Икономически и професионални трансформации в конвергентна медийна среда
Автори: Биляна Томова, Светла Цанкова, Стела Константинова, Мартин Осиковски, Мария Николова, Диана Андреева, Гергина Манчева, Иван Вълчанов
Резюме
Настоящата статия представя резултатите от едно многоаспектно и интердисциплинарно проучване на икономическите и професионалните трансформации в конвергентна медийна среда, проведено в периода 2014-2015 г. от научноизследователски екип на катедра „Медии и обществени комуникации“ в УНСС. Предмет на анализа са промените в бизнес моделите, в журналистическите умения и компетенции, в журналистическото образование, в жанровите форми, езика и стила на медиите, в традиционните PR техники и в динамиката на политическия живот. Авторите на изследването отчитат влиянието на европейските и световните медийни стандарти върху икономическите, професионалните и политическите трансформации в конвергентна медийна среда в България, но насочват вниманието си основно към особеностите в развитието на българския медиен пазар, българската журналистика, връзките с обществеността и политическата сфера.
Professional and Economic Transformations in Convergent Media Environment
The text presents the results of a multifaceted interdisciplinary study carried out in 2014- 2015 by a research team of doctoral students and members of the Department of Media and Public Communications at the University of National and World Economy in Sofia. The study focuses on current changes in media business models, journalistic skills and competencies, media and journalism education patterns, genre forms, media style and language, PR techniques and media-related political practice. The authors pay attention to the influence of world and European media standards on economic, professional and political transformations in convergent media environment in Bulgaria, but also examine the specific features of local media markets, journalism, PR and political practice.