Генезис и еволюция на маркетинга като научна дисциплина: анализ чрез инструмента Ngram Viewer нa Google
Автор: Христо Катранджиев
Резюме
В настоящата статия се проследява генезисът на маркетинга като самостоятелна научна дисциплина. Представен е процесът на навлизане на маркетинга като университетска дисциплина и са коментирани първите книги в областта на маркетинга от периода 1900-1910 г. Чрез инструмента Ngram Viewer на Google са анализирани относителните дялове на публикации с маркетингова тематика на английски, руски, френски, немски и китайски езици за периода 1880-2008 г.
Genesis and Evolution of Marketing as a Scientific Discipline: Analysis via Google’s tool Ngram Viewer
The presented paper traces the marketing’s genesis and evolution as an independent scientific field. It traces the rise of marketing as a university discipline. The first marketing books within the period 1900-1910 are discussed. The proportions of marketing publications in English, Russian, German, French, and Chinese are analyzed via Google’s Ngram Viewer.