Онлайн ресурси и инструментариум за дигитален PR
Автор: Николай Ванков
Резюме
Онлайн ресурси и инструментариум за дигитален PR
Целта на настоящата статия е да разгледа и представи онлайн ресурсите, инструментариума и възможностите за дигитален PR. Промяната в потребителското поведение е основен фактор за дигитализирането на дейността на организациите и в частност на техните връзки с обществеността, то е движещата сила – причината за тоталната „инвазия” на социалните мрежи, блоговете, микроблогинг платформите, уебсайтовете и други ресурси за интернет комуникация. Обект на статията са онлайн ресурсите и инструментите, разделени на класически като уеб сайта и блога на организацията, и новите Web 2.0 инструменти като социалните медии и мрежи Facebook, Google+ и LinkedIn, микроблогплатформата Twitter, софтуерния механизъм RSS (Really Simple Syndication), социалния букмаркинг (Social Bookmarking). Хипотезата, която авторът проверява, е, че при добро съчетаване на класическите и новите инструменти за PR, организацията може да постигне успех в дигиталното пространство. В интернет съдържанието е цар. За тази цел авторът прилага следната методология: представя същността и характеристиките на дигиталния PR, изследва онлайн ресурсите за дигитален PR – класически и нови инструменти, анализира потребителите и тяхното поведение онлайн, прави изводи за настоящото състояние на
дигиталния PR и за възможностите, които стоят пред организациите от ползването на различните онлайн ресурси и инструментариум.
Online Resources and Tools for Digital PR
The purpose of this article is to examine and present online resources, tools and opportunities for digital PR. Change in consumer behavior is a major factor for the digitization of business organizations and in particular their public relations, it‘s the driving force - the reason for the total “invasion” of social networks, blogging, microblogging platforms, websites and other resources for Internet communication. The subject of the article are online resources and tools divided into classic, as the website and blog of the organization and the new Web 2.0 tools such as social media Facebook, Google+ and LinkedIn, microblog platform Twitter, RSS (Really Simple Syndication), social bookmarking. The hypothesis that the author checked is that reconcile classical and new tools for PR,
the organization can achieve success in the digital space. On the Internet, content is king. For this purpose, the author adopts the following methodology: the essence and characteristics of digital PR, explore online resources for digital PR - classic and new tools, analyze users and their online behavior, draw conclusions
about the current state of digital PR and opportunities facing organizations uses various online resources and tools.