Концептуални и методически особености на преподаването и изучаването на макроикономика
Автор: Димитър Златинов
Резюме
В статията се разглеждат някои концептуални и методически особености на преподаването и изучаването на макроикономика, които се извеждат от нейния полемичен характер на теоретично равнище и интердисциплинарна същност. В съдържателен аспект се акцентира на задачите на университетското икономическо образование да развива потенциал за изследователска работа, което изисква овладяване на определен научен инструментариум и отчитане на спецификите на местната социална и икономическа среда в процеса на преподаване и използване на макроикономическото знание. Изведените насоки на обучението по макроикономика се обвързват с мястото му в цялостното преподаване на икономическа теория на университетско равнище и включването на новите технологии в по-доброто овладяване на силно абстрактната макроикономическа теория.
Conceptual and Methodical Specificities of Teaching and Studying Macroeconomics
The paper addresses some conceptual and methodical specificity of teaching and learning macroeconomics due to its polemical nature at theoretical level and interdisciplinary character. Conceptually, we put emphasis on the tasks of university education in economics to develop research potential that requires certain scientific toolkit to be employed and a thorough consideration of local social and economic environment specifics. The process of teaching macroeconomics is also considered in the light of overall teaching of economic theory at university level and the incorporation of new technologies into better mastery of highly abstract macroeconomic theory.