Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Анализ на изследванията, свързани с фондонабиране и пазарна ориентация, като основни изследователски направления в сферата на нестопанския маркетинг

Резюме

В статията първо са уточнени всички основни изследователски направле­ния в областта на нестопанския маркетинг (маркетинг на нестопанските дейности и/ или за нуждите на нестопанските/непра­вителствените организации). След това е направен анализ на по-важните проучва­ния, осъществени в развитите страни по света през последните десетилетия в две от тези направления, а именно фондона­биране (набиране на финансови средства) и пазарна ориентация на нестопанските организации. По-конкретно в представения материал са изяснени проблематиката и по-важните идеи на учените и практиците в уточнените основни изследователски на­правления, като текущо са направени изво­ди, обобщения и заключения.

Key Trends of Study in the Sphere of Nonprofit Marketing

This article firstly specifies all key trends of study in the sphere of nonprofit marketing (marketing of non-economic activities and/or for the needs of nonprofit/non-governmental organizations). Furthermore, a detailed analysis has been done on some major research works concerning two key trends, i.e. fundraising (gathering financial resources) and market ori­entation of nonprofit organizations in developed countries in recent decades. In particular, the article highlights the main characteristics and concepts defined by scientists and practitioners in the abovementioned key trends, followed by the author’s respective comments, summaries and conclusions.

Ключови думи

нестопански маркетинг, нестопански/неправителствени организации, фондонабиране/набиране на финансови средства, пазарна ориентация.
Свалете 8-Hristov.pdf