Публична лекция на еврокомисаря Мария Габриел на тема „Как да четем в интернет?“
Разглеждате снимки от Публична лекция на еврокомисаря Мария Габриел на тема „Как да четем в интернет?“
Публичната лекция на Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и общество, на тема „Как да четем в интернет?“ събра в Голямата конферентна зала ректори, преподаватели, студенти, представители на централната и местната власт.
Велина Белева, зам.-кмет на район "Студентски", и Димитър Дилчев, кмет на район "Студентски" (от ляво надясно)
Проф. Стати Статев посочи, че темата на лекцията е изключително важна в съвременните условия на усилено използване на интернет. Въпросът как четем в интернет, осмисляме ли какво да приемем като достоверна информация, различаваме ли фалшивите новини, позволяваме ли да останем дезинформирани, е от особено значение за бъдещото ни личностно и професионално развитие, каза ректорът (на снимката долу).
Ако не инвестираме в цифровите умения на хората, никога не бихме могли да достигнем очакваните резултати за цифровата трансформация. През последните четири години приоритет в работата на Европейската комисия е изграждането на единен цифров пазар, което изисква подготовка на висококвалифицирани кадри с цифрови умения, както и масова цифрова грамотност. Днес само 44 процента от европейските граждани имат основни цифрови умения, а след 2020 г. 90 процента от работните места ще изискват основни цифрови умения, отбеляза еврокомисарят. Тя припомни, че през юни 2018 г. е стартирала пилотен проект „Цифрова възможност“, който предвижда платени от ЕК стажове за до 6 хиляди студенти до края на 2020 г. Целта е да привлечем не само IT специалисти, искаме и студенти от други специалности, които да получат допълнителна възможност за реализация. До този момент са договорени над 1800 стажа. Европейската комисия разчита на университетите, защото те ще допринесат за създаване у младите хора на умения и навици за намаляване на рисковете от всякакъв характер в интернет, заяви Габриел.
По въпроса дали съвременната комуникационна инфраструктура е инструмент за информация или дезинформация еврокомисарят посочи, че по последни данни на ЕК 75% от младите хора между 15 и 24 години признават, че не отличават фалшивата от истинската новина и акцентира върху необходимостта от осигуряване на медийна грамотност, която ще помага на младите хора да направят своя информиран избор.
От името на студентската общност Ангел Стойков (на снимката долу) благодари на еврокомисаря за полезната информация и посочи, че фалшивите новини и дезинформацията трябва да бъдат водеща тема в днешно време, за да не се превръщат в инструмент за манипулация в интернет пространството.
Студентите участваха в дискусията по темата на лекцията и зададоха много въпроси, свързани с киберсигурността, свободата на словото, цифровизацията и медийната грамотност в малките населени места и др. (на снимките долу)
Студентите участваха в дискусията по темата на лекцията и зададоха много въпроси, свързани с киберсигурността, свободата на словото, цифровизацията и медийната грамотност в малките населени места и др. (на снимките долу)
Ректорът връчи на Мария Габриел сертификат в знак на благодарност за лекцията
Ректорът връчи на Мария Габриел сертификат в знак на благодарност за лекцията