Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Междукултурно общуване в международния бизнес чрез изграждане на транзакционна култура

Резюме

Междукултурното общуване е централният, свързващ елемент в систе­мата на международния бизнес; „лепилото”, което обединява останалите елементи на системата. Макар международното делово общуване да е предимно практически ори­ентирана област, познанството с философ­ско-методологичните основи и с аналитич­ния инструментариум развива уменията за анализ и оценка на конкретни междукул­турни ситуации и разкрива нови опции за действие пред участниците в системата на международния бизнес. Статията се позовава на съвременните ситуационно и контекстуално обусловени възгледи за същ­ността на културата и на междукултурно­то общуване. Защитава се тезата, че под­ходът на транзакционната култура отразя­ва съвременната поведенческа перспектива в международния бизнес. А именно – промяна в поведението на участниците в система­та на международния бизнес в резултат на интернационализацията и глобализацията на икономическите процеси. Въз основа на литературен обзор, аналитични разсъжде­ния и емпирични наблюдения, настоящата статия изяснява концепцията за транзак­ционна култура и търси нейното приложение  за целите на междукултурното общуване в международния бизнес.

Intercultural Communication in International Business through Transactional Culture Building

Intercultural communication is the central, integrating component in the system of inter­national business; the “glue” which binds all of the elements together. Although the field of in­ternational business communications is practice oriented, awareness of the philosophical and methodological foundations and of the analytical tools develops analysis and assessment skills in intercultural situations and reveals new practical options to the participants in the system of inter­national business. The article proceeds from the situation and context-based views of culture and intercultural communication. The thesis states that the transactional culture approach reflects the contemporary behavioural perspective in in­ternational business. Namely, behavioural chang­es in the participants in international business occur under the influence of the international­ization and globalization of economic processes. On the basis of a literature review, analytical reasoning and empirical observations, the article sheds light on the concept of transactional cul­ture and discusses its implications for intercul­tural communication in international business.



Ключови думи

Международен бизнес, междукултурно общуване, транзакционна култура, трета култура
Свалете 4-br4-2015.pdf