Обучението по корпоративно предприемачество в Университета за национално и световно стопанство
Автор: Мария Василска
Резюме
Обучението по корпоративно предприемачество в Университета за национално и световно стопанство
Предмет на настоящата статия е натрупаният опит и изградената методика на обучението по корпоративно предприемачество в Университета за национално и световно стопанство. В статията е разгледана същността и ролята на явлението „корпоративно предприемачество“, като е акцентирано върху неговото значение за успешното развитие на установените на пазара предприятия. Представени са основните предпоставки, довели до въвеждането на такава дисциплина в обучението на студентите от специалност „Предприемачество“ в УНСС, и е направена характеристика на нейния обхват, съдържание и търсени резултати. Анализиран е акумулираният опит от обучението по дисциплината – организация, структура и съдържание на учебния процес, постигнати резултати, съпътстващи трудности и идентифицирани възможности за развитие.
Training at the University of National and World Economy
Subject of the present article is the experience and the developed methodology with regard to corporate entrepreneurship training at the University of National and World Economy. The essence and the role of the phenomenon “corporate entrepreneurship” are discussed in the article, focusing on its importance for the successful development of the companies on the market. The main preconditions which have led to the introduction of such a course for the students in the Entrepreneurshipspecialty are presented, together with characteristics of the course’s scope, the content and the pursued results. The experience accumulated in the course of the teaching on this subject is analysed – organisation, structure and content of the teaching process, achieved results, encountered difficulties and identified possibilities for development.