Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Философско-педагогически измерения на другостта

Резюме

Проблемът за Другия е уни­версален за човечеството, т. е., той се анализира във всички социални науки, но съ­държанието на философско-педагогическия концепт Друг зависи от конкретната фило­софска и житейска ситуация и постановка на проблема. Понятието Друг е многознач­но, разнородно и в него може да се влага различно съдържание, в зависимост от иде­ите, с който всеки автор го насища. Благодарение на прехода към глобално­то информационно общество, което – само по себе си – е общество на познанието, ли­чността излиза на преден план. Така се по­раждат нови предизвикателства от общува­нето й с Другия, от изправянето им Един сре­щу Друг. Това са предизвикателства, с които никой (в личен и обществен план) до този мо­мент не се е сблъсквал. Те са свързани с но­вата обществена фигура – интелигентният, образован човек, носител на нови нравствени качества, възпитан в дух на толерантност, състрадание, милосърдие, устремен към Сво­бодата и свободния избор. Човек, ценящ Дру­гия и Другите, приемащ ги такива, каквито са, отхвърлил насилието и противопоста­вянето „Един срещу Друг“; това е личност, стремяща се към Общността.

Philosophy-Educational Dimensions of Other

The problem of the Other is universal, ie. a., it shall be analyzed in all social sciences, but the content of philosophical and pedagogical con­cept. „Other“ depends on the philosophical and life situation and formulation of the problem. The term „Other“ is ambiguous, heterogeneous and it can put different content, depending on the ideas placed in it every author. Due to the transition to information society, which, in itself, is a society of knowledge, per­sonality comes to the fore. This creates new challenges of communicating with the other, by bringing them one against another. These are challenges that no one (in the private and public level), thus far, has not faced. They are related to the new public figura- intelligent, educated man, winner of the new moral qualities, brought up in the spirit of tolerance, compassion, charity, aspiring to freedom and free choice. Man who appreciate another and another receiving them as they are, rejected violence and confrontation against each other, striving to the Community.

Ключови думи

личност, индивидуалност, група, Другият, Другост, „Един срещу Друг“.
Свалете 11-Milkov-2-2016.pdf