo;узурпирал&ldquo; всички медийни канали &ndash; има <span>уеб страница, Facebook и&nbsp;</span>Instagram. &bdquo;Дали ще е футболен отбор или бизнес, те искат да се конкурират с медиите.&ldquo; Вторият важен за него момент е ситуацията, при която се оказва, че журналистът трябва да разказва история по начин, по който разказва или иска да бъде разказвана от бизнеса, в същото време трябва да се опитва да прави и обективна журналистика. Това трябва да спре.&ldquo; Според него сред уменията на добрия бизнес журналист е да може да събира качествена информация, да разказва добра история и да е обективен.

Г-н Веселин Димитров, редакционен директор  на сп. „Forbs България“ обърна внимание на два момента. „Бизнесът иска да разкаже своята история и започва да се конкурира с медиите“. Той даде пример с любимия си футболен отбор в Бремен, Германия, който е „узурпирал“ всички медийни канали – има уеб страница, Facebook и Instagram. „Дали ще е футболен отбор или бизнес, те искат да се конкурират с медиите.“ Вторият важен за него момент е ситуацията, при която се оказва, че журналистът трябва да разказва история по начин, по който разказва или иска да бъде разказвана от бизнеса, в същото време трябва да се опитва да прави и обективна журналистика. Това трябва да спре.“ Според него сред уменията на добрия бизнес журналист е да може да събира качествена информация, да разказва добра история и да е обективен.

<b>Г-жа Елена Кирилова, водеща на UpDate и анализатор технологии в </b><b>Bloomberg TV Bulgaria</b><b>, </b>бакалавър, магистър и доктор в УНСС, а в момента<b> </b>и преподавател в медийната катедра, каза, че забелязва колко плахо студентите подхождат и ги е страх от бизнес журналистиката, когато отидат да работят в медиите. Тя се обърна към студентите &ndash; медиите ви очакват. <span>&bdquo;</span>Ще успеете, стига да сте достатъчно любопитни, да искате да се учите и да сте търпеливи.&ldquo;

Г-жа Елена Кирилова, водеща на UpDate и анализатор технологии в Bloomberg TV Bulgaria, бакалавър, магистър и доктор в УНСС, а в момента и преподавател в медийната катедра, каза, че забелязва колко плахо студентите подхождат и ги е страх от бизнес журналистиката, когато отидат да работят в медиите. Тя се обърна към студентите – медиите ви очакват. Ще успеете, стига да сте достатъчно любопитни, да искате да се учите и да сте търпеливи.“

<b>Г-н Стефан Антонов</b>, <b>сп. &bdquo;</b><b>BGlobal</b><b>,</b> почерта, че пътят за изграждане на един бизнес журналист не спира.

Г-н Стефан Антонов, сп. „BGlobal, почерта, че пътят за изграждане на един бизнес журналист не спира.

<b>Г-н Иван Рачев, зам.-гл. редактор дигитално издание на в. &bdquo;Банкер&ldquo;,</b> посъветва студентите: &bdquo;Трябва да сте компетентни, за да не ви лъжат, и да бъдете благородно агресивни. Да можете да разказвате истински истории.&ldquo; Той&nbsp; обърна внимание, че за да се пише кратко, трябва да се знае много.

Г-н Иван Рачев, зам.-гл. редактор дигитално издание на в. „Банкер“, посъветва студентите: „Трябва да сте компетентни, за да не ви лъжат, и да бъдете благородно агресивни. Да можете да разказвате истински истории.“ Той  обърна внимание, че за да се пише кратко, трябва да се знае много.

<b>Според г-жа Татяна Явашева, сп. &bdquo;Икономика&ldquo;,</b> за добрия бизнес журналист е нужно: &bdquo;Да иска и да усеща, че има желанието да е в тази професия, да има чиста съвест. Всичко е свързано с постоянно натрупване на знания.&ldquo;

Според г-жа Татяна Явашева, сп. „Икономика“, за добрия бизнес журналист е нужно: „Да иска и да усеща, че има желанието да е в тази професия, да има чиста съвест. Всичко е свързано с постоянно натрупване на знания.“

Катедра &bdquo;Медии и обществени комуникации&ldquo; и представителите на икономическите медии ще продължат своето сътрудничество чрез различни дискусионни формати и съвместни събития.

Катедра „Медии и обществени комуникации“ и представителите на икономическите медии ще продължат своето сътрудничество чрез различни дискусионни формати и съвместни събития.

Галерия снимки от Катедра „Медии и обществени комуникации“ проведе първото издание на „Форум по би ...