Социални влияния върху потребителския избор
Автор: Антон Герунов
Резюме
Социални влияния върху потребителския избор
Статията разглежда влиянието на различни демографски, поведенчески и ситуационни фактори върху потребителски избор в условия на крайна несигурност. Използвани са данни от икономико-психологически експеримент със 127 участници, при който те са изложени на различни стимули докато вземат решения. Данните са изследвани с помощта на модел на рандомизирана класификационна гора, който показва значителни влияния на социалната среда върху икономическите решения. Статистически е обоснована важността както на рационалните, така и на емоционалните фактори при изследването на потребителското поведение.
Social Influence on Consumption Choices
This article investigates the influence of different demographic, behavioral, and situational factors on consumption choices under extreme uncertainty. We use data from an economic experiment where 127 participants make decisions while exposed to a wide range of stimuli. A Random Forest model is used to analyze data and to show how the social context exerts a significant effect on economic choice. The importance of both rational and emotional factors for consumer behavior is readily evident in the statistical analysis.