Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф. д-р Даниела Фесчиян
(УНСС)

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Потапящите технологии във висшето образование: предизвикателства и перспективи

Резюме

This research is dedicated to the opportunities of emerging digital immersive technologies for education and training. Research interest in immersive technologies is driven by their growing popularity, relevance and potential for development in a number of sectors of the economy and society, and more specifically in higher education. This study explores the key issues, barriers, risks and limitations to the widespread adoption of Extended Reality (XR) technologies in educational institutions. The aim of the study is to identify, analyze and outline the key challenges facing higher education in relation to XR technology. This will be achieved through secondary data analysis, which will involve a systematic review and analysis of relevant sources from recent years. As a result of the research and the synthesis of experiences, seven key challenges that higher education institutions and universities are expected to face on their way to adopting, implementing and using immersive technologies have been systematized. Finally, the findings on the challenges discussed highlight the perspectives of еxtended reality in higher education and outline guidelines for relevant stakeholders to successfully address difficulties related to immersive technologies.

Ключови думи

higher education, immersive technologies, extended reality, XR challenges
Свалете ISA.2024.4.08.pdf