Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Генезис и еволюция на маркетинга като научна дисциплина: анализ чрез инструмента Ngram Viewer нa Google

Резюме

В настоящата статия се про­следява генезисът на маркетинга като са­мостоятелна научна дисциплина. Представен е процесът на навлизане на маркетинга като университетска дисциплина и са коментирани първите книги в областта на маркетинга от периода 1900-1910 г. Чрез инструмента Ngram Viewer на Google са анализирани относителни­те дялове на публикации с маркетингова те­матика на английски, руски, френски, немски и китайски езици за периода 1880-2008 г.

Genesis and Evolution of Marketing as a Scientific Discipline: Analysis via Google’s tool Ngram Viewer

The presented paper traces the marketing’s genesis and evolution as an independent sci­entific field. It traces the rise of marketing as a university discipline. The first marketing books within the period 1900-1910 are discussed. The proportions of marketing publications in English, Russian, German, French, and Chinese are ana­lyzed via Google’s Ngram Viewer.

Ключови думи

маркетинг, еволюция, NgramViewer
Свалете 9-Katrandjiev-2-2016.pdf