Глобални тенденции в банкирането на дребно и маркетинговата им проекция в бъдещето
Автор: Галина Младенова
Резюме
Глобални тенденции в банкирането на дребно и маркетинговата им проекция в бъдещето
Целта на настоящата научна статия е да се анализират основните глобални фактори (технологични, регулаторни, демографски; социални), които преформатират предлагането на банкови услуги на потребителските пазари и на тази основа – да се изведат възможни маркетингови решения, помагащи на банковия мениджмънт да реагира адекватно на динамично променящата се среда. Анализът и изводите се базират на вторични данни от редица глобални проучвания на банкирането на дребно и публикации в периодични научни издания. Основният извод от направеното проучване е, че е необходимо разработване и прилагане на клиентоцентричен бизнес модел, който е условие за успеха в банкирането на дребно в бъдеще.
Global Retail Banking Trends: Marketing Perspectives
The aim of the current paper is to analyze the global drivers (technological, regulatory, demographic, social factors) that reshape the retail banking industry and to reveal possible marketing solutions that could help bank management to react adequately to the changing environment. The analysis and conclusions are based on secondary data from a number of global retail banking surveys and other scientific publications. The main conclusion is that developing and applying a client-centric model is an effective tool to meet the future challenges.