Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Социални влияния върху потребителския избор

Резюме

Социални влияния върху потребителския избор

Статията разглежда влиянието на различни демографски, поведенчески и ситуационни фактори върху потребителски избор в условия на крайна несигурност. Използвани са данни от икономико-психологически експеримент със 127 участници, при който те са изложени на различни стимули докато вземат решения. Данните са изследвани с помощта на модел на рандомизирана класификационна гора, който показва значителни влияния на социалната среда върху икономическите решения. Статистически е обоснована важността както на рационалните, така и на емоционалните фактори при изследването на потребителското поведение. 

Social Influence on Consumption Choices

This article investigates the influence of different demographic, behavioral, and situational factors on consumption choices under extreme uncertainty. We use data from an economic experiment where 127 participants make decisions while exposed to a wide range of stimuli. A Random Forest model is used to analyze data and to show how the social context exerts a significant effect on economic choice. The importance of both rational and emotional factors for consumer behavior is readily evident in the statistical analysis.

Ключови думи

икономическо решение, потребителски избор, социално влияние
Свалете 12_Anton_br3_2016_bg.pdf