Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Глобални тенденции в банкирането на дребно и маркетинговата им проекция в бъдещето

Резюме

Глобални тенденции в банкирането на дребно и маркетинговата им проекция в бъдещето

Целта на настоящата науч­на статия е да се анализират основните глобални фактори (технологични, регу­латорни, демографски; социални), които преформатират предлагането на банкови услуги на потребителските пазари и на тази основа – да се изведат възможни мар­кетингови решения, помагащи на банковия мениджмънт да реагира адекватно на ди­намично променящата се среда. Анализът и изводите се базират на вторични данни от редица глобални проучвания на банкира­нето на дребно и публикации в периодични научни издания. Основният извод от направеното про­учване е, че е необходимо разработване и прилагане на клиентоцентричен бизнес мо­дел, който е условие за успеха в банкиране­то на дребно в бъдеще.

Global Retail Banking Trends: Marketing Perspectives

The aim of the current paper is to analyze the global drivers (technological, regulatory, demographic, social factors) that reshape the retail banking industry and to reveal possible marketing solutions that could help bank man­agement to react adequately to the changing environment. The analysis and conclusions are based on secondary data from a number of global retail banking surveys and other scien­tific publications. The main conclusion is that developing and applying a client-centric model is an effective tool to meet the future challenges.

Ключови думи

маркетинг, банкиране на дребно, тенденции в предлагането на банкови услуги, клиентоцентричен бизнес модел.
Свалете 3-Mladenova.pdf